AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A KBSZ NEMZETKÖZI TAPASZTALATAI
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
A időszak végrehajtási intézményrendszere
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
BAV Federal Office for Transport National Accident Investigation Board Verkehrssicherheitsarbeit für Österreich sz. vonat siklása Hintergasse és.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
1 SZERVEZETFELMÉRÉS A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZERVEZETNÉL Szakmai Nap, Budapest május 7. Gula Flórián balesetvizsgáló Tükör az Európai Vasúti Ügynökség.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
MÁV Zrt közlekedésbiztonsági projekt (KözOP)
BALESETI STATISZTIKA - a vasútbiztonsági irányelv változása KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 31. Gincsai János főosztályvezető.
A távhőszolgáltatás időszerű (hatósági) kérdései
A GYSEV vasútbiztonsági projektötletei a KÖZOP-ban
Állam munkavédelmi feladatai
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, október 26. Gincsai János főosztályvezető KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY BEMUTATÁSA.
A KBSZ VASÚTI FŐOSZTÁLY 2008.ÉVI ESEMÉNYEINEK STATISZTIKAI ELEMZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, Mihály András balesetvizsgáló.
A KBSZ ÉVI BESZÁMOLÓJA A KORMÁNY FELÉ KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Mészáros László főigazgató.
2007. ÉV I. FÉLÉV TAPASZTALATAI Vasúti közlekedés KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, október 25. Gincsai János főosztályvezető.
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
2007. ÉV ÖSSZEFOGLALÁSA KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Gincsai János főosztályvezető.
A SZEPTEMBER 7-ÉN BP.KELETI PÁLYAUDVARON TÖRTÉNT KISIKLÁSOS BALESET VIZSGÁLATA Két hasonló kisiklás Európában KBSZ SZAKMAI NAPOK Budapest, 2007.
A év áttekintése KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚTI KÖZLEKEDÉS Agárd, április 11. Gincsai János főosztályvezető.
VASÚTI KÖZLEKEDÉS 10 ÉVES A KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI SZAKMAI VIZSGÁLAT
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET NEMZETKÖZI ÉS HAZAI ÁTTEKINTÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Budapest, november 29. Bíró Ottó Balesetvizsgáló.
Vonatok ütközése Tárnok, március 14. Rózsa János
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Sipos Sándor főosztályvezető.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK 2010
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
UIP igazgatói bizottsági ülés Hamburg Beszámoló Franz Kaminski Waggonbau Hungária Kft MVME taggyűlés Budapest, május 19. Előadó: Szabó.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Vasútszabályozási Osztály
Európai vasúti körkép hatósági szemmel
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
VASÚTBIZTONSÁG NAPJAINKBAN - a KBSZ szemszögéből
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
VILLAMOSOK KISIKLÁSA KBSZ SZAKMAI NAP Budapest, május 7.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Budapest, november 18. dr. Gincsai János
TÓCÓVÖLGY – BALMAZÚJVÁROS AS 41 VASÚTI BALESET KBSZ SZAKMAI NAPOK – VASÚT Siófok, április 10. Karosi Róbert balesetvizsgáló.
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Szabó András: Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Biztonságirányítás a vasútvállalatoknál Szabó András PQRS Quality Referenc System Zrt. Közlekedéstudományi.
KBSZ Alapító: Gazdasági és Közlekedési Miniszter Alapítva: január 01. Jogállása: országos illetékességű, központi hivatal, alkalmazottai kormánytisztviselők.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Előadás másolata:

AZ ELMÚLT IDŐSZAK TAPASZTALATAI - a KBSZ szemszögéből KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, 2009. október 28. Gincsai János főosztályvezető

VIAREGGIO Súlyos vasúti baleset: 2009. június 29. 23:48 Viareggio (IT) 22 áldozat, 27súlyos sérült Tengelycsap-törés következtében kisiklott a 14 kocsiból álló tehervonat első 7 kocsija, ebből 5 felborult, egy tartály felszakadt, a gáz (bután) szétterjedt, majd felrobbant. Áldozatok a lakosság köréből! 2

