Az Integritás Projekt oktatási alprojektjének bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
DANUBE A transznacionális együttműködési program kialakítása.
Szervezetfejlesztési Program
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Az eredményeket nem látni, hanem érezni kell Az EQUAL program hatása és kihatása Május 20 VGYKE.
dr. Robák Katalin,helyettes projektvezető
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Szervezetfejlesztési Program
Szervezetfejlesztési Program
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A kutatási eredmények áttekintése INFONIA Alapítvány június 28.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
EFOP CSALÁS ELLENES INTÉZKEDÉSEK MÁJUS 12. DR. SÁGI ZSOLT EU FEJLESZTÉSEK KOORDINÁCIÓJÁÉRT ÉS STRATÉGIÁKÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A kötelező közigazgatási továbbképzések vizsgálata
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Szakiskolai fejlesztési program
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Az Integritás Projekt oktatási alprojektjének bemutatása dr. Klotz Péter Integritás Projekt – zárókonferencia Budapest, 2012. március 20.

Vázlat A képzések kiemelkedő szerepe a korrupció elleni fellépésben Magyarországi helyzet az Integritás Projekt előtt   Az integritás szemléletének elterjesztése – célkitűzések Megvalósítás Közigazgatási alapvizsga Tananyagfejlesztés Tréningek Nemzetközi szeminárium  Elektronikus tananyag Tapasztalatok összefoglalása További lehetőségek

I. A képzések kiemelkedő szerepe a korrupció elleni fellépésben Meridai Egyezmény (2003) „Ezt a [társadalmi] részvételt olyan intézkedésekkel kell erősíteni, mint például: c) a korrupció elutasításához hozzájáruló, a közvélemény tájékoztatását szolgáló tevékenységek végzése, valamint közoktatási programok folytatása, beleértve az iskolai és az egyetemi tananyagot is;” (14. cikk) „A részes államok a szükséges mértékben meghatározott képzési programokat kezdeményeznek, dolgoznak ki vagy fejlesztenek tovább a korrupció megelőzéséért és felszámolásáért felelős szakembergárdájuk számára.” (60. cikk) Az Európai Bizottság közleménye a korrupció elleni uniós küzdelemről (2011)

II. A magyarországi helyzet az Integritás Projekt előtt A korrupció témája az egyetemi képzésben érintőlegesen van jelen, az integritás teljesen hiányzik Közigazgatási alapvizsga, szakvizsga anyagából hiányzik Közigazgatási továbbképzés területén elavult, nem használt tananyag áll rendelkezésre Nincs aktív képzés Szakemberhiány Speciális helyzet

III. Az integritás szemléletének elterjesztése – célkitűzések Tananyagok felépítése: Fogalom megismertetése Integritásmenedzsment eszköztár Szervezetfejlesztés - ösztönzés Célcsoport meghatározása: Általános ismeretek Speciális ismeretek

IV. Megvalósítás – közigazgatási alapvizsga Az Országos Közigazgatási Vizsgabizottság közleménye a közigazgatási alapvizsga követelményrendszeréről 2.2. Közszolgálat és hivatásetika almodul „A vizsgázó elsajátítja a köztisztviselői/kormánytisztviselői hivatás gyakorlásának alapelveit, magatartási szabályait, megsértésük következményeit, megismeri a hivatásetika és a személyzet integritásának összefüggéseit és képet kap a személyzeti integritás összetevőiről, a korrupcióval és a szervezeti anomáliákkal kapcsolatos összefüggésekről. (…) Elsajátítja a korrupció fogalmát, a korrupció kezelésének szabályozási kereteit és megelőzésének eszközeit.” (Hatályos: 2011. szeptember 1.)

IV. Megvalósítás – tananyagfejlesztés Források azonosítása (OECD, holland módszertan, Twinning Light Projekt, szakirodalom, gyakorlati tapasztalatok) Az elmélet átültetése a gyakorlatba, alkalmazása a magyar viszonyok között Módszertani anyagok: Oktatási módszertan - tréning Megvalósíthatósági tanulmány – e-tananyag Termékek: Tréneri kézikönyv (HU), Munkafüzet (HU, EN), prezentációk (HU, EN) E-tananyag (tesztek, fogalommagyarázat) Az első lépések… Gyakorlati útmutató integritásmenedzsment projektek indításához Képzési Program (tréning + e-learning) - minősítés

IV. Megvalósítás – tréning Előkészítése: közbeszerzési eljárás, Műszaki leírás kidolgozása (2011. május) Fejlesztése: tréner szakértők bevonásával (2011. június-augusztus) Tesztelése: próbatréning keretében – 12 fő részére (2011. szeptember) Tréningek: kiscsoportos tréningek 3x13 fő részvételével székesfehérvári és budapesti helyszínen 6 héten keresztül, összesen 221 fő részére (2011. október-november) Trénerjelölti képzések: a fenntarthatóság és a tudás biztosítása érdekében 4 fő részére (2011. szeptember)

IV. Megvalósítás – nemzetközi szeminárium „Budapest Seminar for SAIs against Fraud and Corruption” 2011. november 23-25. (angol nyelven) Célja: az Integritás Projekt bemutatása, szakmai eredmények nemzetközi népszerűsítése Résztvevői kör: számvevőszékek munkatársai a közép-kelet-európai országokból (Lengyelország, Csehország, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Makedónia, Oroszország, Moldova, Örményország), valamint hazai szakemberek, összesen 44 fő Program: előadások és mini SAINT-tréning Háttéranyag: Fraud and corruption in the CEEB-countries (EN)

IV. Megvalósítás – e-tananyag Célja: az integritásmenedzsmenttel kapcsolatos ismeretek széles körben való terjesztése – innovatív fejlesztés Felépítése: 7 fejezet, kb. 70 képernyő Fejlesztése: alvállalkozó bevonásával, 4 körös teszteléssel (2011. szeptember – 2012. március) Jellemzői: bárki által elérhető, használható, interaktív platform tesztekkel, útmutatóval integritásmenedzsment projektek indításához Informatikai háttér: szabványos ILIAS e-learning keretrendszer – az NKI Közigazgatási Továbbképzési és Vizsgaportálján való futtatás érdekében

V. Tapasztalatok összefoglalása Innováció – az Integritás Projekt keretében kidolgozott tananyagok innovatívak, nagyban segítik az integritás alapú közigazgatási kultúra terjesztését Rendszerszemlélet – a tananyagok erősítik és ösztönzik a közigazgatási szemléletmód pozitív változását, illeszkednek a közigazgatás más területén zajló folyamatokba (stratégiai irányítás megújítása, továbbképzési rendszer átalakítása) Gyakorlatközpontúság – a tananyagok a magyar közigazgatás számára készültek, valós problémákra kínálnak megoldást Költséghatékonyság – nyílt forráskódú szoftverek alkalmazása, szakmai tudás biztosítása a közigazgatás számára

VI. További lehetőségek… Képzési program átadása az NKI részére, a tananyagok beépülése a közigazgatási továbbképzési rendszerbe Tananyagok továbbfejlesztése – ösztöndíjasok, vezetők részére Trénerek képzése Nemzetközi képzési program kidolgozása – szakértői tudás, tapasztalatcsere biztosítása más országok számára Tananyag és kutatási eredmények beépítése a Nemzeti Közszolgálati Egyetem képzésébe

Köszönöm figyelmüket!