BKV – HÉV A FŐVÁROS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉBEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Advertisements

2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Aktuális pályázati lehetőségek
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vörös Attila, Gáspár László, Kálnoki Kis Sándor Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ERTRAC-Hungary.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
MTA Regionális Kutatások Központja RÉGIÓINK ÉS A KÖZLEKEDÉS Erdősi Ferenc MTA Regionális Kutatások Központja Pécs, 2007.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉNEK TAPASZTALATAI Juhász Zsoltné tervező FŐMTERV ZRT november 2.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Tevékenység főbb területei: -Tervelőkészítés, tervellenőrzés, műszaki specifikációk és pályázati dokumentációk készítése, a tervezés irányítása -Vágányok.
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

BKV – HÉV A FŐVÁROS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉBEN 2008. BALOGH IMRE Az Infrastruktúra és Területfejlesztési Tagozat elnöke

TARTALOM BEVEZETŐ 1. A HÉV HÁLÓZATA, BUDAPEST ÉS VONZÁSKÖRZETÉBEN, 2. UTASFORGALOM, 3. A HÉV VONALAK INFRASTRUKTÚRÁJA, 4. BKV RENDELTETÉSŰ HÉV TÍPUSOK, 5. FEJLESZTÉSEK A HÉV VONALAIN, 6. JÖVŐKÉP, ZÁTRSZÓ

BEVEZETŐ A természetes és épített környezet harmóniája, annak folyamatos fenntartása, együttesen adják azt az életteret, mely generációkon át öröklődik, egyben meghatározza mozgási lehetőségeinket, életminőségünket is. A környezet megváltoztatására, - a természeti erők alig, vagy egyáltalán nem befolyásolható hatásának kényszerű figyelembevétele, tudomásulvétele mellet - tudatosan, felkészültségénél fogva, értő és alkotó módon, csak az ember képes. A beavatkozás mértékének, milyenségének és minőségének meghatározása éppen ezért, nagy felelőséggel párosul. Különösen fontos kiemelni ezt, az infrastrukturális fejlesztések döntés előkészítésében,

mert a megvalósításra hozott döntések 50 évre, vagy ennél is hosszabb időre nyúlóan meghatározó jellegűek Az infrastrukturális ellátottság, az általuk elérhető szolgáltatások mennyiségi és minőségi színvonala, közvetlenül befolyásolja egy ország társadalmi, gazdasági fejlődését, egyben a lakosság életkörülményeit. Az infrastruktúra rendszerek, általában bonyolultan összetettek, többségükben hálózatos jellegűek, így kiépítettségük és azok továbbfejlesztése is, egyúttal regionális, főváros és annak vonzáskörzete, valamint kistérségi jelleggel bírnak. Hatásuk természetesen ugyan itt mérhető. Mind ez fordítva is igaz nevezetesen, a település fejlesztési döntések elképzelhetetlenek infrastruktúrafejlesztési tartalom nélkül. Olyan mértékben időtálló távlati stratégiákat és az azokból építkező, tudatos végrehajtást ütemező feladat meghatározásokat, mint a közlekedés, a társadalom és a

termelő gazdasági ágazatok igényelnek első sorban. Ennek hiánya, a kritikus állapotok bekövetkezéséhez vezetnek, amelyek a ma élők életkörülményeit még csak nehezítik, de magukban hordják, a veszélyt a holnap élők esélyeinek ellehetetlenülésére. A ma élők felelőssége, egyszerűen abban jelölhető meg, hogy megőrzi a lehetőséget, a konszenzusokon alapuló együtt gondolkodás és tervezés részére, az élhető jövőesélyt illetően. A megnövekedett mobilitási igények, az egyéni közlekedés eszközeivel soha nem elégíthetők ki. A közösségi közlekedés eszköz rendszere és azok kombinációja az, amelyszínvonalával és minőségi szolgáltatásával képes hosszú távra szólóan megoldást nyújtani. Budapest és agglomerációjának, valamint vele együtt, az elővárosi közlekedési rendszernek, már megmutatkoznak a kritikus elemei.

