A szállodai értékesítési tevékenység

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
A Turizmus sajátosságai a marketingben
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Szakmai alaptréning 3. fejezet Készítette: Balázs Zoltán.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Turisztikai szervező, értékesítő
MARKETING.
Az üzleti terv.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 2. workshop: Kerékpáros térség szervezésének módszere.
Forfaiting (forfetírozás)
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Vendéglátás és szállodaszervezés, gazdálkodás
Timesharing.
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
A piac Szakiskola.
Idegenforgalmi statisztika
Árképzés a vendéglátásban
Árpolitika a turizmusban
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Közönségkapcsolatok (PR)
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
Szállodagazdálkodás és vezetés I
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodavezetés és gazdálkodás I. „Szállodák tevékenységei”
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
E-beszerzés Bravo csoport.
Reklámozás, Public Relations
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
Falusi szálláshelyek Napraforgós Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszere
Kérdések a második zh-hoz
Termelésmenedzsment Production Management
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Kereskedelmi levelezés
8. Az eladásösztönzés.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Turizmus gazdaságtan 3..
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
2012.FEBRUÁR FEBRUÁR 20-IG!!!. Árajánlat kérése, nemzetközi közösségi weboldal kivitelezésére: Funkciók: - Tag/1-1 kép feltöltése - Min. adatok.
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
Kastélyok és várak szerepe a turizmusban
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
1458/17. tétel. 17/A Ez ideig ismeretlen külföldi partner kereste fel ben, és ajánlott fel a Földközi-tenger egyik szigetén szolgáltatásokat az.
A turizmus és a nemzetközi konferenciák alakulása között SZEKUNDER KUTATÁS DÁNIELNÉ GARAI ÁGNES LEV69128.
Vállalkozásmenedzsment I.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Master of Arts International Hotel Management „ Management” :01 1 Dr. Juhász László PhD.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Szállodák eredmény kimutatásai és mutatószámai
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Rászoruló Személyeket Támogató Operatív Program RSZTOP-3 Tájékoztatás a Kísérő Intézkedések részprogram Adatszolgáltatási folyamatairól Hajléktalanokért.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

A szállodai értékesítési tevékenység Készítette: Bánszki Boglárka, Berki Eszter, Kékesi Kata, Kordé Enikő, Kővári Zsófia

Értékesítési tevékenység A szállodai értékesítés célja, olyan szolgáltatások nyújtása amelyeket a piac résztvevői igényelnek és igénybevételével el is fogadnak Fontos: -piaci igények megismerése -fizetőképes kereslet -szálloda osztályba sorolása -tárgyi és személyi feltételek biztosítása -piac meghódítása és megörzése

Értékesítési koncepció kialakítása A piac megörzésének és eredményes működésének a feltétele Piaci verseny Éves marketingterv Átlagtöltés-orientált üzletpolitika Átlagár-orientált üzletpolitika Eredmény-orientált üzletpolitika

Az üzletpolitikai célok , a piacmegőrzés és növelés megvalósításának lehetséges eszközei

Szállodai P.R. (Public Relations) A kereslet és kínálat, térben és időben távol esik egymástól REKLÁM Utazási irodák által kiadott brosúrák, prospektusok A szállodai P.R. Tevékenység a reklám lehetséges eszközeivel, a megfelelően kialakított közönségkapcsolataival az értékesítés hatékony eszköze

A szállodai közönségkapcsolat tevékenysége két körben végzi feladatait „Előre megtervezett és szervezett tevékenységsorozat melynek célja, a vállalat és közönsége közötti jóindulat és a sikeres megértés sikeres fenntartása.” (Institute of Public Relations-Közönségkapcsolatok Intézete) A szállodai közönségkapcsolat tevékenysége két körben végzi feladatait KÜLSŐ KÖR Nagyközönség felé sajtókapcsolatok, hirdetések, rendezvények keretében BELSŐ KÖR Szálloda vendégei felé prospektusok, vendégkérdőív által

A P.R. Manager feladatai Kiállítások, rendezvények szervezése Reklám VIP vendégekkel kapcsolatos teendők intézése Évente a „Partner party” megszervezése Referenciafilm készítése Fotóarchívum vezetése a szálloda neves vendégeiről Vendégkérdőív értékelése, vendégkönyv vezetése

2. Study Tour A szálláshelyek meghatározott céllal keresik meg a lehetséges üzleti partnereket, utazási irodákat, légitársaságokat s képviselőiket néhány napos tartózkodásra hívják a szállodába a későbbi üzletkötés reményében.

