Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projekt általános bemutatása
Advertisements

Városfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
A települések tervezési dokumentumainak összevetése Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 28.
1 A BTT évi eredményei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 26.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Bemutatkozik: HERCEGHALOM Január 26.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A Budaörsi kistérség bemutatása, civil szervezetek lehetőségei a területfejlesztésben Budaörs, december 2.
TÁMOP /A – RÉV projekt ORSZÁGOS MUNKAERŐ-PIACI SZOLGÁLTATÓ ÉS SZAKMAI TÁMOGATÓ HÁLÓZAT III. ORSZÁGOS HÁLÓZATI TALÁLKOZÓ Budapest
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
KEREPES VÁROS INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
EURÓPA KULTURÁLIS FŐVÁROSA PÉCS, 2010 EURÓPA KULTURÁLIS FŐVÁROSA PÉCS, 2010 INTEGRÁLT VÁROSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA Pécs, február 6.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A határtérség.
Előadás másolata:

Budaörs Kistérség Többcélú Társulása 2010. november 24. „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában”című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Budaörs Kistérség Többcélú Társulása 2010. november 24.

Budaörsi kistérség

BTT Területfejlesztési Koncepció és Program 2008 Előzmények BTT Területfejlesztési Koncepció és Program 2008 Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Páty, Pusztazámor, Sóskút, Telki, Törökbálint A Budaörsi kistérség jövőképe: A Budaörsi kistérségben hosszútávon, magas szinten állandósult növekedést mutató minőségorientált, nagy jövedelemtermelő képességű gazdaság működik, a természeti környezet védelme és a térségi szinten szervezett közszolgáltatások magas színvonala biztosítja a magas életminőséget, a belső területi harmóniát. A települések lakosságának, településtípustól független, magas színvonalú életminőségét a térségi alközpontok által hálózatba szervezett és települési, illetve településközi szinten megvalósított intézményi és infrastrukturális rendszer támasztja alá. A Budaörsi kistérség stabilizálja országos szinten kiemelkedő prosperitását és növekedési ütemét, községei és városai egyaránt képesek a Budapest közelségéből adódó fokozottan urbanizálódó környezetben a lehető legideálisabb körülményeket megteremteni lakosságuk, a térségben működő vállalkozások, a térségben dolgozók és befektetők számára

Fenntartható gazdasági növekedés feltételeinek megteremtése BTT Területfejlesztési Koncepció és Program 2008 Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Páty, Pusztazámor, Sóskút, Telki, Törökbálint A jövőkép megvalósítását szolgáló fejlesztési prioritások a térség egészére: Fenntartható gazdasági növekedés feltételeinek megteremtése Közlekedési hálózatok fejlesztése, a szolgáltatások színvonalának emelése Kommunális és hálózati infrastruktúra komplex térségi fejlesztése, települési környezetminőség javítása Az intézményi közszolgáltatások térségi szintű fejlesztése

A kistérség belső elérhetőségi feltételeinek javítása BTT Területfejlesztési Koncepció és Program 2008 Biatorbágy, Budajenő, Budakeszi, Budaörs, Herceghalom, Páty, Pusztazámor, Sóskút, Telki, Törökbálint Közlekedési hálózatok fejlesztése, a szolgáltatások színvonalának emelése A kistérség belső elérhetőségi feltételeinek javítása A közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának fejlesztése, a kapcsolódó közlekedési módok közötti integráció megteremtése Kistérségi kerékpárút-hálózat fejlesztése

„Az elővárosi vasúti rendszerhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében” 2009 című közlekedésfejlesztési tanulmány Javasolt projektek: Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő, illetve a térség haránt irányú közlekedési kapcsolatrendszerét biztosító autóbusz-hálózat létrehozása Intermodális központ létrehozása Biatorbágyon, Herceghalmon és Törökbálinton P+R parkolók kiépítése a térség vasútállomásain Autóbuszmegállók fejlesztése

