Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM Bolyai János Katonai Műszaki Kar Információs Műveletek és Elektronikai Hadviselés Tanszék Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben Dr. Ványa László okl. mk. alezredes egyetemi docens vanya.laszlo@zmne.hu 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
Tartalom a SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer; a SOFAR pilóta nélküli repülőgép. 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
A SWISSLOG LTC2-FTS robotrendszer Rendeltetése: típuskonténerek szállítási feladatainak központi vezérlésen alapuló automatikus végrehajtása előre definiált térben. Az üzemeltetés helyszíne: Állami Egészségügyi Központ, Budapest. 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
Feladata: kórházi anyag, étel és eszközszállítási feladatok optimális sorrendben való automatikus végrehajtása adatbázisba előre rögzített útvonalakon. 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
A TRANSCAR irányítási rendszer ELEMEI: hálózatba integrált központi vezérlő számítógép; WLAN hálózat; intelligens, ember nélküli járműflotta; egyéb csatlakoztatott rendszerelemek, pl. liftek, tűzszakasz ajtók, teherátrakók; 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
Az LTC2-FTS robottargonca Navigáció: odometriai helyzet-meghatározóval. Letapogatás: első és hátsó lézerscannerrel. Kommunikáció: 2,4 GHz, 802.11b,g WLAN, 100 mW. Automatikus incidenskezelés. Útvonal Fal Töréspontok Teherbírás: 453 kg (1000 lb) Sebesség: 4 km/h Táplálás: 24 V NiCd akkumulátor Lézerscanner 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
Az irányító számítógép – WIN NT/2000 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
Az irányító számítógép – WIN NT/2000 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
A SOFAR pilóta nélküli repülőgép Tenderkiírás: 2006. szeptember Főbb követelmények: legyen képes a földfelszín felett 100-1000 m (tengerszint felett legalább 4000 m) magasságban, min. 90 perc időtartamban előre beprogramozott útvonalon repülve optikai (elektrooptikai) vagy passzív infra felderítésre; a rendszer rendelkezzen "vészleszállító" üzemmóddal, amikor a pilóta nélküli repülőeszköz azonnal leszáll, valamint "azonnali hazatérés" üzemmóddal; a repülőeszköz legyen alkalmas kézből vagy katapulttal (rövid felszállópályáról) történő indításra és rendelkezzen az automatikus leszállás képességgel; a repülés előtti előkészítés és az újrabevetés 2 fős személyzettel ne haladja meg a 20 percet; a tervező-irányító munkahelyen legyen látható a pilóta nélküli repülőeszköz (térkép alapú) aktuális helyzete, a fedélzetről lesugárzott videojel, a tervezett további útvonal (a töréspontokkal), a tervezett visszatérési pont (leszállóhely), valamint a fontosabb repülési, üzemeltetési paraméterek. Pályázók: - a lengyel WB Electronics, a SOFAR mini UAV-val; - az izraeli Elbit a SKYLARK-al, és - a szintén izraeli IAI. Előszerződés: 2006. decemberében a WB Electronics-al. 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
A SOFAR rendszer felépítése 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
A főbb egységek: WB LINK adó-vevő A megfigyelő munkahely A repülőgép MV-300 adó-vevő Központi szerver Belső kommunikációs egységek A repülésirányító számítógép Aggregátor + áramellátó rsz. 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
Az irányító munkahely képernyőképe 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.
Köszönöm a figyelmet! 2007. 11. 27. Robothadviselés 7.