Ennek bekövetkezhetőségére számtalan eddig készült tanulmány, tervkoncepció és hatásvizsgálat különböző megközelítésből, közel azonos következtetésekre jutott, nevezetesen: Össze kell hangolni a fenntartható gazdasági fejlődést a főváros és övezetei között, Fokozatosan ki kell alakítani azok átgondolt, újragondolt megközelíthetőségét, valamint az átjárhatóság torlódásokat feloldó módozatait és mindezeket, a használhatóság készültségi fokáig el is készíteni, Javítani szükséges a főváros és vonzáskörzete élhetőséget. vele együtt az életminőséget, Hangsúlyt kell kapjon, a környezetvédelem és a környezet minősége, A gyorsvasúti közlekedési rendszer megvalósítása, többet jelent, mint városi kötöttpályás közlekedés, több mint elővárosi vasúti közlekedés, mert magába foglalja és hordozója is, a regionális kötöttpályás közlekedésnek,

A kötöttpályás közlekedés kínálta, egyben a lehetőségek középpontba állítása, annak többfunkciós továbbfejlesztése Mindezek tudatában a rendezőelv is meghatározható: Közös stratégiaalkotás Erőforrások számbavétele Együttes település - és közlekedéstervezés, Tervezhető és fenntartható mobilitás, Integrált hálózatfejlesztés és működtetés, Helyváltoztatások csökkentése és befolyásolása, A közlekedési áramlatok irányának és eszközeinek szabályozása, Felhasználóbarát infrastruktúra kialakítása, Összhang a közlekedésminőség és a környezetminőség között. A HÉV jellegű közösségi közlekedés Budapestet és agglomerációját egyaránt szolgáló modern gyorsvasúti rendszerének kölcsönös megegyezésen alapuló megtervezése és megvalósítása.

1. A HÉV HÁLÓZATA, BUDAPEST ÉS VONZÁSKÖRZETÉBEN,

Az agglomeráció közösségi közlekedési hálózata JELMAGYARÁZAT MÁV.ELŐVÁROSI VONALAI BKV HÉV. VONALAI BKV AUTÓBUSZ ELŐVÁROSI VONALAI VOLVÁNBUSZ ELŐVÁROSI VONALAI Az agglomeráció közösségi közlekedési hálózata

2. UTASFORGALOM

A BKV – HÉV járatokkal beutazók száma, hétköznapokon 5.500 Ráckevei HÉV 9.000 Gödöllői HÉV 11.750 Szentendrei HÉV 30.250 fő/nap 1.500 Csömöri HÉV 2 500 Csepeli HÉV A BKV – HÉV járatokkal beutazók száma, hétköznapokon

A HÉV járatokkal beutazók megoszlása Az öt HÉV vonalon, az egy irányba utazók száma összesen: 30 250 fő. 14 000 utas 11 750 9 000 7 500 2 500 1 500 SZENTENDRE RÁCKEVE CSEPEL GÖDÖLLŐ CSÖMÖR A HÉV járatokkal beutazók megoszlása

A BKV Zrt éves utasforgalma ágazatonként,

Teljes árú viteldíj (Ft) Négy Budapest – környéki vonal, a BHÉV vonalak, a Budapesti Közlekedési Vállalat kezelésében elővárosi vasútvonalként, a főváros agglomerációjának tömegközlekedési rendszerében működik. A négy vonal nem alkot egységes hálózatot, Csepelt és Ráckevét délről, Gödöllőt északkeletről, Szentendrét északról kötik össze Budapest belvárosával. A budapesti elővárosi HÉV normál nyomtávolságú pályákon, 1000 V egyenáramú vontatási árammal működik. Vonal Hossz (km) Menetidő (perc) Teljes árú viteldíj (Ft) Csepeli HÉV 6,7 13 270 Gödöllői (Csömör) HÉV 25,6 (10,7) 46 (23) 570 Ráckevei HÉV 40 72 720 Szentendrei HÉV 20,9 39 520 A HÉV vonalszakaszai

286 101 Utasforgalom megoszlása (ezer utas / nap) A hálózat egy kilométerére eső utasszám (utas / km) HÉV 26 ezer 32% Utasforgalom megoszlása (ezer utas / nap) MÁV 56 ezer 68% Hálózathossz megoszlása (km) HÉV 90,9 14% MÁV 554 86% A BKV Zrt. és a MÁV Zrt. elővárosi utasforgalmának megoszlása

3. A HÉV VONALAK INFRASTRUKTÚRÁJA,

Járművek, utasforgalom A HÉV vonalak infrastruktúrája 2007, 98 db 3 kocsis motorvonat (294 db jármű) Járművek átlagéletkora: 31 év Munkanapokon közlekedő vonatok száma: 857 db Járművezetők létszáma: 120 fő Munkanapokon felszálló utas: 219.000 fő Éves utasforgalom (2006): 57 529 000 fő Típus Szentendre Cinkota Csepel Ráckeve Összesen MIXa szerelvény   7 MX szerelvény 16 MXa szerelvény 40 21 8 6 75 15 22 98 A HÉV vonalak infrastruktúrája 2007,

A HÉV vonalak infrastruktúrája 2007, Pálya, létesítmények Építési hossz: 102,9 km ebből egyvágányú: 27,3 km kétvágányú: 75,6 km Vágányhossz iparvágánnyal együtt: 239,5 km Megállóhelyek száma: 139 db Kiszolgált települések száma: 15 A pályák állapota leromlott, felújítási üteme nem követi, a hálózati avulás mértékét! A HÉV vonalak infrastruktúrája 2007,