„Az elővárosi vasúti rendszerhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében” 2009 című közlekedésfejlesztési tanulmány Javasolt projektek: Autóbuszállomás létesítése Zsámbékon Elektronikus forgalomirányítás és utas információs rendszer bevezetése A vasútállomások kerékpáros és gyalogos elérhetőségének fejlesztése Budakeszi és Budaörs budapesti kapcsolatának fejlesztése –Megvalósíthatósági vizsgálat

Projekt indokoltsága: „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt indokoltsága: a térség (Budaörsi kistérség, Zsámbéki-medence, Érd) lakossága 2021-ben meghaladja majd a 216 000 főt (ami 43%-al magasabb a jelenleginél) 2021-ben a térség irányából Budapest felé ~ 34 000 többlet ingázó (kb. 20 000 fő a csúcsidőszakokban) további utazási igény a Tóparki beruházás elkészültével ~ napi 30-50 000 utas

Projekt indokoltsága: „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt indokoltsága: közlekedési hálózat az igényeket már ma sem képes kielégíteni Kapacitáskihasználtság Budapest felé Zsámbéki-medence - Budakeszi - Budapest >100% M1-M7 - Budapest >140%

„Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt célja: a regionális intermodális közlekedési rendszer létesítését mint kiemelt KÖZOP projektet megalapozó részletes megvalósíthatósági tanulmány (RMT) elkészítése a meglévő vasúti infrastruktúrára alapozva, rövid távon érzékelhetően kívánja javítani az elővárosi közlekedés helyzetét rendszer fő elemei Biatorbágyon, Törökbálinton és Herceghalmon intermodális átszálló központok létesítési feltételeinek megvizsgálása

„Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Mérföldkövek: az RMT elkészítőjének kiválasztása közbeszerzési pályázaton Helyzetfeltárás a jelenlegi utazási szokások, valamint társadalmi és gazdasági jellemzők feltárásával (utas- és forgalomszámlálás, kikérdezés) A projekt hatásterületének lehatárolása Forgalomelőrebecslés a térségi integrált közlekedési modell segítségével Változatelemzés Elhatárolható alprojektekre bontás Költség-haszon elemzés és egyéb vizsgálatok alprojektenként

Projekt várható eredményei: „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt várható eredményei: az RMT-ben javasolt módon és ütemezésben korszerű, az utazók, a szolgáltatók és az esélyegyenlőség igényeit figyelembe vevő átszálló csomópontok megépülése az autóbuszos ráhordás feltételeinek megteremtése P+R parkolók megépülése

Projekt várható eredményei: „Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt várható eredményei: korszerű utastájékoztatási rendszerek kiépítése szükséges úthálózat-bővítés forgalomtechnikai beavatkozások az állomások könnyű megközelíthetősége érdekében

„Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Projekt stratégiai illeszkedése: Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégia Közlekedési Operatív Program Budapesti Agglomeráció Operatív Program S-Bahn koncepció NIF Zrt. P+R tervezési projekt NIF Zrt. TEN-T támogatásból megvalósuló vasútvonalszakasz fejlesztési projekt

„Regionális intermodális közlekedési rendszer létrehozása Budapest nyugati agglomerációjában” 2010 című KÖZOP kiemelt projektjavaslat Érintett / támogató szervezetek: MÁV Zrt. MÁV-Start Zrt. Volánbusz Zrt. NIF Zrt. BKSZ Közép-magyarországi Regionális Közlekedésszervezési Iroda

BIATORBÁGY INTERMODÁLIS KÖZPONT Fedett peronok kialakítása Új aluljáró kialakításának vizsgálata a Gyöngyvirág utcán létesülő P+R parkoló (240 db) és utasperonok között Buszmegállók emelt szintű kiépítésének lehetősége A buszforduló(k) között a vasútvonalat keresztező gyalogos forgalom biztosítása érdekében aluljáró vagy felszíni átjáró kiépítésének vizsgálata Autóbusz-vasút közös peron kialakításának lehetősége 1. (nem átmenő) vágány villamosítás és egyéb szükséges vasúti beavatkozások (a közös vasúti-autóbusz peronhoz szükséges) P+R előjelző rendszer a megközelítési utakon és a parkolóban (vonatok követési időköze, foglaltság, következő járat indulása)

