2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 2 Technikai feltételek Dotcom cégek alakulása Internettes penetráció Vásárlási szokások Üzleti modellek Logisztikai támogatás Mi történt?
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 3 Definíció „ Az e-commerce egyszerűen kereskedelmet jelent, elektronikusan vagy az Interneten keresztül történik. Ez a fogalom és szolgáltatás magában foglalja az áruk és szolgáltatások eladását, az információk cseré- jét, a tőkejavak transzferjét és az áruk továbbítását. Ha mindezek a lépések on-line történnek, akkor e-kereskedelemről beszélünk. A megvalósított vállal- kozást pedig e-business-nek hívjuk” Universal Postal Union dokumentumai
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 4 Piaci trendek Tradicionális Elektronikus helyi piacok mérsékelt növekedési ütem tömeges marketing kézi feldolgozás egyedi vagy csoportos logisztika globális piacok gyors növekedési ütem személyes marketing automatikus feldolgozás értéklánc, hálózatok harca
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 5 Alapelvek m2k2h2m2k2h2 mit mivel kitől kinek honnan hova Vigyázz! A konkurrencia csak egy klikkelésre van tőled
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 6 Az e-kereskedelem jellemzői logisztikai szempontból VállalatköziFogyasztóie-kereskedelem - Nagy mennyiségek- Kisebb csomagok - Meghatározott szereplők- Véletlenszerű vásárlók - Meghatározott fel- és leadó - Szórt címhelyek pontok - Hosszabb távú együttműködés- Eseti kapcsolatok
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 7 Értékesítési ciklus Marketing Katalógusok Bevásárló kosár Konfigurálás Árazás Kiszolgálási ciklus Rendelés- feldolgozás Fizetés Szállítás Rendelés- követés Utómunkálatok A Gartner Group nyomán B2B és B2C ciklusok
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 8 Kihatások az üzleti folyamatokra -1 - szükséges az üzleti folyamatok áttervezése - változhat a tradicionális szervezet, átalakul(hat) a hierarchikus rend - a nyújtott hozzáadott érték szerepe növekszik - garantáltan biztonságos üzletmenet ( adatbiztonság, fizetés privacy policy)
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 9 Kihatások az üzleti folyamatokra -2 - üzleti folyamatok automatizálása /work-flow/ - szerződéses feltételek változása (távollevők közötti viszony) - üzleti közösségek kialakulása a középvállalatoknál - személyes kapcsolatok változása az értékesítésben és a beszerzésben
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 10 Közvetlen logisztikai hatások -1 - közvetlenül a vevő által konfigurálható termékek - raktári, szállítási technológiai változások - rendelési és kiszolgálási mennyiségek - cikkek és cikkelemek pontos definiálása a katalógusban - ár és paritás - információk a készletekről
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 11 Közvetlen logisztikai hatások -2 - készlet mennyiség és diszlokáció változása - szerepek változása (nagykereskedelem, outsourcing) - hálózatok szervezésének jelentősége nő - pontos kézbesítés - rendelések és szállítmányok nyomonkövetése - visszárúk és göngyölegek kezelése
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 12 Integráció - e-business Marketing és értékesítési stratégia Termék- és szolgáltatás fejlesztés Logisztika rendszer IT rendszer E-business
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 13 Jövőbeni szereplők X-cég core business 4 PL ASP ?
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 14 Összefoglaló az elektronikus kereskedelem a piacon-maradás megkerülhetetlen feltétele, de csak része az integrált üzleti folyamatoknak a vevő kiszolgálása érdekében egységes kompetenciák kialakítása szükséges, melyek az erőforrásokat és a képességeket integrált formában kezelik az elektronikus kereskedelem működtetése értelmezhetetlen a megfelelő logisztikai rendszer nélkül