Az AlmaLaurea-tól az EAL-NET-ig prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia Budapest, 2007. február 9. www.eal-net.org.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EAL-NETPERSPEKTÍVÁK prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia Budapest, február 9.
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Jó gyakorlatok a norvég foglalkozási rehabilitációban Kihívások és válaszok konferencia Szombathely Støren- Váczy Blanka szociálpolitikus.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Az EAL-net rendszer Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen igényekre ad választ: –A képzési formák hatékonyságának ellenőrzése –A hivatalos.
Az EAL-net rendszer Matteo Sgarzi AlmaLaurea
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
EMLA Környezeti Mangement és Jog Egyesület, BME Management Szakkollégium Támogatók: Phare Access 2003 micro alap Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Az EAL-net rendszer Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen célok vezérelték: –Az egyetemi vezetés számára egy teljes-, pontos- és hiteles.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Az EAL-NET rendszer a hallgatók szempontjából Készítette: Forgó Melinda és Gyenes Gábor.
Europass dokumentumok cégeknek We mean business, október 18.
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR-0043 A projekt az Európai.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Az Erasmus-program A napjainkban legnépszerűbb ösztöndíjprogram bemutatása.
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 21.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
A hazai könyvtárak és az Európai Digitális Könyvtár Információs nap a 3. FP7-ICT pályázati felhívásról Budapest, január 29.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége PATHWAYS II. Záró konferencia Fogyatékossággal élő fiatal felnőttek társadalmi.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
A NEMZETI ADATVAGYON INTEGRÁCIÓJA DIGITALIZÁLÁSI KONFERENCIA MÁJUS 21 – 22. DEBRECEN UJVÁRI MÁRIA.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Miért is kell minősíteni a szoftverfejlesztő cégeket? Kinek jó ez? Az IVSZ Szoftverfejlesztési Tanúsítvány elindításának hátteréről Balatonfüred.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Foglalkoztatási Információs Pontok Békés megyében
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
Integrált Könyvtári Rendszer. Történeti áttekintés  ‘85-ben kezdődött el a fejlesztés  ‘94-ben már a felhasználók rendelkezésére állt  ‘95-től az OSZK-val.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Az Erasmus - jelen és jövő - ELTE, Budapest, október 2. Bokodi Szabolcs Tempus Közalapítvány.
A könyvtár, mint az információs társadalom stratégiai tényezője Dr. Tóvári Judit
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Európai szemeszter 2018/19
A képesítési keretrendszer a felsőoktatás szempontjából
Előadás másolata:

Az AlmaLaurea-tól az EAL-NET-ig prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia Budapest, február 9.

Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen igényekre ad választ: –A képzési formák hatékonyságának ellenőrzése –A hivatalos statisztikák hiányosságait csökkenti –Segíti a friss diplomásokat a munkakeresésben –Erősíti az egyetemek és vállalatok közti kapcsolatot –Az olasz egyetemi rendszert általában javítani

Miért jött létre az AlmaLaurea? Milyen célok vezérelték: –Az egyetemi vezetés számára egy teljes-, pontos- és hiteles dokumentációt rendelkezésre bocsátani –A vállalatok számára lehetőséget biztosítani a kvalifikáltabb munkaerőre –Segíteni a diplomásokat a legszélesebb és legjobb módon a hazai és külföldi munkaerőpiacon állást találni

Az AlmaLaurea története 1988 –Első úttörő tanulmány a Bolognai Egyetem külföldi diplomásairól. A Bologna-i Egyetem IX. centenáriuma alkalmából rendezett ünnepségek keretében. Kutattuk a hallgatók szociális hátterét, középiskolai képzését, egyetemi tanulmányaikban való sikerességüket, társadalmi és szakmai helyzetüket. Hamar kiderült, hogy a kutatást minden Bolognában tanuló hallgatóra ki kell terjeszteni.

