Tóthné Temesi Kinga Szombathely, 2012. 11. 15. A közösségi közlekedés integrációja a Nyugat-Dunántúlon különös tekintettel a SETA projektre Tóthné Temesi Kinga Szombathely, 2012. 11. 15.
KTI szervezeti felépítése
Közlekedésszervező Irodák Területi lefedettségek
Személyközlekedési Igazgatóság
Jogszabályi háttér Cél: Ezen belül: 2012. évi XLI. törvény a személyszállítási szolgáltatásokról Cél: egységes közszolgáltatási személyszállítási rendszer Ezen belül: – a közösségi közlekedés elsőbbsége az egyéni közlekedéssel szemben – EU-s követelmények kielégítése (országos, regionális, elővárosi és helyi személyszállítás) – hatékony, előre tervezhető, átlátható, fenntartható, javuló közszolgáltatás
Menetrend előkészítés Alapfeltételek: Kötöttpályás közlekedés előnyben részesítése Egységes egyeztetési eljárás együttműködő partnerek: Közlekedésszervező, Önkormányzatok, Szolgáltatók Alapellátás: Államháztartás teherbíró képességének és az infrastrukturális adottságok függvényében a) Település – vonzásközpont: közvetlen eljutási lehetőség b) Település – megyeszékhely: legfeljebb egy átszállás c) Település – főváros: legfeljebb két átszállás d) Szomszédos megyeszékhelyek: közvetlen eljutási lehetőség e) Főváros – megyeszékhelyek: közvetlen eljutási lehetőség
Országos Fejlesztési Koncepció Célkitűzések: Határon átnyúló városi együttműködések támogatása Fejlett regionális közlekedési és kereskedelmi csomópontok kialakítása Határon túli magyarlakta térségekkel való kapcsolatok erősítése Magyar-magyar gazdasági együttműködések erősítése A szomszédos országokkal való partneri viszony elmélyítése Nagyvárosok közötti nagytérségi integráció megvalósítása
Munkaterületek és kompetenciák A Közlekedésszervező Iroda Munkaterületek és kompetenciák Helyközi közösségi közlekedés szervezése, ellenőrzése Megbízó NFM Partnerek Szolgáltatók (MÁV-Start, GYSEV, Volánok) Önkormányzatok Munkáltatók
SZOLGÁLTATÓK G-BUSLINE KFT.
Helyi közlekedés Volán társaságok: Zala megye: Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Keszthely, Lenti Vas megye: Szombathely, Kőszeg, Körmend, Sárvár, Bük Győr-Moson-Sopron megye: Győr, Sopron, Mosonmagyaróvár Veszprém megye: Veszprém, Balatonfüred, Pápa, Várpalota, Zirc, Ajka, Balatonfűzfő Egyéni személyszállítási vállalkozó: Celldömölk, Kapuvár, Tapolca
Társadalmi kapcsolataink 35 kistérség 30 járás (2013. 01. 01-től) 874 önkormányzat
Újabb partnerségi kör: munkáltatók 50 fő feletti foglalkoztatók Település: Alkalmazottak száma: Győr 22 723 Szombathely 13 267 Zalaegerszeg 6 155 Nagykanizsa 4 825 Sopron 4 509 Sárvár 4 426 Mosonmagyaróvár 3 408 Celldömölk 2 769 Körmend 1 521 Szentgotthárd 1 444 Mosonszolnok 1 430 Kapuvár 1 247 Dunakiliti 1 050 Fertőd 1 033
Vasúti infrastruktúra Vonalhossz: 417 km Állomások száma: 35 Megállóhelyek száma: 40 Vonalhossz: 654 km Állomások száma: 76 Megállóhelyek száma: 87
Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal Szombathely-Szőlős Haris Egyházasrádóc Alsórönök Körmend Csákánydoroszló
Lehetőségek? Szombathely – Pozsony: Hegyeshalom – Pozsony: reggel és este egy-egy pár vonat Hegyeshalom – Pozsony: ütemes közlekedés győri csatlakozásokkal
Határon átnyúló projektek SETA GREMO CENTROPE SK-HU PIMMS CAPITAL AT-HU
Köszönöm a figyelmet!