Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
38. Útügyi Napok, Hajdúszoboszló
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Infrastruktúrafejlesztés a magyar-szlovén határszakaszon
A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Somogy megyei projektek
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
különböző megjelenési formái és alkalmazási területei
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Várpalota elkerülő építése
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
Pilisvörösvár (kiz. ) – Piliscsaba (bez
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Transzszibériai vasút
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
A Transz-Szibériai Expressz
FOTÓ március 2010 Wuhan pályaudvar A legmodernebb kínai szupergyors vasút.
Magyarország.
M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.
Magyar Regionális Tudományi Társaság november 23.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Budapest turisztikai marketingje
Rail Port Arad Bemutatkozás Április 27.. Tulajdonosi struktúra  MÁV Kombiterminál Kft.1/3  Luka Koper D.O.O. 1/3  Trans Trade Logistics S.R.O.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács Országgyűlési képviselő
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Logisztikai hálózat és folyosók
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Csomóponti elemek I.:.
Nemzetközi kapcsolatok RFÜ Vissi András Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Sopron, február 1.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Készítette: Sinkovics Boglárka
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Európa városhálózata. A., A városok számokban I. A városodottság mértéke – Európa: 71,9% 1. magasabb értékek – Észak- és Északnyugat-Európa (Belgium –
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
Szélessávú tervek és akciók
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Záhonyt a páneuropai 5-ik és 7-ik közlekedési folyósó is érinti Bei Záhony treffen der 5. und die 6. Paneuropäische Korridor zusammen.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
Számítástechnika az UVATERV-ben
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE.
Városi közlekedés, forgalomtechnika 15. előadás
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Magyarország infrastruktúrája
Előadás másolata:

Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel „V0” VASÚTVONAL Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel

Mi is az a „V0”? Az M0 autópályához hasonló elveken alapú Budapestet elkerülő vasúti folyosó Kétvágányú, villamosított pálya 160 km/h tervezési sebesség Kizárólag teherszállító vonatok

Mikor merült fel? 1930-as évek: Vasúti körgyűrű építésének terve (Dunaföldvár-Solt) 1951. ÉK-i elkerülő szakasz Galgamácsa-Vácrátót között 1968. évi Közlekedési koncepcióban szerepelt 2010. felmerült a körgyűrű megépítése 2013. február 27. döntöttek a megépítéséről 2013. április 4. szándéknyilatkozat aláírása

Magyar vasúthálózat jelenlegi állapota Sok helyen elavult, lassújelek Budapest központú hálózat „Vízfej jelleg” Duna-hidak: Északi vasúti híd Déli összekötő vasúti híd Bajai-híd

Rendező-pályaudvarok ferencvárosi rendező pu. soproni rendező pu. záhonyi rendező pu.

Teherszállítási irányok

Átlagos napi vonatforgalom Ütemes menetrend kevés menetrendi hely Déli összekötő hídon összesen: 94+82=176 vonat/nap Óránként és irányonként 4, naponta 192 tehervonat számára van kapacitás

Átjutási sebesség, átjutási idő átlagosan 44,45 km/h az országban „V0” meglétével 53 km/h-ra növekedne Átjutási idő: átlagosan 9 óra az országban (a határállomásokon 1 ¾ h) V0” meglétével 7,5 órára csökkenne

Mik lehetnek a célok? Hazai célok: EU célja: Teherszállítás sebességének emelése Budapest zajszennyezettségének csökkentése Előfeltétele a S-bahn kialakításának EU célja: A vasúti ágazat újjáélesztése Környezetkímélőbb közlekedési mód Kombinált árufuvarozás 2041-re a transzeurópai korridorok teherforgalma kétszereződik

Változatok kialakítása

I. változat

II. változat

III. változat

IV. változat

V. változat

VI. változat „Do minimum”

Problémák, Értékelés, Összehasonlítás

IV-V változat Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton Előnyök Hátrányok Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Nem tehermentesíti az elővárosi vonalakat Személyforgalommal nem számol Kisajátítás

I-III változat Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton Előnyök Hátrányok Vízfej csökkenése Kapacitásbővülés a hálózaton A budapesti rendező- pályaudvarok felszámolhatók Budapestet elkerülő viszonylatok Jobb regionális kapcsolatok Nagyobb hossz, nagyobb összköltség Hosszabb menetidő Zavarérzékenység

Alternatív megoldások Adminisztratív megoldások (77. sz. vonal) Nagysugarú kitérők a csomópontokban 3. vágány a déli összekötő hídon+külön szintű keresztezések Kelenföldön és Ferencváros 3. vágány az elővárosi vonalakon Alagút Budapest Kelenföld-Nyugati pu. viszonylatban

Felhasznált irodalom http://hu.wikipedia.org/wiki/V0_vas%C3%BAtvonal http://itf.hu/index.php/cikk/100-v0-nehez-teher http://hovamegyavonat.blog.hu/2012/10/18/nullas_gyuru_te hervonatoknak_a_magyar_vasuti_teherszallitas_rossz_vers enykepessegenek_javitasa_1_res http://vit.bme.hu/tdk/2007/dolgozatok/kangyerka.pdf http://www.fomterv.hu/hun/letoltes/V0_RMT_11_06.pdf http://www.hid-egyesulet.hu/index.php?option=com_ content&view=article &id=145:amirl-a-vasut-szakertk- dunaujvaros-hatranyara-megfeledkeztek

Köszönjük a figyelmet!