4. BKV RENDELTETÉSŰ HÉV TÍPUSOK,

MIXA TÍPUSÚ BKV RENDELTETÉSŰ HÉV. A HÉV szerelvények jellemző adatai JÁRMŰTÍPUS MIXA PXXV/A 2002 év végi db.szám 14 7 Hossz ütközők nélkül (mm) 17537 17274 Szélesség (mm) 2700 Magasság (mm) 3380 Tengelyek száma 4 Tengelytávolság (mm) 2000 Forgócsap távolság (mm) 9600 Jármű tömege üresen 37500 24500 Felszállósávok száma 8 Összes férőhely 157 164 Ülőhelyek száma 53 58 Állóhelyek száma 104 108 Motorok száma - Motorok teljesítménye/db (kW) 100 MIXA TÍPUSÚ BKV RENDELTETÉSŰ HÉV. Típusváltozatok: MIX/A, PXXV/A Beszerzés éve: 1962 – 1966. A HÉV szerelvények jellemző adatai

A HÉV szerelvények jellemző adatai JÁRMŰTÍPUS MX PXXVIII 2002 év végi db.szám 32 16 Hossz ütközők nélkül (mm) 16960 16910 Szélesség (mm) 2680 Magasság (mm) 3300 Tengelyek száma 4 Tengelytávolság (mm) 2000 Forgócsap távolság (mm) 9800 Jármű tömege üresen 35800 24200 Felszállósávok száma 6 Összes férőhely 175 188 Ülőhelyek száma 57 66 Állóhelyek száma 118 122 Motorok száma - Motorok teljesítménye/db (kW) 100 MX TÍPUSÚ BKV RENDELTETÉSŰ HÉV. Típusváltozatok: MX, PXXVIII Beszerzés éve: 1971. A HÉV szerelvények jellemző adatai

A HÉV szerelvények jellemző adatai JÁRMŰTÍPUS MX/A PXXVIII/A 2002 év végi db.szám 150 75 Hossz ütközők nélkül (mm) 16960 16910 Szélesség (mm) 2680 Magasság (mm) 3300 Tengelyek száma 4 Tengelytávolság (mm) 2000 Forgócsap távolság (mm) 9600 Jármű tömege üresen 33500 24000 Felszállósávok száma 6 Összes férőhely 176 188 Ülőhelyek száma 57 66 Állóhelyek száma 119 122 Motorok száma - Motorok teljesítménye/db (kW) 100 MX TÍPUSÚ BKV RENDELTETÉSŰ HÉV. Típusváltozatok: MX/A, PXXVIII/A Beszerzés éve: 1975 – 1983. A HÉV szerelvények jellemző adatai

5. FEJLESZTÉSEK A HÉV VONALAIN,

A ráfordítás összértéke 250 millió Ft. 1.Fénysorompótelepítése Szigetszentmiklóson, 2.Fénysorompó korszerűsítés Ráckevén, 3.Útátjáró átépítése Csillaghegyen, 4.Életvédelmi kerítés építése Árpád híd és Filatorigát között (700 m), 5.Részleges felépítmény csere, Pomáz és Szentendre között, 6.Útátjáró felújítása Pomázon, 7.Felsővezeték csere a csepeli vonalon, 1200 m hosszban, 8.Felsővezeték csere a ráckevei vonalon, 1400 m hosszban, A ráfordítás összértéke 250 millió Ft. BUDAPEST Fénysorompó: 90 mft Útátjáró: 35 mft Pomázi felépítmény: 50 mft Pomázi útátjáró: 30 mft Felső vezeték: 25 mft Kerítés: 16 mft Összesen: 246 mft Fejlesztések, a HÉV vonalain 2006.

6. JÖVŐKÉP,

A projektre megvalósíthatósági tanulmány készült. A. változat. A jelenlegi Észak – Déli irányú HÉV. vonalak hosszú távú fejlesztését, a Nemzeti Fejlesztési tervben is szereplő Észak – déli Regionális Gyorsvasút metróval kombinált megvalósulása jelentheti. A projektre megvalósíthatósági tanulmány készült. A. változat. BUDAPEST ÉDRGyV - várható utasszámok alakulása Vonal szakaszok 2005 Várható % fő/ó Szentendre - városhatár 2030 3500 172% Békásmegyer - Nagykörút 8540 10000 117% Piliscsabai ág 800 1600 200% Városközpont 11000 14000 127% Boráros tér - Közvágóhíd 8240 10000 121% Csepeli ág 4570 6000 131% Erzsébet 4360 5000 115% Dunaharaszti - Tököl 1350 2500 185% Ráckeve 560 800 143% A HÉV vonalak hosszú távú fejlesztése

