MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Budapest, március 4. SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
A KÖZPONTI AJTÓZÁRÁS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Nemzeti Közlekedési Hatóság
működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Az EDR szerepe a Rendőrség műveletirányításában
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Győr város közösségi közlekedés fejlesztési koncepciója
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. első éve Zsákay László György vezérigazgató
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Törökbálint város környezeti GIS alkalmazásainak megvalósítása
A MÁV szervezeti struktúrájának átalakítása
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Megy a gőzös, megy a gőzös….
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
Presentation Title Mozdonyvezetők információs rendszerének bővítése a Rail Cargo Hungaria Zrt-nél Készítette: Dányi Attila
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
EU csatlakozás tükrében (fejlesztések támogatással)
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
Fejlesztések és közös probléma megoldás a fuvarozás minőségének javítására Farkas Gyula Üzemviteli koordináció vezető
JÖVŐKÉP DÁTUM: október 6. HELYSZÍN: Danubius Hotel Flamenco Budapest, Tas vezér u ELŐADÓ: Dr. Márkus Imre, vezérigazgató MÁV-TRAKCIÓ.
X. Vasútgépész Napok október 6.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
„X. Vasútgépész Napok” konferencia Budapest, október 6-7.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
A V43 sorozatú mozdonyok felszerelése önműködő fékrudazat-állítóval
Vontatási rendszer működtetése és a mozdonyvezetői helyzetkép
Problémák az interoperábilis közlekedésre alkalmas vontatójárműveknél Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
FUTÁR projekt – célok és eszközök
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
Pesti Béla MÁV ZRt. Pályavasúti Üzletág
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
Kellenek-e hulladéklerakók Magyarországon?
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Energetikai korszerűsítés a Szőnyi Benjámin Református Általános Iskolában és a Szathmáry Kollégiumban KEOP /E/ Nyitórendezvény.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Városi külső energia bevitel csökkentésének lehetőségei Energetikus energetikusok 2015 Csató Bálint Kaszás Ádám Keszthelyi Gergely.
Zajmérések lefolytatása
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ Dr. Kocsis István vezérigazgató, BKV Zrt.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ A mozdonyfedélzeti berendezések Dr. Márkus Imre vezérigazgató Budapest, 2009. február 23.

Előzmények 2006-2007-ben a MÁV Zrt. Gépészeti Üzletága (a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. jogelődje) K+F fejlesztési projektet indított, amelybe a Budapesti Műszaki Egyetemet vonta be. Meghatározásra kerültek egy olyan mozdonyfedélzeti berendezés műszaki követelményei, amelyek alapján a vontatójárművek teljesítményadatai és energia felhasználása pontosan mérhető. 2007-ben 810 dízel jármű, 2008-ban 520 villamos vontatójármű és 165 vezérlő kocsi mozdonyfedélzeti berendezésének legyártását kezdte el az e tárgyban kiírt nyílt közbeszerzési pályázatot megnyerő Prolan Zrt. 2008-ban a MÁV-TRAKCIÓ Zrt. megbízta a MÁV-GÉPÉSZET Zrt.-t, hogy az érintett járművekre szerelje fel a mozdonyfedélzeti berendezéseket, a MÁV-INFORMATIKA Zrt.-től pedig megrendelte a berendezések adatgyűjtő, elemző központi informatikai rendszerének kifejlesztését.

A projekt állapota A dízel járművek mozdonyfedélzeti berendezéseinek felszerelése 2008 decemberében befejeződött. A villamos járművek felszerelése ütemezetten halad, jelenleg 148 villamos mozdonyon van már berendezés. 2009 közepéig az összes érintett jármű rendelkezik majd fedélzeti berendezéssel. A központi adatgyűjtő szoftver elkészült. Az elemzési eljárások és az információ megjelenítési felületek fejlesztése folyamatos.

A fedélzeti berendezés által gyűjtött adatok, információk Vonattovábbítás jellemző adatai: Mozdonyvezető azonosítása kártyás bejelentkezéssel; Adatbeviteli eszközön rögzített vonat adatok; Vonat azonosító (pl. vonatszám, tervezett közlekedés dátuma); Vonat paraméterei (pl. elegytonna, személy tengely); Tevékenységi azonosítók (pl. vonattovábbítás, előfogat, tolatás); Jármű GPS koordináta, irányszög; Jármű energia felhasználás, gázolaj mennyiségének mérése. Műszaki információk: Mozdony üzembe helyezése, üzemen kívül helyezése (időpontok); Akkumulátor főkapcsoló be- és kikapcsolása; Motor üzemi állapota; Külső hőmérséklet; Villamos fűtés állapota; Menet-tolatás kapcsoló állása; Egyéb digitális jelek. A berendezés GSM rendszeren küldi az adatokat a központi szerverre.

Mozdony adatok megjelenítése térképes felületen

A mozdonyfedélzeti berendezés továbbfejlesztési lehetőségei Szolgálati menetrendkönyv megjelenítése a mozdonyfedélzeti berendezéseken; Mozdonyvezető menetrendi és késési adatokkal való ellátása; Lassújel információk megjelenítése a mozdonyfedélzeti berendezésen; A vontatáshoz kapcsolódó információk átadása az utastájékozató rendszernek. Távlati MÁV csoportszintű tervek: Utasok informálása Érkezési, indulási időpontok; Késések előrejelzése; Átszállási lehetőségek. Megjelenítési lehetőségek Kijelzőkön; Interneten; Mobiltelefonon (WAP).

A mozdonyfedélzeti projekt hatása A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. a mozdonyfedélzeti berendezések alkalmazásával 2010-től 1-1,6 milliárd forint költségmegtakarítással számol. A megtakarítás az energia felhasználás és a mozdonyóra ráfordítás csökkenésén alapul. A mozdonyfedélzeti berendezések további hatása: korábbinál korszerűbb és rugalmasabb vontatási szolgáltatás; hatékonyabb működtetési és gazdasági folyamatok; mozdonyvezetők napi munkavégzése egyszerűbbé válik.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!