3. Direct Mail A közvetlen levél tartalmában azonos informásiót juttat el nagyszámú, jelentős üzleti partneri körhöz A figyelemfelkeltés kitűnő eszköze Rövid idő alatt, széles vendégkörhöz, alacsony áron juttathatnak el mindenre kiterjedő információt Számítástechnika fejlődése (Internet - E-mail)

Személyes megkeresés módszere A marketingpolitika fontos része Célja az üzleti kapcsolatok kialakítása, ápolása Fontos szerepe van a bizalomkeltésben

Kül- és belföldi üzletszerző utak A személyes megkeresés egyik változata, de jóval költségesebb Gazdasági megfontoltság Kiváló alkalom új üzleti kapcsolatok létesítésére az évente megrendezett turisztikai vásárok és kiállítások

Árpolitika Célja: olyan versenyképes árkonstrukciók alkalmazása, amelyek biztosítják a szállodai értékesítés következtében képződő maximális, de legalább optimális profitot Leghatékonyabb eszköze a differenciált és reális árpolitika kialakítása és alkalmazása

Hozzásegíti a vendéget a szálláshely kiválasztásához Az ÁR Hozzásegíti a vendéget a szálláshely kiválasztásához Árakat alakító ált. tényezők: Beszerzési, raktározási és szállítási költségek Üzemeltetési költségek Árrések, ált. Forgalmi adó mértéke Nyereség

Az árak színvonalát alakító további tényezők: Kereslet-kínálat viszonya Márka védjegy A cég hírneve A szálláshely piaci helyzete Konkurencia

A szállodai árképzésben alkalmazható differenciálás szempontjai Szobakategória Vendégkategória Partnerkategória Corporate ár Rendezvénykategória Szezonalitás A standard szobaár a kategórián kívül tartalmazhatja a szálloda egyes szolgáltatásainak árát, valamint az egyes ÁFA kulcsokat is: PL.: -szobaárra vetített 3% -reggeli -uszoda használat

Sales promotion-értékesítés, ösztönző programok alkalmazása Package árak alkalmazása: Egy előre meghatározott időtartamú tartózkodás értékesítése, amelyben szállás, étkezés, szállítás és különféle programokat biztosítottak pl.: gyógypackage, fitness/wellness package, szépségkúra

A szállodai árkonstrukciók típusai: Corporate ár egész évben azonos ár Csoport ár olcsóbb, de csak bizonyos létszám felett alkalmazható Széria ár olcsóbb a csoport árnál, mert az érkező csoportok folyamatos foglaltságot biztosítanak Lay over ár csoport ár, vagy még kedvezőbb

Árengedmények alkalmazása Szezonális jelleg uralkodik Akár 50%-os engedményt is kaphatnak még: -utazási irodák, légitársaságok képviselői -családok (szülővel egy szobában elhelyezve, 12 éves korig a gyermekek számára) A főszezon meghosszabbításának leghatásosabb módszere az árengedmények alkalmazása Tartósan és jelentősen nem ajánlott módszer, bár rövid távon forgalomnövelő hatása van

A szállodák és az utazási irodák üzleti kapcsolatrendszere IBUSZ (1902) EXPRESSZ (ötvenes évek 2. fele) COOPTOURIST (hetvenes évek) BUDAPEST TOURIST (-II-) VOLÁNTOURIST (-II-) A rendszerváltásig a hazai turizmus állami irányítását az OIH valamint a Megyei Idegenforgalmi Hivatalok látták el