BIATORBÁGY INTERMODÁLIS KÖZPONT Integrált elektronikus vizuális és hangos utastájékoztatás a vasútállomáson, a P+R parkolóban az autóbusz megállókban és az autóbuszokon (pl. következő vasúti járat kijelzése) Az állomás és a P+R parkoló megközelítését biztosító utak rekonstrukciója, kiépítése szükség szerint (új összeköttetés a Gyöngyvirág utcán keresztül) Szükséges közúti csomópont-korrekciók Közvilágítás, felszíni vízelvezetés, közműkiváltások

TÖRÖKBÁLINT INTERMODÁLIS KÖZPONT Új vasúti megállóhely létesítésének vizsgálata a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal és az M0 autóút keresztezésénél Nagy kapacitású P+R ás B+R parkolók valamint Kiss and Ride megállóhelyek kialakításának lehetősége Fedett peronok kialakításának lehetősége Buszmegállók emelt szintű kiépítésének lehetősége Közvetlen és gyors kapcsolat biztosítása a TóPark belső buszjárat, a helyközi autóbuszok és a vasút között Autóbusz-vasút közös peron kialakításának lehetősége

TÖRÖKBÁLINT INTERMODÁLIS KÖZPONT P+R előjelző rendszer kialakításának vizsgálata a megközelítési utakon és a parkolóban (vonatok követési időköze, foglaltság, következő járat indulása) Integrált elektronikus vizuális és hangos utastájékoztatás létrehozásának vizsgálata a vasútállomáson, a P+R parkolóban az autóbusz megállókban és az autóbuszokon (pl. következő vasúti járat kijelzése) Fűtött váróhelyiségek kialakításának lehetősége Az állomás és a P+R parkoló megközelítését biztosító utak rekonstrukciója Akadálymentesítés (liftek, rámpák) Közvilágítás, felszíni vízelvezetés, közműkiváltások

HERCEGHALOM INTERMODÁLIS KÖZPONT Fedett peronok kialakítása P+R előjelző rendszer a megközelítési utakon és a parkolóban (vonatok követési időköze, foglaltság, következő járat indulása) Buszmegállók emelt szintű kiépítésének lehetősége Integrált elektronikus vizuális és hangos utastájékoztatás a vasútállomáson, a P+R parkolóban az autóbusz megállókban és az autóbuszokon (pl. következő vasúti járat kijelzése) Fűtött váróhelyiségek kialakításának vizsgálata Az állomás és a P+R parkoló (kb. 240 db) megközelítését biztosító utak rekonstrukciója, kiépítése szükség szerint Közvilágítás, felszíni vízelvezetés, közműkiváltások

Budaörs Kistérség Többcélú Társulásának minden települést érintő fejlesztési projektjei Rövid távon: - közösségi közlekedés fejlesztése, az elővárosi vasúti rendszerhez illeszkedő közúti ráhordó-rendszer kiépítése, - kistérségi kerékpárút-hálózat kiépítése, egyes szakaszokon terveztetése kb. 100 km hosszúságban - kistérségi fesztivál évenkénti megszervezése Középtávon: - kistérségi pedagógiai szakszolgálati intézmény létrehozása, - kistérségi e-ügyintézés fejlesztése (rövid- és középtáv), - kistérségi e-egészségügyi rendszer (IKER) fejlesztése Hosszú távon: - kistérségi, ill. vízgyűjtőterületi felszíni csapadékvíz-elvezető rendszer kiépítése

Köszönjük a figyelmet ! Orosz Mátyás, területfejlesztési munkatárs www.budaorsikisterseg.hu