4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

A Publ-IQ ( különlegessége, hogy amikor egy témában már elegendő hozzászólás van, akkor csillagtérképen jeleníti meg azokat, (az egymáshoz.
Márkaépítés – Hitelesség
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Termékpolitika Fő kérdései Termékfejlesztés Terméktervezés
Márkaépítés a gyakorlatban
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Termék és márka.
Termék és ár politika Dr. Kopcsay László.
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Termék és márka politika
1 Dr. Szabó László, vezérigazgató Érték a brand mögött – a vállalati image szerepe a hatóanyag alapú felírásnál.
„LEHETŐSÉGEK, KIHÍVÁSOK” Lakitelek Népfőiskola január 25.
Kereskedelem Szakmacsoport
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A piac Szakiskola.
Dualitás Ferenczi Zoltán
Projektmenedzsment Költségtervezés.
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
Minőségmenedzsment 2. előadás
A külső környezet elemzése
6. előadás.
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Kínai Áruk Kereskedelme Magyarországon
Segítenél nekik, ha ez neked is hasznodra válna?.
III. A logisztika jövője
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Dobó Katalin – É+L Konferencia, 2005
Célköltségszámítás (Target costing)
7. Előadás Termék stratégia
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
Titokzatos vásárlók.
Demerite módszer. Összehasonlításos módszer T ia az elemzett termék technikai paraméterei Q ia az elemzett termék minőségi paraméterei T ic az etalon.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Hiszünk minden egyes ügyfél fontosságában. Minden egyes vásárlásuk, látogatásuk fontosságában. Annak részleteiben, ahogyan Ők ezt megélik. Kiváló ügyfélkiszolgálás.
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Termék & Márka Kopcsay László.
Kisvállalati marketing
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
Elemzési szempontok az óvodai matematikai foglalkozásokhoz.
Fekvőbeteg ellátás november. Hányadik alkalommal veszi igénybe az ellátást? %
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Szegmentáció & pozicionálás.
Az árképzés szempontjai
A reklám centruma.
Koncepció javaslat a saját márkás termék létrehozására 1.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Marketing VI. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Az értékkombinációk keresésének fontossága válság idején Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM, vezetési tanácsadó, minősített értékelemző szakértő,
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

4. A márka fogalma, márkajel. A márkaépítés feladatai, márkastratégiák

4.a) A márka fogalma, márkajel Márka (brand): olyan név, fogalom, jel, szimbólum vagy grafikai elem, illetve ezek kombinációja, amely az eladó (vagy eladók egy csoportjának) termékeit és/vagy szolgáltatásait azonosítja , illetve azokat a versenytársakétól megkülönbözteti Márkanév (brand name): a márkának verbálisan visszaadható, azaz kimondható része Márkajel (brand mark): a márkának felismerhető, de verbálisan vissza nem adható része Védjegy (trade mark): az a márka, illetve a márkának az a része, amely törvényes védelmet (jogi oltalmat) élvez

Alkalmazandó márkapolitika szempontjából fontos, hogy: A termék milyen minőségi színvonalat jelképez Mennyire standardizált, illetve differenciált Milyen a versenyhelyzete Milyen piaci szegmensek kiszolgálását célozza

A márka a jelentések hat szintjét hordozhatja Ismertetőjegyek Előnyök Értékek Kultúra Személyiség Felhasználok

A márka és vásárlók viszonyának öt fokozata (Aaker) A vásárló márkát vált, főként az ár miatt. Nincs márkahűség. A vásárló elégedett. Nincs miért márkát váltani. A vásárló elégedett és csak költségek árán lehetne eltéríteni. A vásárló értékeli a márkát és barátjának tekinti. A vásárló a márka elkötelezettje.

4.b) A márkaépítés feladatai, márkastratégiák Márka általában: Kell-e a terméknek cégér? Márka Névtelen A márka kezese: Ki kezeskedik a márkáért? Termelői márka Kereskedelmi márka Licencmárka A márka neve: Milyen nevek kerüljenek a termékre? Egyéni márkanév Csak a családnév Külön családnevek Cégnév + egyéni nevek

Márkastratégia: Milyen márkastratégiát kell követni? Termékvonal-bővítés Márkabővítés Átfogó márkák Új márkák Társmárkák A márka újrapozícionálása: Kell-e a márkát újrapozícionálni? Márka-újrapozícionálás Nem kell újrapozícionálni

A márkanevekkel szemben támasztott követelmények Utaljon a termék előnyeire! Utaljon a termék sajátos hatására vagy színére! Legyen könnyen kiejthető, azonnal felismerhető és egyszerűen megjegyezhető! Legyen megkülönböztető! Ne jelentsen rosszat más országokban és nyelveken!