A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
MLBKT Konferenica 2012.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A közúti fuvarozás nemzetközi szabályozása
A fuvarozási ágak díjazása
Prezentáció az Eurosped Zrt. logisztikai tevékenységéről
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
IBM Global Financing © 2013 IBM Corporation Innovatív IT finanszírozás Dr. Kováts Dénes IBM Global Financing részlegvezető.
A győztesek felelőssége – Tájkép csata után
Magyar Fuvarozói Fórum november 22. És minket mi hajt? Vicze Anikó MOL Magyarország Kártyamenedzsment vezető.
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
abas bevezetés az Ecorgan Kft-nél
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
Kombinált fuvarozások
Dr. Hinfner Miklós Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete Budapest, december 15.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
A logisztika várható fejlődése az Észak-Alföldi régióban
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Lengyelország és Magyarország foglalkoztatáspolitikájának és munkanélküliségi helyzetének összehasonlítása XXX. Jubileumi OTDK Társadalomtudományi Szekció.
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
„Hazai és Európai Uniós pályázatok ” Szakmai Fórum A hazai textilipari vállalkozások részvétele és részvételi lehetősége a Saving Energy in the.
A CIVAQUA program jelentősége, megvalósításának feltételei Nagyerdő Konferencia szeptember 16. Előadó: Orbán Ernő osztályvezető TIKÖVIZIG.
Josef HRADSKY, Kormánytanácsos Bemutatkozás (beleértve a magyar kórházi és egészségügyi kapcsolatokat is) Vezetési struktúrák az osztrák illetve a bécsi.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
MIT TEHETÜNK A GÁZFÜGGŐSÉG CSÖKKENTÉSE ÉRDEKÉBEN?
Vállalkozói mikrohitelek
EURÓPAI AUTÓSZERVIZEK MAGYARORSZÁGI EGYESÜLETE
Rendőrség és az informatikai biztonság Dr. Peszleg Tibor r. őrnagy Nemzeti Nyomozó Iroda.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Társadalmi tudatformálás
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Köteléki díjszabások október március.
Köteléki díjszabások március.
Előadás másolata:

A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában. HUNGAROKOMBI A kombinált fuvarozás fejlődése hazánkban az EU bővülési folyamatában. Parkolópálya vagy gyorsítósáv? Logisztikai konferencia a Napi Gazdaság Szervezésében Tomcsányi István Hungarokombi Kft. ügyvezető igazgató HUNGAROKOMBI Kft. E-mail: rola@hungarokombi.hu Web: www.hungarokombi.hu 27.08.2009

AZ EU BŐVÍTÉSÉNEK VÁRHATÓ HATÁSAI A HAZAI TRANZITFORGALOMRA HUNGAROKOMBI AZ EU BŐVÍTÉSÉNEK VÁRHATÓ HATÁSAI A HAZAI TRANZITFORGALOMRA 2004 május Magyarország Belépése az EU-ba 2007. január 1-től Románia és Bulgária EU belépése. Az eddig alkalmazott korlátok megszűnése. Tranzit kamionforgalom növekedése A megnövekedő forgalomra hazánk közúti infrastruktúrája nem felel meg. A hazai RO-LA vonatokat igénybe vevő kamionok száma nem fogja elérni a RO-LA fuvarozás gazdaságosságához szükséges mennyiséget. Tanulmányt készíttettünk, melynek célja volt: Milyen hatással lesz Románia és Bulgária EU taggá válása a hazai vasúti kamionszállításra? Milyen intézkedések szükségesek a drasztikus visszaesés elkerüléséhez? 27.08.2009 2

HUNGAROKOMBI 27.08.2009

Mit nevezünk ROLA-nak? Teljes kamionok - pótkocsival és gépkocsivezetővel – szállítását speciálisan alacsony építésű vasúti kocsikon (a gépkocsivezető eközben fekvőhelyes kísérő kocsiban pihenő idejét tölti). Nagy távolságon, nagy mennyiséget a környezetet kímélő vasúton szállítunk Árugyűjtés-terítés közúton A kamion rakományát nem bontjuk meg A közúti szállítmányozó marad a feladó fővállalkozója A ROLA a közlekedésbiztonságot is javítja: A zsúfolt utakon csökkenti a kamionok forgalmát Tehermentesít veszélyes útszakaszokon (M0) Pihent gépkocsivezetők folytathatják útjukat a közúton  

