Tájékoztató a 2014/15-ös tanévi tankönyvrendelésről Budapest, 2014. április 7. Emberi Erőforrások Minisztériuma.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
P ÁLYAVÁLASZTÁS 2013/2014 Dabasi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 1.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A középfokú iskolai felvételi eljárás ütemezése a 2011/12. tanévben.
2013. november 15. A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák jegyzékének közzététele.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Érvényes jogszabályok az érettségi vizsgák megszervezéséhez a 2013/2014 tanévben - A 245/2008 számú oktatásról és nevelésről szóló törvény (oktatási törvény)
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Információs nap szeptember 8..
Középiskolai továbbtanulás 2014/15
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Továbbtanulás 2013/2014..
A felvételi eljárás elemei
ORSZÁGOS SPORTISKOLAI INTÉZMÉNYVEZETŐI ÉRTEKEZLET Budapest, október 15.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Tankönyvellátás
PROJEKTZÁRÓ RENDEZVÉNY június 12. Rövidebb képzési idejű szakképzés a Ganz-Munkácsyban TÁMOP B-12/
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Szakirodalom a Stratégiai menedzsment tantárgyi képzéshez 1. Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan oldal 2. Bush, T (2009.): A menedzsment fontossága.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Középiskolai beiskolázás a 2014/2015-ös tanévre Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal 5000 Szolnok, Kossuth Lajos út november 18.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Az önfejlesztő terület bemutatása Száva Eszter augusztus 31. Salgótarján.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
A NORMATÍVA BEFIZETÉSE
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
Egy nyílt levél elő- és utóélete
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önfejlesztő terület bemutatása
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
2018/2019 tanév.
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
Középfokú felvételi eljárás
Középfokú felvételi eljárás
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Tájékoztató a 2014/15-ös tanévi tankönyvrendelésről Budapest, április 7. Emberi Erőforrások Minisztériuma

Növekvő állami szerepvállalás már a következő tanévtől  Fejlesztés: Kísérleti program  Kiadói tevékenység : Apáczai Kiadó Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet  Költségcsökkentés : Ingyenesség Árcsökkenés

A 2014/2015. évi tankönyvrendelés menetrendje: Március 17-től: Adatfeltöltés kezdete. Április 7.: Tankerületek tájékoztatója, online közzététel. Április 8-9.: Tankerületek tájékoztatják az iskolákat. Április : Tankönyvrendelések leadása / tankerületi jóváhagyás. Június : Rendelés módosítása / Normatív kedvezmény felvitele. Szeptember 5.: Pótrendelési határidő.

A tankerület egyetértésének feltétele  Az iskola a normatív kedvezményt nem lépte túl.  Az iskola a tanulói létszámnak megfelelően rendelt.  Az iskola a fenntartó által megadott, javasolt listáról rendelt.

A évi normatív kedvezményének mértéke  1. évfolyam (ingyenes): 3 000,- Ft/fő 3 000,- Ft/fő a évi létszám után ,- Ft/fő ,- Ft/fő a létszámnövekedés után  2. évfolyam (ingyenes): ,- Ft/fő ,- Ft/fő  évfolyam: ,- Ft/fő rászorulók normatív kedvezménye ,- Ft/fő  Ingyenes továbbá: nemzetiségi, gyógypedagógiai tanulók

A normatív kedvezmény számlálása A KELLO külön tájékoztatója szerint.

Miért kell a fenntartó által javasolt tankönyveket rendelni?  Korszerű, megújuló tartalom.  Magas színvonalú, egyenlő ellátás.  Tartós tankönyvek szerepének növelése.  Családi és államháztartási tankönyvköltség csökkentése.

Gyakorlati példa tartós tankönyv használatra Német Iskola Budapest, évfolyam

Mely tankönyvekből választhat az iskola?  A rendelési felületen minden kiadvány megjelenik. Az iskolának ki kell választania a megfelelőt.  A tankerület továbbítja a „Javasolt kiadványok listája”-t az iskolának.  A „Javasolt kiadványok listája”-ról szabadon választhat az iskola. Alaptankönyvből általában kettő, munkafüzetből több lehetőség adott.  A kísérleti programban résztvevők a „FI …..” raktári számú tankönyveket választják.

Hogyan adjuk át az üzenetet az iskolának?  Április 8-9-én ismertetés személyes találkozón.  Elektronikus formában továbbítani szükséges: a)Államtitkárság tájékoztatója. b)Tájékoztató a 2014/15-ös tanévi tankönyvrendelésről c)Javasolt kiadványok listája: 1. évfolyam, 2. évfolyam, …. d)Kísérleti program leírása, tankönyvlista.

Hogyan ellenőrzi a tankerület az elvárt lista betartását?  A rendelési folyamat alatt folyamatosan az online felületen a saját iskola köre vonatkozásában.  A KELLO ellenőrzi a javasolt rendelés betartását, erről a tankerület és a Központ visszajelzést / hibalistát kap.

Sikeres, gyors, zökkenőmentes tankönyvrendelést kívánok! Hegedüs István miniszteri biztos Emberi Erőforrások Minisztériuma A tankönyv a legfontosabb taneszköz! Budapest, április 7.