Az AlmaLaurea története 1993 –A Bolognai Egyetem Statisztikai Figyelője elindítja az AlmaLaurea projektet Kérdőívek osztása a végzősöknek A kérdőíveket a titkárságokon adják le a diplomázásra jelentkezés pillanatában Az adminisztratív adatokkal való integrálás 1994 –Megszületik a Bolognai Egyetem adatbankja –Ugyanabban az évben születik a Monster az Egyesült Államokban

1996 –A projekt országos méretűvé válik Csatlakozik a tartomány minden egyeteme, valamint a Firenzei Egyetem –Az Egyetemi és Kutatásfejlesztési Minisztérium megállapodásban rögzíti támogatását a projektre Az AlmaLaurea története

1997 –Az adatbank on-line elérhető AlmaLaurea az internet-operátorok úttörői közé tartozik Olaszországban 2001 –Megalakul az AlmaLaurea Egyetemközi Konzorcium –Az alapító-tagok: 21 egyetem, mely addig csatlakozott a projekthez

Az AlmaLurea Konzorcium ma 2006 –49 olasz egyetem – CV-t tartalmazó adatbank –66%-a az olasz diplomásoknak minden évben –4.000 cég vette igénybe e szolgáltatást –35 alkalmazott –4,5 millió eurós forgalom –Finanszírozási források: 40% a konzorciumban álló egyetemek 25% Egyetemi Minisztérium 35% Ügyfél cégek

Siena Viterbo Bari Firenze Trento Venezia IUAV Udine Ferrara Modena e Reggio E. Parma Piemonte Orientale Catanzaro Cassino Genova Calabria MI-IULM Roma LUMSA Padova Verona Perugia Salerno Sassari Basilicata Bolzano Foggia Reggio Calabria Roma III VE-Ca’ Foscari Torino Politecnico Università di Torino Bologna Trieste Chieti Molise Catania Messina Lecce Perugia Stranieri Roma La Sapienza Cagliari Camerino MI – San Raffaele L’Aquila Roma Campus Bio-Medico Napoli SUN. Teramo Roma IUSM Aosta - Valle d’Aosta Castellanza - LIUC

Diplomások Egyetemek Vállalatok

Az AlmaLaurea-tól az EuroAlmaLaurea-ig Milyen kihívásokra ad választ: –A munkaerőpiac globalizálódása –Az európai felső-oktatási rendszerek integrációja (Bologna-i folyamat) –A statisztikai dokumentáció összehasonlíthatósága európai szinten

A Bologna-i nyilatkozattal összhangban EuroAlmaLaurea szeretné: –Megkönnyíteni „az felső-oktatási rendszerek nagyobb kompatibilitásának és összehasonlíthatóságának megvalósítását […] olyan konkrét eszközök támogatásával, melyek tetten-érhető javuláshoz vezetnek” –„segíteni az európai polgárok foglalkoztatását, valamint az európai felső-oktatás versenyképességét növelni nemzetközi szinten”

A válasz: EAL-NET projekt. A projekt céljai: –Megalkotni az európai diplomások adatbankjának prototípusát –Ehhez összegyűjteni önéletrajzokat (CV) a projektben résztvevő egyetemektől, illetve az AlmaLaurea-val konzorciumban álló olasz egyetemektől –A prototípus tesztelése, az egyetemekkel és cégekkel együttműködésben –Olyan eszközt alkotni, mely lehetővé teszi a CV-k közzétételét és keresését több nyelven

The Project’s Consortium AlmaLaurea (I) Coordinator AlmaLaurea (I) Coordinator INTRASOFT (B) IT Company INTRASOFT (B) IT Company TARKI RT (H) Research Centre TARKI RT (H) Research Centre U. Varsavia (PL) ELTE U. Budapest (H) U. Maastricht (NL) U. Marne-la-Vallée (F) CINECA (I) IT Company CINECA (I) IT Company

Az EAL-NET projekt Időtartam: 20 hónap (2005 július – 2007 február) Európai Bizottság, eTEN Program Támogatás : €

Az EAL-NET projekt Elért célok –Önéletrajzok egységes formátumban –Többnyelvű honlap –Kompatibilitás minden országban érvényes adatvédelmi jogszabályaival –Egységes keresők az adatbankban végzettségre és tantárgyra vonatkozóan –Önéletrajzok bevitele az adatbankba, a rendszer tesztelése céljából –Felhasználók egy csoportja teszteli a rendszert

EAL-NET projekt Perspektívák a jövőre: –2007-től teljes kapacitással elindítani az adatbankot –A projekt kiterjesztése újabb egyetemekre –Az AlmaLaurea mintájára minden országban megteremteni hasonló konzorciumokat –Az egyetemi rendszerek vezetésének érdeklődését felkelteni –A projektbe bevonni egyetemeket más országokból, európaiakat és nem európaiakat