AZ EXTERNÁLIS KÖLTSÉGEK HUNGAROKOMBI AZ EXTERNÁLIS KÖLTSÉGEK Megnövekedett közúti nehézteher-forgalom Csökkenő vasúti kamionszállítás  társadalmi költségek növekedése EU bővítése  piacnyitás  nemzetközi közúti forgalom megnövekedése Káros hatások tovább növekedése Közúti fuvarozás externális költségeinek jelentősége KTI tanulmányunk költségszámításainak alapja: IWW/INFRAS, ill. INFRAS/HERRY A 2005 évi RO-LA forgalom közútra terelődésének hatásaként 4,8 Milliárd Ft kár keletkezne évente. 27.08.2009 6

AZ EU BŐVÜLÉSE MIATT JAVASOLT ÖSZTÖNZŐ RENDSZER (1) HUNGAROKOMBI AZ EU BŐVÜLÉSE MIATT JAVASOLT ÖSZTÖNZŐ RENDSZER (1) Tézis: Az EU bővülésével megszűnő adminisztratív korlátok – amelyek eddig a RO-LA forgalom fő ösztönzői voltak – kiválthatók egyéb ösztönzőkkel, amelyek érvényesülése a következő években egyre erősebb lesz. A legfontosabb RO-LA-t ösztönző szempontok: I. Az EU csatlakozás előtt: Közúti engedélyek kontingentálása Határátkelés és vámkezelés idővesztesége a közúton Útadómentesség a kombinált fuvarozás igénybevételekor Üzemanyag megtakarítás Egyéb guruló költségek megtakarítása Vezetési idő-pihenési idő szabályozása 27.08.2009 7

AZ EU BŐVÜLÉSE MIATT JAVASOLT ÖSZTÖNZŐ RENDSZER (2) HUNGAROKOMBI AZ EU BŐVÜLÉSE MIATT JAVASOLT ÖSZTÖNZŐ RENDSZER (2) II. Az EU csatlakozás után várható változások: Használatarányos úthasználati díjak bevezetése, folyamatos emelése (0,25 €/km, ebből 10% RO-LA támogatásra) Élő munka (gépkocsivezetők) költségeinek növekedése Üzemanyag árak jelentős és tartós növekedése (a vasúti szállításnál ez marginálisan jelentkezik – villamos vontatás) Törvényes vezetési idő szigorodó szabályozása és ellenőrzése a közutakon, ezáltal az élőmunka igény növekedése Közutak túlterheltségének fokozódása, ezáltal a közúti eljutási idők növekedése Szigorodó műszaki előírások és ellenőrzések a kamionokkal szemben (magasabb üzemeltetési költségek) Vasúti téren az interoperabilitás növekedése, költséghatékonyabb vasúti továbbítás Kialakuló vasúti liberalizáció következtében erősödő vasúti verseny, kedvezőbb szolgáltatás/ár arány 27.08.2009 8

A ROLA KÖZLEKEDÉS MOTIVÁCIÓJÁNAK ALAKULÁSA ÉS BEFOLYÁSOLÁSA HUNGAROKOMBI A ROLA KÖZLEKEDÉS MOTIVÁCIÓJÁNAK ALAKULÁSA ÉS BEFOLYÁSOLÁSA 27.08.2009 9