Hazánk turizmusa a rendszerváltás előtt 3 részre tagolódott: 1: belföldi beutalásos üdülési rendszere(SZOT) 2: a szoc. Országokból szervezett ill. nem szervezett forgalom 3:nyugati szervezett és nem szervezett forgalom A szoc. és a nyugati szervezett ki- és beutaztatás a nagy utazási irodák hatásköre volt

A rendszerváltás után A nagy utazási irodákat privatizálták (IBUSZ) Kb 1000 új magán-iroda alakult ki 9/1991. (IV.26.) IKM rendelet módosítja az üzletek működéséről szóló 6/1990. (IV.5.) KEM rendeletet, amely meghatározza a tevékenységi köröket: -utazási iroda -utazási ügynökség -idegenforgalmi szolgáltató iroda

A szálláshelyek és az utazási irodák közötti tevékenységet együttműködési szerződések szabályozzák. Ezek a szerződések tartalmazzák a szolgáltatások megrendelésének, módosításának, lemondásának és elszámolásának módját és határidejét és az ehhez kapcsolódó jogi formulákat (Üzletviteli és Etikai Kódex)

Szállodák és utazási irodák együttműködési formái, értékesítési szerződések 1: KONTINGENSSZERZŐDÉS -két partner együttműködési szerződésének része -lényege: a szálloda az utazási iroda rendelkezésére bocsájtja szobakapacitásának egy részét, értékesítés céljából

2: AZ ESETI KONKRÉT SZOBARENDELÉS MÓDSZERE A szállodák és utazási irodák legáltalánosabban használt együtt működési formája a szakmai nyelvezetben elterjedt módon: a lekéréses rendszer Vonatkozhat egyetlen vendégre vagy egy csoporta, de szériára is. Általában faxon, telefonon, számítógépen jelzik elsősorban. Az utazási irodának előnyös ez a rendszer mert, nem kell a garancia kockázatát vállalni.

3: AZ OPCIÓ FOGALMA Elővásárlási jogot jelent egy megállapodott időpontig. Ha eddig az időpontig nem érkezik megerősítés, a megrendelés, minden résztvevő részéről semmisnek tekintendő.

A Free sale-a szabad értékesítés rendszere Az utazási iroda kontingens és lekérés nélkül szabadon értékesíti a szálloda szobáit és az eladásról csak értesítést küld a szállodának. Ez a rendszer kifejezetten egyéni venddégek részére alkalmazott értékesítési módszer Szabályai: -csak free sale megállapodás birtokában lévő partnerek dolgozhatnak ebben a rendszerben -1-1 rendeléssel meghatározott számú szobaszám köthető le -a szállodának a töltés függvényében lehetősége van arra, hogy egyes időpontokat időlegesen vagy véglegesen kizárjon a szabad értékesítésből

A Free Sale-értékesítés a leggyorsabb és legrugalmasabb együttműködési forma mindkét partner számára Az utazási iroda előnyei: -nem kell kontingenst lekötnie egyéni vendégei számára -nincs szükség lekérésre érdeklődés esetén, a vendégnek azonnal választ lehet adni A szálloda előnyei: -a rendszer segítségével az érkezés napján is van lehetőség a szabad szobák értékesítésére a messzebb eső területekről is a szabad értékesítés rendszerén belül érkezett foglalásokra nem kell visszaigazolást küldeni

A Free Sale-megállapodás megkötésekor ki kell térni: A megállapodás időtartama Leköthető szobaszám Szolgáltatások felsorolása Szobák ára, jutalékának mértéke %-ban Értesítés információi Fizetés és elszámolás módja

Az értékesítés és az utazási irodák kapcsolatának az együttműködési hatékonyságának vizsgálata Source of business- az üzlet eredete A szállodai értékesítés számára elkészítik az üzleti kapcsolatok eredetére vonatkozó kimutatást, a vizsgált időszakban rögzíti a szálloda vendégforgalmánka alakulását

VÉGE