MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt (KözOP)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ajánlások.
Advertisements

A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
A vasúti szabályozás változásai: az „új” vasúti törvény előkészítése
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
Nemzeti Közlekedési Hatóság
működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
A megvalósult regionális hulladékkezelő rendszerek összegző elemzése – ISPA, KA.
Megvalósítás lehetőségei. Kiss Béla MÁV ZRt. VMMSZK
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Vízbázisvédelem fázisai
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
általános vezérigazgató-helyettes
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések a GYSEV Zrt
Nyíregyháza, szeptember 09.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Települési vízgazdálkodás I. 13.előadás
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
Az elemzés és tervezés módszertana
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Vasúti és közúti hidak összehasonlítása
Pesti Béla MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletág
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Szélessávú tervek és akciók
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
A veszélyes hulladékok kezelésének általános szabályai
Anyagvizsgálat a Gyakorlatban 7. Szakmai Szeminárium Tóth Péter MVM Paks II. Atomerőmű fejlesztő ZRt. Nukleáris Osztály VII. AGY, Új atomerőművek.
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
Városi Rendészeti Program. Mi a Városi Rendészeti Program célja?  Az Önkormányzat Közterület felügyeletének munkáját segítse azáltal, hogy egy közös.
KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.
hatásterület lehatárolása az IMMI 2011 szoftver segítségével
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Emelt sebesség Alapok Rétlaki Győző TEB Központ.
D.5. PÁLYAFELÜGYELETI UTASÍTÁS Budapest, II. 13. Magyarország 1/11 Feldmár Zoltán UNIRAIL KFT müszaki vezető.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
ADR gyakorlati tudnivalók, tapasztalatok Kontler Károly Műszaki szakoktató, veszélyes áru szállítási biztonsági tanácsadó Zalaegerszeg,
Mintavétel.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
7. előadás Gépkocsi vizsgálati műveletek fogalma, fajtái és módszerei.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Innovatív közlekedésbiztonsági eszközök
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt (KözOP) Videós Pályafelügyeleti Rendszer (VPR) Telepített Járműdiagnosztikai berendezések Both Tamás mb. főosztályvezető MÁV Zrt

A jelenlegi pályafelügyeleti rendszer elemei gyalogbejárás vonalgondozói gyalogbejárás pályamester, főpályamester, szakaszmérnök gyalogbejárása kitérővizsgálatok és mérések vonalbeutazás mérnöki létesítmények (hidak, átereszek, alagutak, stb.) felügyelete vágánygeometriai mérések ultrahangos sínvizsgálat űrszelvény mérések és vizsgálatok

VPR szerkezeti séma

A Videós Pályafelügyeleti Rendszer (VPR) főbb jellemzői a forgalom zavartatása nélkül 120 km/h sebességig képes a vizsgálatok elvégzésére, önjáró dízelüzemű járművel a mérés érintkezésmentes módszerrel, lézer optikai elven, videofelvételek alapján történik képes tiszta képeket készíteni digitális nagy-sebességű és alacsony-zajú kamerákkal minimális vizsgálati szélessége vágánytengelytől számítva 1,75-1,75 m két fő funkciója: a vasúti vágány szerkezeti elemeinek felvétele és a panoráma felvétel 40 - 45 mérési paraméter vizsgálatára és automatikus értékelésére képes a rendszer képes lokális hibalistát szolgáltatni a rendszer statisztikai jegyzéket készít egy választott mérési hosszra vonatkozóan

A VPR célja forgalombiztonsági és munkabiztonsági kockázat csökkentése a pályafelügyeleti tevékenység, pályafelügyeleti rendszer és folyamatok korszerűsítése, a pályafelügyeleti vizsgálatok objektivitásának növelése, a pályaállapot és annak változásának pontos, nyomon követhető dokumentálása, a vasúti pálya szerkezeti elemeinek pontos azonosítása

A VPR előnyei a ma elérhető legkorszerűbb technológia a pályafelügyelet szubjektivitását csökkenti alkalmas a szerkezeti állapot objektív minősítésére a sínfejrepedéses (Head Check) sínhibák korai felismerése alkalmas a nagysebességű vonalak objektív vizsgálatára élőmunka-, és költséghatékony megoldás a forgalombiztonsági és a munkabiztonsági kockázatok csökkennek lehetővé teszi a pályaállapot és annak változásának pontos dokumentálását, a hibák és zavarok elhárításának hatékonyabb tervezését l biztosítja a lokális hibák osztályba sorolását, a sebesség és mérethatár kategória-függő hibalista szolgáltatást