A jelenlegi Észak – Déli irányú HÉV A jelenlegi Észak – Déli irányú HÉV. vonalak hosszú távú fejlesztését, a Nemzeti Fejlesztési tervben is szereplő Észak – déli Regionális Gyorsvasút megvalósulása jelentheti. A projektre megvalósíthatósági tanulmány készült, mely nem őrizte meg a HÉV. jelleget. A csepeli HÉV. meghosszabbí - tása és összekötése a ráckevei HÉV. vonallal, valamint a Duna alatt vezető alagúttal, a Btthiány térig összekötve ad komplett hálózatot. B. változat. JELMAGYARÁZAT HÉV. alagút,a Batthiány térig A csepeli vonal továbbépítése, Tökölig, A csepeli HÉV. összekötése, a ráckevei HÉV. vonallal. BUDAPEST Tervezett városi – elővárosi gyorsvasút törzsvonala, Opciók LEHETŐSÉGEK A MÁV. vonalak bekapcsolása és alkalmassá tétele, a HÉV közlekedtetésére A HÉV vonalak hosszú távú fejlesztése

Új HÉV járműtípusok beszerzése

Új HÉV járműtípusok beszerzése

HÉV és MÁV kapcsolat Kaszásdűlőn,

ZÁRSZÓ A gazdasági és államháztartási stabilitás együttesen tudják megteremteni, a fejlesztések gerincét. Az elkészült tanulmányok és az eddig elvégzett Regionális Gyorsvasúti hálózatépítési munkák még kevesek ahhoz, hogy látványos közlekedésbeli, gyors változást eredményezzenek. Nagyon az elején tartunk a közös gondolkodásnak és a közös véleményalkotásnak is. A döntés előkészítéshez, az elemzésekkel, ajánlásokkal a legjobb megoldás programba emelését és a megvalósítási szintig vitelét, az elérhető eredmények és a társadalmi hasznosság hatásait tartottuk szükségesnek bemutatni. A megvalósításhoz, a költségvetési és az EU. pénzügyi előirányzatai mellett, a társasági befektetői tőke, bank hitelek, valamint a magán tőke pénz eszközei számba és figyelembe vehetők.

A megvalósításhoz, a költségvetési és az EU A megvalósításhoz, a költségvetési és az EU. pénzügyi előirányzatai mellett, a társasági befektetői tőke, bank hitelek, valamint a magán tőke pénz eszközei számba és figyelembe vehetők. Bármelyik befektető társaság, vagy konzorcium vállalkozik az Észak – Dél Regionális Gyorsvasút megépítésére, a környezeti adottságok, lehetőségek még részletesebb feltárásával, elemzésével és értékelésével alapozhatja csak meg, ennek a beruházásnak a célrendszerét, szükségességét, valamint eredményes megtérülését. A megvalósítás a rendelkezésre álló erőforrások figyelembevételével, műszaki szempontok és üzemeltethetőség tekintetében szakaszolhatók. Ez azonban ne jelentse azt, hogy leegyszerűsített változatok kerüljenek kidolgozásra. A szakaszolás ütemezésének megválasztása optimálisan lehet olyan, hogy a felszíni pályaszakaszok, az alagút és a mély

állomások párhuzamos kivitelezéssel készülnek és kerülnek üzembe helyezésre. Az ütemezés vég/kezd rendszere időben és költségekben is többleteket igényelnek , az erőforrásokból. Olyan végleges megoldások kerüljenek megtervezésre, majd kivitelezésre, melyek a régióban és a szomszédos régiókban is jelentkező, meglévő közlekedési problémákat, komfortos szolgáltatás kínálattal képes kezelni és megoldani. Nyilvánvaló, hogy egy modern, minden tekintetben jól karbantartott, jól üzemeltetett közösségi személyszállítási szolgáltatásnak mindenkor meg van a versenyképessége és az esélye is az utazó megnyerésére. A 2007 évben, a MÁV. Zrt, és a BKV. Zrt, által üzembe állított új szerelvény típusok, javították esélyeiket és versenyben maradásukat is egyaránt.

A kihívást a szakemberek számára, ma az a felelősség jelenti, mely megőrzi a lehetőséget, a konszenzuson alapuló együttgondolkodás és tervezés részére, az élhető jövőesélyt illetően. Ajánlásaink, javaslataink első sorban, a figyelem felkeltésére vonatkoznak, az infrastruktúra adott körülményeit érintően, de megoldási módozatokat is tartalmaz. Szakembereink készek, a program kidolgozásában és megvalósításában is részt venni, a megrendelő igénye szerint.