BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, 2010. március 31. Gincsai János főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KBSZ NEMZETKÖZI TAPASZTALATAI
Advertisements

A veszélyes áru szállítás szabályainak hazai alkalmazása
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
OBJEKTÍV FELELÖSSÉG- ZÉRÓ TOLERANCIA
Az NSR-rendszer tervezett fejlesztései Magyarországon
DIREKTÍVÁK AZ EURÓPAI UNIÓBAN és ezek hatása a magánbiztosításra Dr. Marczi Erika.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Várpalota elkerülő építése
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
Volt-e már Ön vagy ismerőse SZEMÉLYI SÉRÜLÉSSEL járó közlekedési baleset vétlen résztvevője?
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY 2006 év eseményei beszámoló és értékelés /Azért dolgozunk, hogy ne legyen több munkánk/ KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Agárd, 2007.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
1 A 7/2006. GKM RENDELET TERVEZETT MÓDOSÍTÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, november 24. dr. Gincsai János főosztályvezető.
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
RIASZTÁS, KUTATÁS-MENTÉS ÉS AZ
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ALAKULÁSA KISGÉPES TERÜLETEN A HALÁLOS BALESETEK TÜKRÉBEN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. Sipos.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Külső egyensúlyi folyamatok a revízió tükrében Antal Judit Pénzügyi elemzések 2009 Szeptember 30.
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
UIP igazgatói bizottsági ülés Hamburg Beszámoló Franz Kaminski Waggonbau Hungária Kft MVME taggyűlés Budapest, május 19. Előadó: Szabó.
Korábbi demográfiai jellemzők Várható élettartam
(A balesetmegelőzés fontossága)
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Vasútszabályozási Osztály
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
Mediátor képzés Kártérítés.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Tájékoztatás a társadalombiztosítás nyugellátásáról
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Adatvédelmi nap 2010 Kamerás megfigyelés Magyarországon Jóri András.
Balesetbiztosítás. Milliós segítség Választható csomagok, fix díjtételek Nem kell tarifálni! Nincs egészségügyi kockázatelbírálás!
BALESETI MECHANIZMUSOK
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
kockázat risk Risiko Риск
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Munkára képes állapot ellenőrzésének anomáliája a munkahelyen Poór László ügyvezető.
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
Előadás másolata:

BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető

Kétévente megjelenő kiadvány Az első 2008-ban jelent meg ( évekről) 2009-ben pontosították Következő 2010-ben fog megjelenni ( évekről) A magyarországi adatok pontosságát sok kritika érte Több tagállamban volt hasonló probléma Ennek oka az alkalmazott módszertanban rejlik 2 ERA JELENTÉS The Railway Safety Performance in the European Union 2009.

3

4

5

ERA munkacsoportja – a tagállamok képviselőinek részvételével – útmutatót dolgozott ki, mely pontos definíciókat alkotott az egyes mutatókra, kategóriákra, egységes szempontrendszert, viszonyítási rendszert alkotva EUROSTAT módszertannal is harmonizálva lett Javaslat a Bizottság felé a 49/2004/EK irányelv I. melléklet módosítására az útmutató alapján november 27.: megjelent a Bizottság 2009/149/EK irányelve június 18-ig kell implementálni (40/2006. GKM r. II. melléklet) Az első beszámolót évről kell ennek megfelelően elkészíteni 6 IRÁNYELV MÓDOSÍTÁS A módszertani eltérések szükségessé tették a vasútbiztonsági irányelv pontosítását e területen

Jelentős baleseteket kell jelenteni, az alábbi bontásban: Ütközés: vonatok ütközése (űrszelvénybe lógó akadállyal is) Kisiklás: vonatok kisiklása Vasúti átjáróban történt baleset (gyalogosok is) Mozgó vasúti jármű okozta személyi sérülés Tűzeset vasúti járműben Egyéb Sérültek, áldozatok besorolása: Utas Alkalmazott (vállalkozó személyzete is) Vasúti átjáró használója Illetéktelen személyek Egyéb 7 BALESETI MUTATÓK

Veszélyes árukra vonatkozó mutatók: Olyan baleset, amely a RID (1)/ADR szakasza értelmében bejelentési kötelezettség alá esik Azon balesetek száma, ahol veszélyes anyaga a szabadba jutott Öngyilkosságok: Abszolút illetve relatív (vonat x km) érték Baleset előidézésére alkalmas körülményekre vonatkozó mutatók Síntörés Vágánykivetődés Biztonságot veszélyeztető jelzési hiba Tilos jelzés meghaladása Üzemben lévő jármű kerék- vagy tengelytörése 8 BALESETI MUTATÓK

A tagállam dönti el, hogy csak a jelentős balesetekről, vagy az összesről jelent, de ezt jeleznie kell. Halálesetek, súlyos sérülések száma, megszorozva a balesetmegelőzési értékkel Környezetkárosítás költsége Vasúti jármű, infrastruktúra fizikai károsodásának összege Baleset miatti késések költsége Kiesett munkaórák költsége – törölve 9 GAZDASÁGI MUTATÓK „A biztonság javulásának pénzösszegben való kifejezését a közpolitikai fellépések szűkös költségvetési forrásainak összefüggésében indokolt látni. Ennek megfelelően az erőforrások hatékony felhasználását biztosító kezdeményezések kiválasztása prioritások felállítását igényli a különböző fellépési lehetőségek között.”

Balesetmegelőzési érték: A biztonság önmagában vett értéke – reprezentatív kikérdezés Közvetlen és közvetett költségek – valós költségekből kiindulva Orvosi, rehabilitációs Eljárási (bíróság, rendőrség, mentés, biztosítási ügyintézés) Termeléskiesés (amit az adott személy előállított volna) Környezet károsítása: A balesetet megelőző állapot helyreállításának költsége – korábbi tapasztalatok alapján 10 GAZDASÁGI MUTATÓK

Jármű és infrastruktúra rongálódásának költsége: Javíthatatlan: azonos funkciók ellátására képes és azonos műszaki paraméterekkel rendelkező vasúti járművel vagy infrastruktúrával való helyettesítés költsége Javítható: baleset előtti állapotra történő helyreállítás költsége A költségbecslést a vasútvállalatnak kell elvégeznie Baleset miatti késések költsége: A vasút igénybe vevőinél (az utasoknál és a teherfuvarozási szolgáltatás igénybe vevőinél) a baleset következtében jelentkező késések pénzben kifejezett értéke A késések költségét valamennyi – jelentős és nem jelentős – balesetre ki kell számítani A késéseket a következők szerint kell számításba venni: Valós késések azon a vasútvonalon, ahol a baleset történt Valós – vagy ha ez nem lehetséges, becsült – késések a többi érintett vonalon 11 GAZDASÁGI MUTATÓK

Az útmutató további fejlesztése megtörtént, illetve folyik, legújabb változat január. Gazdasági mutatók terén ad az irányelvnél részletesebb útmutatást, előrébb jár, mint a jogalkotás. Csak angol nyelven érhető el. A megadott konkrét értékeket csak akkor kell alkalmazni, ha nincs saját, az irányelvben lefektetett elveknek megfelelő módszer es adatok (HEATCO tanulmány). GDP-vel egyenes arányban évről-évre korrigálni kell. 12 ERA ÚTMUTATÓ

13 ERA ÚTMUTATÓ

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !