OKTATÁSÜGYI MUNKÁLTATÓK EURÓPAI SZÖVETSÉGE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
/EUROPEAN FEDERATION OF EDUCATION EMPLOYERS/ (EFEE)
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Bizalom, társadalmi tőke, intézményi kötődés
A korrupció észlelése, elfogadása és gyakorlata Keller Tamás – Sik Endre Tárki Európai Társadalmi Jelentés, 2009.
PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
/EUROPEAN FEDERATION OF EDUCATION EMPLOYERS/ (EFEE)
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
A NATO létrejötte, bővítésének állomásai
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Az Európai Unió története
EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM TÁMOP /2/B KMR PÁLYÁZAT
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
EU II..
Webes változat, animáció nélkül !!!
1 © kurtán sándor 2011 érdekérvényesítés és érdekegyeztetés az eu-ban munkaadói szervezetek az EU-ban.
1 szociális párbeszléd magyarországon © kurtán sándor 2010 érdekérvényesítés és érdekegyeztetés az eu-ban
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
A nők és férfiak közötti társadalmi egyenlőség november 11.
A Magyar Honvédség részvétele NATO missziókban
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
A világgazdasági régiók növekedése (előző év = 100)
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
EDUCATION Presentation ETUC Slides1©ETUI-REHS2007 ESZSZ Az Európai Szakszervezeti Szövetség Az európai dolgozók hangja.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Az EURÓPAI UNIÓ (EU ismeretek)
Az Európai Unió bővülése Vincze János, 12. osztály Fazekas Mihály Gimnázium Debrecen >
Tisztességes munka és európai szociális párbeszéd Kihasználatlan jelen?
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
Az OKKR-projekt várható eredményei Temesi József pillérvezető Az Országos Képesítési Keretrendszer kialakítása: helyzetkép és javaslatok január 21.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Az Európai Unió.
Európa regionális földrajza
Európai Bizottság Miniszterek Tanácsa
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
V alidáció/elismerés a nagyvilágban és Európában Mi ez? Mire való? Milyen megoldások léteznek?
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Belépés a felsőoktatásba: nemzetközi tendenciák Jelentkezési tendenciák kutatás – műhelykonferencia június 16. Kasza Georgina.
EVDSZ Budapest, A vizsgálat célja annak feltérképezése, hogy a magyar gyakorlatban hogyan érkeznek el a hazai ágazati vállalati dolgozókhoz.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Európai Uniós ismeretek Az európai integráció kialakulásának története.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
And what else?... Leszakadó gyerekek.
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Előadás másolata:

OKTATÁSÜGYI MUNKÁLTATÓK EURÓPAI SZÖVETSÉGE /EUROPEAN FEDERATION OF EDUCATION EMPLOYERS/ (EFEE) DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu Az Oktatásügyi Munkáltatók Európai Szövetsége (EFEE) az Európai Tanács oktatási szektorához kapcsolódó tevékenységet végez. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az EFEE általános célkitűzése Az oktatásügyi munkaadók európai szintű képviselete Az EU tagállamai oktatásügyének jobbá tétele DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Oktatási Bizottságával (ETUCE) /főtitkár Martin Römer (Dánia)/, Az EFEE tevékenysége során együttműködik az Európai Szakszervezeti Szövetség Oktatási Bizottságával (ETUCE) /főtitkár Martin Römer (Dánia)/, de munkaprogramját az ETUCE-tól függetlenül valósítja meg. Az Európai Bizottság a két szervezetet 2010-től legitim partnernek tekinti az európai szintű ágazati szociális párbeszédben, valamint az oktatási szektorra vonatkozó döntések előkészítésében. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu Az EFEE céljai Az EFEE tevékenysége az oktatás minden fő fázisára kiterjed az iskolába járást megelőző foglalkoztatás az iskolák általános középfok a szakmai oktatás a magasabb szintű képzés, kutatás a felnőttoktatás a pedagógusok, oktatók alkalmazása DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu Az EFEE tevékenysége a fenti célokra irányul annak érdekében, hogy tanácsokat adjon az Európai Bizottságnak az oktatással kapcsolatos kezdeményezésekben. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu Az EFEE tekintettel van a nemzeti körülményekre, különösen az általános gazdasági körülményekre, a nemzetközi kötelezettségekre, a kollektív nemzeti alkurendszerekre, a nézetbeli következményekre. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az EFEE munkaprogramjának kialakítása az alábbi témák mentén zajlik: A demográfiai kihívások A szociális párbeszéd támogatása az ágazatban Folyamatos szakmai fejlődés Karrier fejlesztés Tanárok továbbképzése Tanárképzés Stressz és erőszak Minőség az oktatásban Biztonság az iskolákban A tanárok szociális státusza Az oktatás, mint a közjó védelme DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu Magánintézmények alapítása Erőszak az iskolákban Munkához kapcsolódó stressz Tömegoktatás és a Liszabon-i Stratégia Zaklatás az iskolákban Demokratikus értékek Iskolák és a vallás Környezet és klimatikus változások Egészség és biztonság ügyek Büdzsé politika „Vivre ensemble” (együttélés) az iskolákban Diákcsere program DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu A jelenlegi dialógus szerint az alábbi néhány átfogó téma került előtérbe: Minőség: Hogyan állapítsuk meg a minőséget az oktatásban. Hogyan fejlesztheti a kezdeti és későbbi képzés a tanárok és vezetők minőségét az iskolákban, főiskolákon és egyetemeken. Egyéb, oktatási minőséget befolyásoló tényezők. Demográfiai kihívások: A változó népesség hatása az oktatásra, néhány csökkenő népességű országgal és más jelentősen emelkedő népességű és sok jelentős bevándorlást tapasztaló országgal, az EU-n belül és azon kívül. A tanári munkaerő öregedéséből adódó újabb problémák, melyek sok országra jellemzőek. Oktatás és gazdaság: Az oktatási rendszerek és a modern munkaerőpiacok együttműködésének fejlesztése. Egyetemek és a gazdasági eredmények közötti kutatási kapocs. Hogyan működhet együtt az oktatás a megújuló gazdasági növekedéssel a súlyos, világszerte tapasztalható gazdasági visszaesés időszakában. Hogyan lehet megőrizni az akadémiai integritást a globalizált gazdaságban. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu Megjegyzés: Természetesen sok lehetséges téma van és több különböző megközelítés. A későbbiekben specifikusabb témák is szóba kerülnek amelyek elemzések, tanulmányok formájában segíthetik az Európai Bizottság döntéseit. Ezek már meg is jelentek a 2010/2011-es munkaprogramban. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az EFEE körvonalazta önmaga számára az un. „tiltott témákat” Nem válik a Szövetség a kollektív európai fizetésekről és körülményekről szóló alkuk részesévé Az EFEE nem válhat a nemzeti viták fellebbezési „bíróságává” Nem léphet közbe a nemzeti, a regionális, vagy helyi hatáskörökbe DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az EFEE, mint szervezet Az EFEE-t 15 ország együttesen alapította 2009-ben (Az alapszabály előkészületei 2006. óta folynak.) Alapító tagok: Belgium (francia nyelvű közösség; (minisztérium és két, iskolákat képviselő szervezet); Bulgária (minisztérium); Ciprus (minisztérium); Dánia (önkormányzati munkaadók); Franciaország (tanügyi minisztérium); Németország (regionális munkaadók); Magyarország (iskolaigazgatók szövetsége); Olaszország (a közalkalmazottak nemzeti béralku-szövetsége); Lettország (minisztérium); Málta (minisztérium); Hollandia (általános és középiskolák szövetsége), Szlovákia (minisztérium); Szlovénia (minisztérium); Egyesült Királyság (3 szervezet: önkormányzati iskolák, állami iskolák, egyetemek és szakiskolák). Ezen felül Norvégia képviselteti magát a magániskolák szövetségével. A későbbiekben a következők csatlakoztak: Finnország (önkormányzati munkaadók), Litvánia (minisztérium), Románia (minisztérium), Svédország (önkormányzati munkaadók), majd Spanyolország, Portugália, Csehország és Írország is csatlakozott a szervezethez. