Ugrás az első oldalra A területi hálózatok szerepe 2007.-től dr. Beck Márton.. 2006. december 6.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek támogatása az Államreform Operatív Program keretében ápr. 29. Kullmann Ádám.
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Állam munkavédelmi feladatai
Irányváltások a területfejlesztés intézményrendszerében 1Területfejlesztők Napja Balatonkenese.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Az ÚMVP intézményrendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Régiók alulnézetből: merre tartanak a hálózatok? Dr. Kaiser Tamás Egyetemi docens Pannon Egyetem, Veszprém.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka a területfejlesztésben
Budapest Investment Zrt. 1 A kistérségek fejlesztéspolitikájának végrehajtói  Polgármesterek  Vállalkozások  Több célú kistérségi társulások – Elnök.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A HVI hálózat működése Dr.Tóth Ferenc 2040 Budaörs Templom tér
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Integrált közösségi szolgáltató terek
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
FELELŐS SZAKMAI SEGÍTŐ EREDMÉNY NFT (CSF) végrehajtásáért felelős szervezet kijelölése: kormány NFT végrehajtási rendjének kialakítása: NFT munkacsoport,
Beszámoló a Kistérségi Koordinációs Hálózat munkájáról, feladatairól.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
ÚJ SZEREPLŐ A VIDÉKFEJLESZTÉSBEN Helyi Vidékfejlesztési Iroda.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető

Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Előadás másolata:

Ugrás az első oldalra A területi hálózatok szerepe től dr. Beck Márton december 6.

Ugrás az első oldalra A jelenlegi helyzet bemutatása A kormány által fenntartott kistérségi hálózatok MegnevezésKistérségi megbízottak Falugazdász hálózat Vidékfejlesztési menedzserek NFT házhoz jön program képviselői Létrehozó jogszabály 271/2004. (IX. 29.) Korm. rendelet 44/1991. (III.14.) korm. Rend; 1136/1998 (XII.19.) Korm.határozat Nincs, közvetett FVM rendeletek voltak (a TKH előkészítette a jogszabály-tervezetet) 33/2005. (XII. 27.) TNM rendelet Szakmai irányító szerv ÖTM FVM NFÜ Felügyeleti, jogi irányító és koordináló szerv ÖTM FVM TKHNFÜ Finanszírozó szerv ÖTM FVM MeH (1999-től 2005-ig FVM)MeH évi költségvetési forrás 875,6 m. Ft (a TKH működési költségvetési előirányzata) 4 mrd Ft m. Ft.1 mrd. Ft. Létszám 168 fő +7 fő regionális koordinátor + 42 fő (TKH) 600 fő 205 fő193 fő Munkavégzés helye, és formája Kistérségben, távmunkában, Térségi munkavégzés, települési önkormányzatokhoz kötötten Kistérségenként eltérő Kistérségben és a Regionális Fejlesztési Ügynökségben Foglalkoztató szerv TKH FM hivatalok Nem szabályozott Regionális Fejlesztési Ügynökség

Ugrás az első oldalra A változás indokai  párhuzamos tevékenységet látnak el,  feladataik jelentős mértékben átfedik egymást,  szakmai tevékenységük szétaprózódik,  nehezen koordinálható. További problémákat eredményezett:  A kistérségek saját és pályázati forrásaikból egyre bővülő létszámban területfejlesztési menedzsereket és a munkájukhoz kapcsolódó irodát működtetnek.

Ugrás az első oldalra A Kormány döntésének előzményei n a helyi szereplők forráshiány miatt, a kormányzat kistérségi szinten működő hálózatai pedig a szervezett együttműködés hiánya miatt – sem humán, sem infrastrukturális oldalról – a fejlesztéspolitika hatékony támogatását nem képesek biztosítani. n a kistérségek megerősítésében az állam szerepvállalása továbbra is indokolt, ugyanakkor elengedhetetlen az eddigieknél összehangoltabb fellépés, a nagyobb hatékonyság elérése. n mindazonáltal, a meglévő hálózatok teljes integrálása – az elétérő irányítási, feladat és finanszírozási feltételek miatt – nem lehetséges.

