Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A rezsicsökkentés tapasztalatai a távhőszektorban
Advertisements

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
FEOSZ KONFERENCIA BUDAPEST Dékány László.
Tatabánya, EHÖSZ konferencia október 24.
Fémkereskedelem szabályozása
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
/21 TESZÖV – Fejér Földgázpiac Aktuális információk Székesfehérvár, január 22.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
Háztartási fogyasztók mozgása a földgáz piacon Dr. Szilágyi Zsombor kereskedelmi ügyvezető helyettes EMFESZ Kft. XVI. DUNAGÁZ SZAKMAI NAPOK Dobogókő,
Jegyzői értekezlet április 12. dr. Rácz Vanda
Jellemző nehézségek a hitelesítés során Bodroghelyi Csaba CO 2 hitelesítés tapasztalatai június 27.
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
A Ket. módosításaival kapcsolatos jogalkalmazási tapasztalatok
A Ket. tervezett módosítása
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Az ELMŰ Nyrt. fogyasztói panaszkezeléssel és fogyasztói kifogással kapcsolatos tapasztalatai márc. 27.
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
A hulladékkezelési közszolgáltatás néhány neuralgikus pontja
szerepe a köznevelésben
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Készítette: Lángos Enikő osztályvezető
TÁMOP Közszolgáltatások Villamos energia szolgáltatás Blaha Béla Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP Közüzemi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP A távhőszolgáltatás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP H ulladékgazdálkodás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP ÉLELMISZER-BIZTONSÁGI ISMERETEK Dömölki Livia Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
Az új gáztörvény tervezetének szabályozási koncepciója
Lángfy Pál osztályvezető Magyar Energia Hivatal
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
gyermek- és ifjúságvédelmi koordinátor
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Borsod – Abaúj – Zemplén Megyei Kormányhivatal
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
Megújuló működési nyilvántartás
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
1 A fogyasztóvédelem magyarországi helyzete és gyakorlata, a fejlesztés lehetséges irányai Budapest, Dr. Horváth Sándor Főosztályvezető Ifjúsági,
Minőségi követelmények a közúti és vasúti személyszállításban Munkácsy András Közlekedéstudományi Intézet Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Regisztrált szerelők képzése E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati ZRt./EMO Soósné Kropp Tünde
Közigazgatási eljárás III.
Közszolgáltatások Villamos energia szolgáltatás
MAGYAR VÁMÜGYI SZÖVETSÉG Szilágyiné Holecz Mónika
- Otthonközeli ellátások - Intézményátvételek tapasztalatai
Dr. Sutyinszki Petra Jogi tanácsadó
BAMKH Hatósági Főosztály
Pénzügy 1. oldal „Jó gyakorlatok” konferencia, „Fókuszban: az önkormányzati gazdasági társaságok.” Az önkormányzati vállalatirányítás Előadó Horváth Tamás.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az Ákr. a helyi önkormányzatok.
Előadás másolata:

Fogyasztói panaszokkal kapcsolatos hatósági tapasztalatok a közszolgáltatás területén A Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének tapasztalatai

A nehézségek, kihívások Nagyszámú bejelentés, „pénztárcába vágó” ügyek, türelmetlen ügyfél Nagyszámú bejelentés, „pénztárcába vágó” ügyek, türelmetlen ügyfél Hatáskörök(egyértelmű?) szétválasztása Hatáskörök(egyértelmű?) szétválasztása Szabályozás többrétűsége Szabályozás többrétűsége Hosszadalmas eljárási cselekmények Hosszadalmas eljárási cselekmények Adatbekérések Adatbekérések Egyik félnek biztosan nem jó a döntés Egyik félnek biztosan nem jó a döntés

Fogyasztói bejelentések megoszlása

A problémák forrása (villany-gáz) Kereskedő váltás – mást ígért Kereskedő váltás – mást ígért Kötelezetti késedelembe esés okán történő kikapcsolás Kötelezetti késedelembe esés okán történő kikapcsolás Mérőóra leolvasás elmaradása – becsült óra állás alapján történő számlázás Mérőóra leolvasás elmaradása – becsült óra állás alapján történő számlázás Mérőóra meghibásodása miatti újra számlázás Mérőóra meghibásodása miatti újra számlázás Kedvezmények, árkategóriák érvényesítése Kedvezmények, árkategóriák érvényesítése Rezsi csökkentés végrehajtása Rezsi csökkentés végrehajtása

A hatóság és a szolgáltató eltérő jogértelmezése Kikapcsolás mint jogkövetkezmény kilátásba helyezése = kikapcsolás kezdeményezése (három feltétel együttes fennállása ( > 60 nap; egyeztetés; értesítések) Kikapcsolás mint jogkövetkezmény kilátásba helyezése = kikapcsolás kezdeményezése (három feltétel együttes fennállása ( > 60 nap; egyeztetés; értesítések) Kikapcsolásra kijelölt munkanapok száma Kikapcsolásra kijelölt munkanapok száma I. II. árkategória alkalmazása I. II. árkategória alkalmazása Telefonos megkeresések hanganyagának rögzítése – kötbér tárgyalások Telefonos megkeresések hanganyagának rögzítése – kötbér tárgyalások

Vízközmű szolgáltatás Új, pontosabb szabályozás 58/2013. (II.27.) Korm. rendelet Új, pontosabb szabályozás 58/2013. (II.27.) Korm. rendelet (leolvasás, vízmérés, elszámolás, üzletszabályzat) Kisebb szolgáltatók – kevesebb probléma Kisebb szolgáltatók – kevesebb probléma Társasházi problémák Társasházi problémák

Távhőszolgáltatás Szűkebb hatáskör – kisebb érintettség Szűkebb hatáskör – kisebb érintettség Hőközponti hiteles mérés, szétosztás Hőközponti hiteles mérés, szétosztás Elszámolás alapja költségmegosztók vagy légköbméter Elszámolás alapja költségmegosztók vagy légköbméter Társasházon belüli problémák Társasházon belüli problémák

Hulladékgazdálkodás Elszámolás, számlázás, díjfizetés, díjhátralék Elszámolás, számlázás, díjfizetés, díjhátralék közszolgáltatást érintő értesítési, tájékoztatási, szolgáltatás nyújtási kötelezettség közszolgáltatást érintő értesítési, tájékoztatási, szolgáltatás nyújtási kötelezettség Panaszt megtette a szolgáltató felé Panaszt megtette a szolgáltató felé

Munkatársaim nevében is köszönöm a megtisztelő figyelmet!