Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

A sportszocializáció.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Az első házasság felbomlása
Mese várandósságról és születésről.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Család – munka Dr. Ternovszky Ferenc.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Családszociológiai alapismeretek 1. rész
Család.
Zrínyi Ilona Általános Iskola
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
A GYERMEKKOR-TÖRTÉNET ALAPMŰVEI
A KÖZÉPKORI NEVELÉS.
Az „ösztönlény” nevelése és lelkigondozása
Polgári szellem és értékrend Márai Sándor művében
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Copyright © 1998 Child Evangelism Fellowship. All rights reserved. G y ermekek E vangéliumi T anítása - 2.
Negyedik előadás Március 11
Nevelés- és oktatásszociológia
A gyermek a modern európai társadalmakban
A gyermek a reneszánszban és a reformáció korában szept. 26.
A reformáció hatása a gyermekfelfogásra Sola ScripturaSola Scriptura Sola gratiaSola gratia Egyetemes papságEgyetemes papság Munka: részvétel.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
„A nevelés évszázada”.
„A gyermek évszázada” Szabolcs Éva.
Gyermek, család, társadalom
A cigányság integrációja Magyarországon
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
Deutsch Krisztina PTE ETK
A középkor és reneszánsz gyermekfelfogása
Gyermekkor és gyermekkortörténet a kezdetektől napjainkig,különös tekintettel a középkór és reneszánsz gyermekképére.
KÖZÉPKORI KULTÚRA I..
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Bevezetés a pszichológiába
REFORMPEDAGÓGIA.
A család szerepe, jellemzői
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Lelkésztestületi ülés Ramocsaháza, március 27.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Új társadalomtörténeti interdiszciplína: a gyermekkor története
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
AZ ISKOLA.
Bevezetés a neveléstudományba
A kriminálpszichológia
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
Az orosz kultúra jellegzetessége
Köcséné Szabó Ildikó NyME-SEK Pedagógia Tanszék
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
1. Halld meg a hívást, Jézusodét! Még ma kövesd Őt fogva kezét!
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Szabolcs Éva, Pedagógiai Doktori Iskola, 2005/2006. tanév, I. félév Gyermekkor: művelődéstörténeti tények, történeti értelmezések.
M.Tamás Márta Drogproblémák M.Tamás Márta
A család történeti alakulásáról
A gyermekkép történeti alakulása
A gyermekkor történeti alakulása
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
5. Tétel – A Life Long Learning
A gyermekkortörténet története
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem 2011. március 9. Körmendy Zsolt Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem 2011. március 9. Körmendy Zsolt

A gyermekkor-történet Philippe Ariès: a középkorban nincs gyermekkor, homunculus, távolságtartás a reneszánszban nő az érdeklődés a „kedves” gyermek iránt az újkorban felismerik a gyermekkori sajátosságokat, ideál a jól nevelt gyermek Az iskola zárt világa

A gyermekkor-történet Lloyd deMause: Pszichogenetikus szemlélet: fejlődés a gyermekhez való viszonyban Projektív, fordított, empatikus reakciók Ambivalencia DeMause Puk17

A gyermekkor-történeti korszakok Lloyd deMause: Gyermekgyilkosság 4. sz-ig Kitevés 4-12. sz. Ambivalencia 12-16. sz Intrúzió 16-18. sz. Szocializáció 18-20. sz. Empátia 20. sz. első fele Otto Hausmann Változó gyermekkor – fogyasztás, 20. sz. második fele Elveszett gyermekkor (új középkor) 21. sz. DeMause Puk17

A gyermekkép változásai Korai kereszténység Gyermeki ártatlanság megőrzése (Aranyszájú Szt. János, Szt. Jeromos, Aquinói Szt. Tamás) Küzdelem a bűnös természet ellen – eredendő bűn (Augustinus) Nevelhetőség, formálhatóság Szeretet és szigor Gyermeki sajátosságok

A gyermekkép változásai Középkor Gyöngéd bánásmód hétéves korig Kitevés, gyilkosság büntetése Gyermek Jézus kultusza Pólyázás Gyermekbalesetek, ráfekvés Dajka Alultápláltság

A gyermekkép változásai Reneszánsz Kétéves korig dajka, hétéves kortól távol az otthontól Moralisták: vezetés A viselkedés formálása: a „jól nevelt gyermek” Óvás a felnőttek világától Testi fenyíték szükségessége Iskolák létrejötte Illemtan Erasmus Puk76 Fenyíték német barom Puk81 Iskolák Erasmus Szgy64

A gyermekkép változásai 17. század Reformáció, puritanizmus Janzenizmus: a keresztségben megtisztult gyermek, szeretet-pedagógia Tömeges oktatás: az iskola zárt világa Locke: tabula rasa, eszes lény, példaadás Evilági boldogulás, test és lélek Luther Szgy80

A gyermekkép változásai A nevelés évszázada (18. sz.) Még mindig dajkaság, kollégium Demográfiai változás – új családtípus Az egyén fontossága – a gyereknél is! Abszolutizmus: jól képzett alattvalók, társadalmi státusz megtartása Rousseau – új gyermekszemlélet Rousseau: Puk 1300, 132

A gyermekkép változásai 19. század Iparosodás, urbanizáció A család a civil társadalom alapköve – intimitás, magánélet – polgári otthon A gyerek befektetés Szocializáló jelleg: állampolgár Pólya, dajka gyakorlatának megszűnése Szeretet, megértés, gondoskodó apa Meg nem értett pubertás, fekete pedagógia Gyermekmunka

A gyermekkép változásai 20. század A gyermekek túlterheltsége Megszólal az orvostudomány A fogyasztó ember típusa Reformpedagógia: múzsai nevelés, gyermeki aktivitás, gyermeki szükségletek, pedológia Empatikus jelleg Mítoszok: jó, tiszta, tehetséges