Ugrás az első oldalra Kormánydöntés alapelvei n Az egységes kormányzati akarat érvényesítésének szükségessége: - A kormányprogram, egységes kormányzati politika végrehajtását fogalmazza meg. n Hatékonyságnövelés: - közös irányításon és felelősségvállaláson alapuló rendszer megfelelő szintű koordinációval és ellenőrzéssel hatékonyságjavulást eredményezhet mind a szolgáltatások színvonala, mind pedig a költség-hatékony finanszírozás tekintetében. n Helyi demokrácia szélesítése: - A kistérségi hálózat elemeinek – a kormányzati fejlesztéspolitika helyi érvényesülését elősegítő szereplőiként – közszolgáltató funkciókat is el kell ellátniuk, amely során mind a magán, mind a civil, mind pedig a települési, illetve kistérségi szintű közszféra szereplőinek (vállalkozások, önkormányzatok, civil- és érdekképviseleti szervek) érdekében kell tevékenykedniük.

Ugrás az első oldalra Működés a évtől A hálózatok integrációja és a koordináció javítása érdekében a Kormány arról döntött, hogy minden kistérségben jöjjön létre Kistérségi Fejlesztési és Program Iroda, mely magában foglalja az állam által a kistérségekben működtetett hálózatok képviselőit. Ezek az alábbiak: u Nemzeti Fejlesztési Terv Tanácsadó Hálózat (NFT TH) u Önkormányzati és Térségi Koordinátor (ÖTK) u Vidékfejlesztési Tanácsadó Hálózat (VTH) n A három hálózat közös informatikai rendszert üzemeltet, és tagjaik heti rendszerességgel, a többcélú kistérségi társulások munkaszervezeteinek irodahelységeiben ügyfélszolgálati napot tartanak. A társulások, az ÖTM és a társulások között évre megkötendő támogatási szerződések keretében, vállalják, hogy a Kistérségi Fejlesztési és Program Iroda ügyfélszolgálati napján egy helységet a koordinátorok rendelkezésére bocsátanak. n A vidékfejlesztési tanácsadó hálózat képviselője időszakosan és szükség szerint fenntarthat helyi irodát a kistérség más településén is.

Ugrás az első oldalra Önkormányzati és Térségi Koordinátor hálózat Az Önkormányzati és Térségi Koordinátor Hálózat a jelenlegi kistérségi megbízott- hálózat bázisán kerül felállításra. A Hálózat munkáját regionális szinten koordináljuk. A hálózat feladatai egyrészt a kistérségi fejlesztési tanácsok és a többcélú társulások feladatainak segítése, valamint bizonyos UMFT-vel kapcsolatos tevékenységek a kistérségi stratégia tervezés és projektfejlesztés területén: A Hálózat Feladata: n Stratégiai tervezés: közreműködés kistérség hosszú távú fejlesztési stratégiájának elkészítésében; n Programozás: közreműködés kistérség fejlesztési programjainak kialakításában; n Projektfejlesztés: közreműködés a kistérségben illeszkedő önkormányzati fejlesztési projektek azonosításában és előkészítésében az ÚMVST / ÚMFT követelményei szerint;

Ugrás az első oldalra Önkormányzati és Térségi Koordinátor hálózat n Tájékoztatás: u Közvetíti a Kistérségi Fejlesztési Tanácsok, illetve a Többcélú Kistérségi Társulások törekvéseit a Regionális Fejlesztési Tanácsok felé. u TEIR (Területi Információs Rendszer) működtetésében való közreműködés; u NFT-ÚMFT-n kívüli támogatási lehetőségek nyomon követése, naprakész információk biztosítása; u Projektgenerálás és tájékoztatás a ROP-okhoz kapcsolódóan u Önkormányzatok és társulásaik információs támogatása  Információgyűjtés-szolgáltatás a térségi folyamatok elemzéséhez, Az ÖT koordinátorok az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériummal állnak határozott idejű távmunkára vonatkozó, szerződésen alapuló foglalkoztatási jogviszonyban, állományon felüli foglalkoztatottként, és az ÖTM által jelen előterjesztés alapján elkészített munkaköri leírás szerint, az ÖTM szakmai irányítása mellett végzik feladataikat.