HUNGAROKOMBI Mi a Ro-Mo-Net? A Hungarokombi által készített győztes pályázat az EU Marco Polo programjában. A részt vevő projekt partnerek 1600 km hossz mentén ROLA vonatok láncszerű rendszerét fejlesztik ki a Bukarest – Regensburg tengely mentén. A megbízó a fuvarfeladata számára legmegfelelőbb útszakaszon választhatja a ROLÁ-t vagy a közutat. A program segítségével új vevőkört kívánunk megnyerni: ennek érdekében javítjuk a minőséget, mérsékeljük az árakat, új szolgáltatásokat vezetünk be. UIRR 27.08.2009

Ro-Mo-Net A pályázat rövid neve: - Ro-Mo-Net, Teljes neve: HUNGAROKOMBI Ro-Mo-Net A pályázat rövid neve: - Ro-Mo-Net, Teljes neve: - Rolling Motorways Network through Eastern Europe (Rola Hálózat Kelet Európán át), Akció típusa: - Modal Shift Action (Forgalomátterelési akció), Projekt vezető: - Hungarokombi Kft. Kombinált fuvarozást szervező Kft. Projekt partnerek: - Ökombi GmbH. – kombitársaság (A) - UIRR scrl. – kombitársaságok szövetsége (B) - UNTRR – román közúti fuvarozók egyesülete (RO) 27.08.2009 11

A projekt támogatott időszaka: - 36 hónap (2007 november 1-től) HUNGAROKOMBI Az alapvetően kelet-európai fuvarozók számára tervezett kínálat egymást követő Ro-La relációkat tartalmaz Bukaresttől Szegeden, Budapesten, illetve Mosonmagyaróváron és Sopronon át az ausztriai Welsig, vagy akár egészen Regensburgig. Ily módon egy nagyjából 1.600 km hosszúságú innovatív „vasúti autópálya” jön létre. A projekt támogatott időszaka: - 36 hónap (2007 november 1-től) A tervezett vasútra terelt mennyiség: - 1.163 millió tkm A projekt teljes költsége: - 48.972.695 € Az igényelt támogatás mértéke: - 2,3 millió € Az elszállítandó kamionmennyiség: - 156.00 27.08.2009 12

Possible new projects and relations of RO-MO-NET

Mi a C3 Combi Cost Calculator? HUNGAROKOMBI Mi a C3 Combi Cost Calculator? A Marco Polo keretében kifejlesztett költségkalkulációs program 3. továbbfejlesztett változata. A szoftver segítséget nyújt a az állandó és változó fuvarköltség elemek számításához. Összehasonlítja a teljes fuvarfeladat költségét tisztán közúton ill. ROLA igénybevételével vasúton A használó kiválaszthatja a legkedvezőbb útvonalat, csökkentheti a nemzetközi körutazás hosszát és idejét, költségcsökkentést érhet el. UIRR 27.08.2009

HUNGAROKOMBI A C3 innovatív előnyei Nem igényel speciális felhasználói felületet (MS Windows 98, MS NET Framework 1.1) Az összes költségelemet képes kezelni, ezek szabadon is választhatók Átlagos, jellemző költségadatok könnyítik a használatot, de megadhatóak egyedi értékek is A fuvarozási időt automatikusan számolja (a vezetési idők szabályozása beépítve) Az egyes eredménytáblák elmenthetők Alkalmazásával jobban megismerhető az önköltség elemeinek hatása, elősegíti az új módszerek keresését 27.08.2009 15

HUNGAROKOMBI C3 - Mainscreen 27.08.2009 16

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 17

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 18

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 19

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 20

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 21

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 22

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 23

HUNGAROKOMBI C3 – Planning 27.08.2009 24

Mit tudunk ajánlani a közúti fuvarozónak 2010-ben? Minőségi javulást: közel 90%-os vonat pontosságot Új típusú kísérőkocsikat Kiszolgáló személyzetet Fokozott biztonságot és kényelmet Versenyképes árakat közösségi fuvarozóknak is EU, AT és HU támogatás segítségével  

Köszönöm szíves figyelmüket! HUNGAROKOMBI Köszönöm szíves figyelmüket! Kérem adják tovább: Ez a ROLA már nem az ROLA! Web: www.hungarokombi.hu E-mail: rola@hungarokombi.hu 27.08.2009