Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány www.infonia.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
Kórházi könyvtárak MOKSZ elnökségi értekezlet Budapest, szeptember 19. dr. Kührner Éva PhD.
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
1 …mert mindenki fogyasztó ! Tájékoztató kampány a Közép- dunántúli Régióban TAMOP /2 KÖZVÉLEMÉNY-KUTATÁS A projekt az Európai Unió támogatásával,
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
Programozási feladatok az érettségin
Múzeumi könyvtárak Magyarországon. Szakfelügyelet A szakfelügyelet sajátosságai –2000-től a Múzeumi főosztály megbízásával –2006-tól könyvtári osztály.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Windows XP ismeretek és mappaműveletek
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Információs társadalom és a társadalmi egyenlőtlenségek Tausz Katalin.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Hajléktalanok és társadalom Hajléktalanok és média Szántó Tamás.
Közigazgatási kommunikáció
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
2008. december 10. Látássérült személyek elemi és foglalkozási rehabilitációja programzáró konferencia december 10.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Roma egészségklubok létrehozása és működtetése három dunántúli megyében Sex Edukációs Alapítvány.
modul Szövegfeldolgozás Speciális informatikai feladatok.
IT mentor Digitális írástudás.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
2005. Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt Május 02.MTA Felolvasóterem Kőhalmi Zsolt PTA TÁMOGATÁSI PROGRAM IHM költségvetéséből Neumann Táborok.
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
Foglalkoztatási Információs Pont a Kunbaracsi Teleházban Foglalkoztatási Információs Pontok és tanító Teleházak Molnár Andor, Szeged, december 15.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Magyar KKV-k sikerei és együttműködései a globális IT iparban
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Használói elégedettség vizsgálata és eredményei egy gazdasági szakkönyvtárban Könyvtári minőségfejlesztés 21 workshop december. 8. ELTE Egyetemi.
Informatika bemeneti mérés
Az ECDL-ről „Az ECDL célja az informatikai írástudás elterjesztése, és annak elősegítése, hogy minél több ember az Információs Társadalom teljesértékű.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Budapest szeptember 28.. A webes alkalmazás a CD főkönyvtárában lévő index.html nevű fájllal indítható el.
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
Projektzáró rendezvény Intelligens iskolák létrehozása az újszászi tanulók egyenlő esélyeiért TIOP-1.1.1/ projekt.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
Adatelemzési gyakorlatok
A Tudásrégió közösségi színterei
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Előadás másolata:

Szociális szervezetek információs társadalmi pozíciója – kutatási beszámoló – Székely Levente INFONIA Alapítvány

A kutatásokról Téma A szociális ellátást végzők információs társadalmi felkészültsége (2006 tavasza) A gyermekvédelmi rendszer információs társadalmi felkészültsége (2007 tavasza) Módszere: Postai kérdőíves adatfelvétel a szociális ellátást végző szervezetekkel Eredmények: Jelentés, tanulmány

Módszertan Mintavételi keret: Magyarország szociális ellátást végző (gyermekvédelmi feladatokat ellátó intézmények) szervezetei Elméleti minta elemszáma: 1000; 500 Kiválasztás módszere: véletlen Reprezentativitás: területi (régió; megye; településtípus; lakosságszám), ellátás típusa

A kutatások témái Informatikai eszközökkel való ellátottság Számítógép- és internet használat Digitális írástudás Informatikai hiányosságok, fejlesztendő területek Az IKT-hez kapcsolódó attitűdök Szociodemográfiai jellemzők

Eredmények – hozzáférés Szociális szervezetek

Eredmények - hozzáférés Gyermekvédelmi szervezetek

Eredmények - használat Szociális szervezetek

Eredmények - használat Gyermekvédelmi szervezetek

Eredmények – digitális írástudás Szociális szervezetek

Eredmények – digitális írástudás Gyermekvédelmi szervezetek Munkatársak informatikai felkészültsége Skála átlag Tud speciális programokat kezelni1,68 Képes feljelentkezni az internetre1,76 Képes szövegszerkesztő programmal dolgozni (pl.: MS Word)1,78 Tud t küldeni és fogadni1,79 Tudja, hogyan kell fájlt kezelni (létrehozás, másolás, tömörítés stb.)2,18 Képes táblázatkezelő programmal dolgozni (pl.: MS Excel)2,34 Képes egyszerűbb hardver-problémák (pl. tintapatron cseréje) kezelésére2,97 Képes szoftvert telepíteni egy számítógépre3,01 Tud honlapot szerkeszteni-frissíteni3,47

Eredmények - attitűdök Szociális szervezetek A számítógép és az internet használatának korlátaiSkálák átlagának sorrendje A rendszer telepítésének magas költsége3,5 A rendszer működtetésének magas költsége3,2 A bizalmas információk veszélyeztetettsége3,1 Az alkalmazottak PC- és internet-ismereteinek hiánya 3,0 Lassú az internetkapcsolat2,6 Az adatkommunikáció lassúsága és bizonytalansága2,5 Az információk keresése időt vesz el a napi feladatoktól2,3 Használatának túlzott technikai bonyolultsága2,2 Bizonytalan a használatából származó haszon2,2

Eredmények - attitűdök Szociális szervezetek

Eredmények - attitűdök Gyermekvédelmi szervezetek A számítógép és az internet használatának korlátai Számítógép (skála átlag) Internet (skála átlag) A rendszer telepítésének magas költsége3,23,4 A bizalmas információk veszélyeztetettsége3,13,6 A rendszer működtetésének magas költsége2,73,1 Az alkalmazottak PC- és internet-ismereteinek hiánya2,7 Lassú az internetkapcsolat2,22,4 Az adatkommunikáció lassúsága és bizonytalansága2,12,2 Használatának túlzott technikai bonyolultsága22,1 Bizonytalan a használatából származó haszon1,8 Az információk keresése időt vesz el a napi feladatoktól1,82

Eredmények - attitűdök Gyermekvédelmi szervezetek

Összefoglalás 1  A szociális szervezetek közepesen ellátottak infokommunikációs eszközökkel,  amelyek használatához pozitív attitűddel közelítenek  A gyermekvédelmi rendszer lényegesen fejlettebb, mint a többi terület.  A számítógépet továbbra is elsődlegesen „intelligens írógépként” használják,  de a gyermekvédelem területén jelentős szerepet kap emellett az adminisztratív feladatok ellátásában, a szakmai munka segítésében is.  Számottevő azon intézmények aránya, ahol nagyobb mértékben szeretnék bevonni a számítógépet a munkavégzésbe.

Összefoglalás 2  Akadály a hardverhiány, amely leginkább pénzügyi kérdés.  Jogszabályi háttér (nem tudják kihasználni mindig az adatkapcsolatokat).  Adatbiztonsági tévhitek  Digitális írástudás alacsony szintje  Az infrastrukturális és humán fejlesztésnek megfelelő az alapja  A digitális írástudás szintje a középfokú képzés irányába mutat

Köszönöm a figyelmet! Székely Levente