Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos 2011. június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Projekt általános bemutatása
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Elektronikus vám – E-Customs
A járási rendszer megújítása
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
Baranya Megyei Önkormányzat
A területi államigazgatás átalakítása
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Nemzeti Egészségügyi Számlák (NESZ) május 23. Mentusz Zsófia Központi Statisztikai Hivatal.
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Egészségügyi országos intézményeket érintő összevonások május.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A rendészet szervei.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Elektronikus közigazgatás A közigazgatásról általában A közigazgatásról általában Új tendenciák a közigazgatásban Új tendenciák a közigazgatásban A számítógép.
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) Országos Statisztikai Tanács szeptember 16 Mezősiné Rózsár Erika KSH Igazgatási osztály.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
A járási rendszer megújítása
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Minisztériumok, központi közigazgatás
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Programba tartozó elsődleges és másodlagos adatforrásokról az Országos Statisztikai Tanács.
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Programba tartozó elsődleges és másodlagos adatforrásokról az Országos Statisztikai Tanács.
Előadás másolata:

Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM

1.Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) 2.Kormányzati cél 3.NEK elvének újszerűsége 4.NEK koncepciója 5.NEK felépítése 6.NEK elvi működése 7.Csatlakozás kettős elv szerint 8.NEK megvalósításának társadalmi, gazdasági eredményei 9.NEK jelenlegi állása

Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK)  1309/2010. (XII. 27.) Korm. határozat döntés a Nemzeti Egységes Kártyarendszer (NEK) bevezetéséről o célkitűzés, feladatok o szükséges erőforrások, jogkörök  Széleskörű kormányzati és közigazgatási egyeztetés Nemzeti Egységes Kártyarendszer Bizottság (NEKB) o minisztériumok o Országos Egészségbiztosítási Pénztár o Nemzeti Közigazgatási Intézet o Oktatási Hivatal o Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala  Koncepció elfogadása NEKB döntés  Továbblépés: megvalósíthatóság

Kormányzati cél  az állam által kibocsátott okmányok / kártyák számának csökkentése  az okmányok / kártyák egységesítése  költségcsökkentés állami és állampolgári szinten

NEK elvének újszerűsége NEM egyetlen kártya, hanem kártyarendszer  egységes szabályok  egységes platform  egységes szervezet és keretek De: szabad, korlátozásmentes, sokrétű igényt kielégítő funkcionalitás és szolgáltatás az állam és a gazdasági szereplők részvételével:  személyazonosítás  speciális azonosítás (gépjármű)  e-TAJ  adókártya  közlekedési kártya  parkoló kártya  belépőkártya  pontgyűjtő kártya

NEK koncepció  központi állami irányítás és felügyelet  jogszabályi háttér  egységes, nyílt platform  gyártó független, kompatibilis kártyatechnológia  adatbiztonság  központi közhiteles nyilvántartás és megszemélyesítő adatok  fokozatos fejleszthetőség

NEK felépítése  Kártyamenedzsment Központ o kártyakibocsátás o kártyamegszemélyesítés o nyilvántartás o kártyaéletút követés  Szakrendszerek, csatlakozó szervezetek o saját adatbázisok kezelése o saját szolgáltatásokhoz tartozó jogosultságok kezelése

NEK elvi működése

Csatlakozás kettős elv szerint  kötelező csatlakozás az állam és a közigazgatás által kibocsátott kártyák esetében Célja: o integráció o ésszerűsítés o költséghatékonyság  önkéntes csatlakozás a gazdasági szereplők által kibocsátott kártyák esetében Célja: o kártyakibocsátás optimalizálása az állam által nyújtott szolgáltatások igénybevétel Feltétele: o központi auditálás o technikai szabályrendszer elfogadása, betartása

NEK megvalósításának társadalmi, gazdasági eredményei  kevesebb okmány   költségmegtakarítás az állam, az állampolgár és a gazdasági szervezetek szintjén  egységes rendszer   egyszerűbb ügyintézés  elektronikus szolgáltatások elterjedése  párhuzamos infrastruktúrák felszámolása   olcsóbb állam  gazdálkodó szervezetek csatlakozása   minőségi szolgáltatás  gazdasági előny

NEK jelenlegi állása Három albizottság megalakítása a részletes kidolgozás érdekében ­ Közlekedési Albizottság ­ Egészségügyi Albizottság ­ Nemzetbiztonsági és Rendészeti Albizottság A megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a tárcák képviselői által létrehozott munkacsoport alakult