Ugrás az első oldalra Nemzeti Fejlesztési Terv Tanácsadó Hálózat (NFT TH) Az NFT TH feladata az ÚMFT és az operatív programok végrehajtásának elősegítése a támogatási források hatékony, eredményes és szabályszerű felhasználásának érdekében. A hálózat a jelenlegi NFT Házhoz Jön hálózat bázisán, annak működési gyakorlatára és tapasztalatira épülve kerül felállításra. Az NFT HJ feladatai különösen: n Tájékoztatás az ÚMFT / NFT / Kohéziós politika és a támogatási lehetőségekkel kapcsolatban; n ÚMFT keretében támogatásra érett projekt-javaslatok gyűjtése; n Kapcsolattartás projektgazdákkal, a programok megvalósításának elősegítése (konzultáció, problémamegoldás, elszámolások segítése); n Egyedi projektekkel kapcsolatos feladatok megoldása az NFÜ felkérésére; n Információgyűjtés az ÚMFT megvalósításának, hatásainak értékeléséhez; n Az intézményrendszer működésére vonatkozó tapasztalatok összesítése, rendszeresítése, továbbítása az NFÜ számára; n Az ÚMFT végrehajtását segítő, az NFÜ által megjelölt egyéb feladatok ellátása. A hálózat irányítását az NFÜ látja el, a PROMEI Kht. részvételével. A hálózat működését 2007-től kezdődően az UMFT Technikai Segítségnyújtás (TA) keretek terhére lehetséges finanszírozni. A tanácsadók a Regionális Fejlesztési Ügynökségek munkatársaiként látják el feladataikat.

Ugrás az első oldalra Vidékfejlesztési Tanácsadó Hálózat (VTH) A Vidékfejlesztési Tanácsadó Hálózat (VTH) kialakítására kerül sor a területfejlesztési (KSH) kistérségekben. A hálózat kialakítására az FVM szakmai irányítása mellett kerül sor. A VTH feladatai különösen: n Tájékoztatás az ÚMVST keretében elérhető támogatási lehetőségekről n A kistérségre kidolgozandó vidékfejlesztési stratégia elkészítésének koordinációja; n A Helyi Vidékfejlesztési Közösség megszervezése és működésének folyamatos támogatása; n Az ÚMVST keretében támogatásra érett projektjavaslatok gyűjtése; n Kapcsolattartás projektgazdákkal, a projektek megvalósításának elősegítése (konzultáció, problémamegoldás, elszámolások segítése) n Információgyűjtés az ÚMFT megvalósításának, hatásainak értékeléséhez; n Nemzeti Vidéki Hálózat koordinációja n Az ÚMVST végrehajtásához kapcsolódó, az FVM által meghatározott egyéb feladatok ellátása;

Ugrás az első oldalra Közös feladatok, együttműködés n A hálózatok működésének felügyeletére az FVM, az ÖTM és az NFÜ egy- egy országos koordinátort jelölnek ki. A koordinátorok a hálózatok működésével kapcsolatos teendőket heti rendszerességgel egyeztetik az ÖTM-ben működő Országos Fejlesztési és Programirodában, n Évente közös munkaterv, év végén közös beszámoló elkészítése, a Kistérségi / Megyei / Regionális Területfejlesztési Tanács véleményének kikérésével. Jóváhagyásra előterjesztés az Országos Fejlesztési és Programiroda számára, n Hetente közös munkaértekezlet, havonta regionális egyeztetés és értékelés, n Heti legalább egy alkalommal fogadóórák tartása összehangolt időpontban, n Közös információs rendezvények szervezése és megvalósítása, n Közös honlapot működtet az Országos Fejlesztési és Programiroda,

Ugrás az első oldalra A jövőben a kistérségi szinten működő hálózatok jellemzői NFT Tanácsadó Hálózat Vidékfejlesztési Tanácsadó Hálózat Önkormányzati és térségi Koordinátor Szakmai irányító szerv NFÜFVMÖTM Szerződő (munkáltató) RFÜFVMÖTM Felügyeleti, jogi irányító és koordináló szerv NFÜFVMÖTM Finanszírozás (módja) ÚMFT TAÚMVST TA ÖTM költségvetés, ÚMFT TA, ÚMVST TA évi tervezett költségvetés ~ millió Ft Létszám~ 193~ 170

Ugrás az első oldalra Köszönöm a figyelmet!