VIAREGGIO 3

ELINDULT FOLYAMAT Június 29: Baleset Július 29: Nemzeti hatóságok rendkívüli ülése (16 NSA, DG TREN) Augusztus 19-20: Nemzeti hatóságok rendes ülése Szeptember 8.: Bizottság+DG TREN: „The way forward” Konferencia Brüsszel (minisztériumok, NSA, NIB, ERA, szakma) Szeptember 9.: Nemzeti hatóságok ülése (akcióterv, intézkedések) Szeptember 18.: Teherkocsik Fenntartása Munkabizottság első ülése Szeptember 30.: Biztonsági ajánlások munkacsoport ülése December 15.: Biztonsági ajánlások munkacsoport záró ülése

KÖZÖS VÉLEMÉNY Minden NSA hazájában tájékoztatja a szakmát Figyelem felhívása az üzembentartók, tulajdonosok, karbantartást végzők felelősségére Azonnali, EU szintű intézkedés nem szükséges (DE, AT szeretett volna) Sok az elmaradás az implementációval (sok vasútvállalat működik a megfelelő engedélyek nélkül). A jelenlegi szabályok alkalmazása az első, addig nincs értelme újakat alkotni Évente 5-600 tehervonati siklás Európában, a következmények nagysága gyakran csak a szerencse függvénye. Megelőző tevékenység! Hőnfutás vagy repedés okoz több tengelytörést? A hőnfutás, de mindkettővel foglalkozni kell. Siklás detektálás – nem megelőzés, de hasznos Külön munkacsoport létrehozása: Teherkocsik Fenntartása

VÁRHATÓ INTÉZKEDÉSEK ERA jelentősebb szerepvállalása: Működési engedélyek kiadása (certification) ERTMS rendszerek engedélyezése Járművek típusalkalmassági engedélyezésében részvétel NSA-k működésének auditálása (ne csak együttműködjön, hanem ellenőrizzen is) Kiemelt balesetek vizsgálatában részvétel ERA dokumentumok szélesebb körben történő publikálása Biztonsági információs rendszer működtetése Reflection Group: NSA-k részvételével a pontosítások érdekében, a részletek kidolgozására

MEGÁLLAPÍTÁSOK Teherkocsik Karbantartása munkacsoport: A szakma vigye a munkát, ERA felügyeli, a kereteket biztosítja Több információra van szükség: a, tengelytörések okairól b, forgalomból kivont, repedt tengelyekről Feltárt problémák: Gyártás, karbantartás, vizsgálat dokumentáltsága Nehéz nyomon követni, hogy melyik tengely melyik járműbe van/volt beszerelve, ott mekkora terhelést kapott (futásteljesítmény, túlterhelések) „A” típusú kerékpár nem ugyanazt jelenti a tagállamokban

MEGÁLLAPÍTÁSOK A rozsdásodás is veszélyes (DE), ugyanakkor teljesen nem kiküszöbölhető. Mekkora mértékben engedhető meg, hol van a határ? Repedésvizsgálati módszerek (szemrevételezés, UH, mágnesporos eljárás, stb.) alkalmazására egységes szabvány szükséges. Mikor, hogyan? Kötelező erejű előírás szükséges, mert a szabvány az egyik tagállamban kötelező erővel bír, a másikban csak ajánlásnak minősül. 8

KONKRÉT TERVEK Helyzetjelentés a Bizottságnak 2009. december (ERA) Helyzetjelentés a Bizottságnak 2010. július (ERA) NIB IT segítése a vizsgálat során ERA Safety Conference 2010. November kiemelt témája 2010 közepére egységes és kötelező karbantartási katalógus a tengelyekre, ill. kerekekre (esetleg az egész teherkocsira) ERA szerepének növelése – konkrét tervek még kidolgozás alatt Tengelyek nyilvántartása 9

2009. július 24. Split közelében HORVÁTORSZÁG Súlyos vasúti baleset: 2009. július 24. Split közelében 6 áldozat A sínkoronára került idegen anyag hatására a vonat a nagy emelkedésű pályán fékezhetetlenné vált. 10

EBES – DEBRECEN AS 2179 2009. október 17. 12:07-kor fél- és fénysorompóval biztosított útátjáró Személygépkocsi mozdonyvonattal (1116-019-9) ütközött 1 fő útátjáró használó életét vesztette 11

Anyagfelkenődés a keréken… EBES – DEBRECEN AS 2179 Anyagfelkenődés a keréken… 12

EBES – DEBRECEN AS 2179 … és a pályán 13

EBES – DEBRECEN AS 2179 … és a pályán 14

EBES – DEBRECEN AS 2179 … és a pályán 15

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! gincsai.janos@kbsz.hu www.kbsz.hu