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az EFEE vezetőségének felépítése ELNÖK Nanna Abildstrom (Dánia) ALELNÖK Maria Pontieri (Olaszország) ALELNÖK David Simmonds (Egyesült Királyság) FŐTITKÁR Charles Nolda (Egyesült királyság) VÉGREHAJTÓ BIZOTTSÁG Klassen Gerard (Németország) Dr. Pataki Mihály (Magyarország) Sciberras Micheline (Málta) Stege Bianka (Hollandia) Smit Malin (Norvégia) Haas Ladislav (Szlovákia) DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az EFEE Eljárási Szabályzata elkészült. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az EFEE alapító tagjai között szerepel Magyarországról a Közoktatási Intézményvezetők Munkáltatói Szövetsége. A szövetséget a Fővárosi Bíróság 2009. 03. 03-án nyilvántartásba vette. A szervezet célja: a szövetség – minisztériumok, önkormányzatok partnereként – képviseli a közoktatási intézmények szakmai érdekeit a működési területére vonatkozó jogszabályok megalkotásánál. Részt kíván venni a területi, országos és nemzetközi szinten folyó, oktatási területen megvalósuló párbeszédben. Az Óvodapedagógusok Országos Szakmai Egyesülete 830, az Általános Iskolai Intézményvezetők Országos Szövetsége 144, a Gimnáziumok Országos Szövetsége 212, a Szakközép- és Szakiskolák Országos Szövetsége 373 intézményvezetőt képvisel a szövetségben. Ezáltal a közoktatási szektor lefedettsége a következő: A szövetség nyitott. A belépés nyilatkozat kitöltésével történik. Az alapszabály elkészült. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

OKTATÁSÜGYI MUNKÁLTATÓK EURÓPAI SZÖVETSÉGE (EFEE) 2010/2011-re vonatkozó munkaprogramja Jövőkép - 2020 DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu A munkaprogram hangsúlyai Minőség az oktatásban Demográfiai kihívások Európai oktatás, képzés 2010 után A munkaprogramban szereplő egyéb témák Oktatás és gazdaság A társadalmi kapcsolatok előmozdítása az oktatásban Erőszak, stressz, zaklatás (munkavállalók egymás között, a „harmadik oldal” irányából érkező erőszak) A vezetés kérdései az oktatási intézményekben (hatékonyság) DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu A szövetség munkacsoportokban vizsgálja az egyes témákat, a tagországok helyzetét. Ennek alapján felbecsüli azokat a kulcsfontosságú dolgokat, amelyek növelik a hatékonyságot. Javaslatait az EURÓPAI BIZOTTSÁG elé terjeszti. Ezzel hozzájárul az oktatási szektorra vonatkozó döntésekhez. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Minőség az oktatásban munkacsoport E-téma középpontjában a tanárképzés áll. A „bolognai folyamat” eddigi tapasztalatainak elemzésével a tanárképzés kezdeti szakasza, illetve a folyamatos szakmai fejlődés kérdése kerül előtérbe. Párbeszéd, arról a nem egyszerűen megválaszolható kérdésről, hogy „ki a jó tanár?” A vezetés és az oktatási intézmények viszonya abból a nézőpontból, hogy milyen kompetenciák szükségesek ma, illetve a jövőben az iskola, az egyetem vezetése esetében. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Demográfia munkacsoport A tanári pálya demográfiája és az általános demográfiai változások összefüggésének vizsgálata A pedagógusok számára biztosított ösztönző tényezők A fiatalok arányának csökkenése Az etnikai és vallási csoportok társadalmi, oktatási helyzete. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu

Az Európai oktatás 2010 után munkacsoport A munkacsoport tevékenységének alapját a „Lisszaboni stratégia” képezi. A Lisszaboni stratégiát 2000-ben fogadták el. Azt célozta, hogy Európa 2010-re a világ legdinamikusabban fejlődő, tudásalapú gazdasági térségévé válik majd, figyelembe véve a szociális és a környezetvédelmi tényezőket is. A Lisszaboni stratégia 2010-ig csak részben valósult meg. A munkacsoport a tavalyi gazdasági sokk hatásait is elemezve stratégiai tervet dolgoz ki 2020-ra, az alábbi mérföldkövek alapján: A felnőttek legalább 15 %-a vegyen részt az élethosszig tartó tanulás folyamatában Az olvasásban, számolásban és a természetismeretben gyenge tanulók aránya kevesebb, mint 15 % legyen A 30-34 évesek között a folyamatos tanulást választók aránya legalább 40% legyen A korai iskolaelhagyók aránya 10 % alatt legyen A négy éves és az általános iskolát kezdő gyermekek legalább 95 %-a vegyen részt iskola előkészítő foglalkozáson. DR. PATAKI MIHÁLY e-mail:dr.pataki.m@freemail.hu