VPR Mérőkocsik és mérőrendszerek A VPR megvalósítása VPR Mérőkocsik és mérőrendszerek 1.) Jármű_1 VPR-1 1.) Jármű_2 VPR-2 1.) Jármű_3 VPR-3

A VPR megvalósítása 3 db VPR mérőkocsi rendszerbe állítása KÖZOP támogatási szerződés keretein belül: 3 db VPR jármű beszerzése 3 db VPR mérőrendszer beszerzése Tárgyalásos közbeszerzési eljárások kiírása Tesztelés, a MÁV vonalak szerkezeti elemeinek betanítása A VPR mérőrendszer és a kiértékelő szoftver továbbfejlesztése A pályafelügyeleti (D5) utasítás módosítása, hatósági jóváhagyása A VPR rendszerbe állítása

A VPR mérőrendszer jellemzői 3 db VPR mérőrendszer Érintkezésmentes vizsgálat külső mérési dobozai (gerendái) a vasúti űrszelvényen belül kerülnek elhelyezésre. legalább 120 km/h sebesség tartományig tud vizsgálati, mérési adatokat szolgáltatni Minden felvétel a vasúti szelvényezéssel szinkronizált Alkalmazza a MÁV adatbázist A vasúti pálya szerkezeti elemeinek felvétele Panoráma felvétel A szerkezeti elemek hibáinak meghatározása Irodai kiértékelő és feldolgozó rendszer

A VPR jármű jellemzői 3 db dízelüzemű, a VPR mérőkocsi követelményeinek megfelelően átalakított motorkocsi A VPR mérőrendszer működtetését és a személyzet elhelyezését szolgálja Csatlakozási pontokat biztosít a VPR mérőrendszer felszereléséhez Két vezetőfülkés 120 km/h engedélyezett és mérési sebesség 6 fő elhelyezését biztosítja Klimatizált Mérőterem, hálófülkék, étkező, WC, műszaki helyiségek A VPR mérőrendszer működtetéséhez szükséges villamos energia biztosítása

VPR kiértékelés, vizsgálati jelentés

VPR kiértékelés, vizsgálati jelentés

Telepített járműdiagnosztikai berendezések Veszélyforrás Érzékelő hőnfutás (hőnfutott csapágyú járművek) hőnfutás jelző megszorult, beragadt fékek (befékezett kerekek) lapos kerék dinamikus kerékterhelésmérő és laposkerék jelző túlterhelt járművek elmozdult rakomány, egyenlőtlen rakományeloszlás törött tengelyek, hordrugók rakodási szelvényen túlnyúlás rakszelvény ellenőrző tűrési méret alatti kerekek nyomkarima ellenőrző hibás áramszedő áramszedő megfigyelő kontaktnyomás (áramszedő és munkavezeték között)

Hőnfutás miatt bekövetkezett baleset Olaszországban 2009. június 29. 23:48 Viareggio (IT): 32 áldozat, 267 súlyos sérült. Tengelycsap-törés következtében kisiklott a 14 kocsiból álló tehervonat első 7 kocsija, ebből 5 felborult, egy tartály felszakadt, a gáz (bután) szétterjedt, majd felrobbant. Az áldozatok a lakosság köréből kerültek ki, 7 halottat az összeomló házak alatt találtak meg a mentőcsapatok.

A MÁV hálózatán üzemelő hőnfutásjelzők Kisvárda Szerencs Nyírbogdány Rajka Hegyeshalom Szob Füzesabony Győr Hatvan Tatabánya Püspökladány Szombathely Székesfehérvár Cegléd Szajol P.szabolcs Mezőtúr Kunszentmiklós Rétszilas Zalaegerszeg CSEE GETS FUES2 VAMAV (SST) Főnix meghibásodott Bontás alatt

A dinamikus kerékterhelés-mérés szükségessége és célja olyan diagnosztikai rendszer fejlesztése, amely regisztrálja és kiszűri a közlekedésbiztonság szempontjából veszélyes járművek közlekedését. A rendszer működése növeli a vasúti közlekedés biztonságát, jelentősen csökkenti a járművek műszaki állapotából, helytelen rakodásából eredő baleseti kárhelyreállítási és a vasúti pályahálózat karbantartási költségeket. Információt ad a tényleges kocsi-, valamint szerelvény össztömegére vonatkozóan, ami a hálózat hozzáférési (pályahasználati) díj megállapításának lényeges eleme.

Rakszelvény figyelő berendezések

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET