Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program Kiterjesztés - Békéscsaba, 2009. június 4. - Bíró Gábor igazgató Bessenyei György Gimnázium és Kollégium,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Tanulók fejlődésének nyomon követése
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Induló képzéseink – 2008/2009-es tanév Lovassy László Gimnázium  :  : Lovassy László Gimnázium Induló képzéseink 2008/2009-es.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Pályaválasztás 2014/15.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program ( )
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Üdvözöljük kedves vendégeinket! Nyílt nap november 24.
FELVÉTELI tájékoztató
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Beiskolázási tájékoztató december
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Egy sikertörténet állomásai…
KITERJESZTÉS KONFERENCIA ÓZD május 25. Bíró Gábor Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Kisvárda.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
A tanulmányi munka értékelése (2008/2009.). Az iskolai tanulmányi átlag az utolsó 11 tanévben.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Készítette: Kocsis Erzsébet
Egészségvédelem hónapról-hónapra
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

Tehetséggondozás a gyakorlatban Opening Doors Program Kiterjesztés - Békéscsaba, június 4. - Bíró Gábor igazgató Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Kisvárda

Épületeink…

Belső terek…

Nevelési-oktatási koncepciónk… Értékek, szellemiség, eredményesség Intézményi, pedagógusi, tanulói sajátosságok fejlesztése Gimnázium KollégiumFelnőttoktatás

Képzési kínálatunk… NégyévfolyamosÖtévfolyamosFelnőttoktatás  Általános  Angol emelt szintű  Német emelt szintű  Humán képzés  Reál képzés  Matematika e. szintű  Informatika e. szintű  Arany János Tehetséggondozó Program  Angol emelt szintű  Német emelt szintű  Gimnáziumi képzés  Számítástechnikai szoftverüzemeltető szakképzés  Logisztikai ügyintéző szakképzés

Képzéseink iránti érdeklődés… 2003/ / / / / /09. Általános tantervű474%422%411%365%411%360% Emelt szintű humán411%230%272%335%329%335% Emelt szintű természettud.283%272%205%194%288%366% Emelt szintű matematika114%154%137%145%139%160% Emelt szintű informatika197%240%188%160%174%128% Emelt sz. angol ny. (5 évf.)88%266%200%233%215%155% Emelt sz. angol ny. (4 évf.)188%122%222%227%200%185% Emelt sz. német ny. (5 évf.)72%66%50% 53%100% Emelt sz. német ny. (4 évf.)105%72%155%138%146%60% Arany János Tehetségg. Pr.142%171%174%194%211%285% Évfolyam összesen (fő)

Tanulóink… Ö: A B C D E F G Ö:

Nyelvvizsgák (2007/2008) KözépfokúFelsőfokú A típusB típusC típusA típusB típusC típus angol német francia olasz orosz Összesen

ECDL vizsgák… 2006/ / IT Alapismeretek Operációs rendszerek Szövegszerkesztés Táblázatkezelés Adatbázis-kezelés Prezentáció Információ és kommunikáció27117 Összesen456641

Kompetenciamérés (matematika) 2003*2004** MinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMax Bessenyei Gy. Gimnázium Országos Gimnáziumok Észak-alföldi régió nincs adat Kisvárdai kistérség nincs adat Jobban teljesítő gimnáziumok száma Szignifikánsan hasonlóan teljesítő gimnáziumok száma nincs adat Gyengébben teljesítő gimnáziumok száma

Kompetenciamérés (szövegértés) 2003*2004** MinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMaxMinÁtlMax Bessenyei Gy. Gimnázium Országos Gimnáziumok Észak-alföldi régió nincs adat Kisvárdai kistérség nincs adat Jobban teljesítő gimnáziumok száma Szignifikánsan hasonlóan teljesítő gimnáziumok száma nincs adat Gyengébben teljesítő gimnáziumok száma

Hozzáadott érték (matematika)

Hozzáadott érték (szövegértés)

Felvételi eredményeink (2008) VégzettEgyetemFőiskolaFelsf.szk. OKJ-s képzés Egyéb Nem nyert felv egyetem+ főiskola 12.c ,29% 12.d ,00% 12.e ,88% 12.f ,26% 12.g ,89% 13.a ,19% Össz: ,47% 59,22%26,26%1,12%4,47%0%2,06%

Néhány ismert személy…

Miben vagyunk mások… Bázisiskola Módszertani központ (Lions Quest) Teljesítményértékelés Hazai, nemzetközi kapcsolatok Arany János Tehetséggondozó Program Opening Doors Program

A mai közoktatás problémái, kihívásai… Amit fejlesztenünk kell… Módszertani kultúra, pedagógusi kompetenciák, oktatási tartalmak, speciális tantervek Tudatos esélyteremtés, tehetség-kiválasztás és gondozás A munkaerőpiachoz, a gazdasági élethez, a munka világához történő szorosabb csatlakozás Tárgyi feltételek (a források sokszor hiányoznak)

Konkrét céljaink… Növelni a hátrányos helyzetben élő diákok munkaerő-piaci aktivitását és életesélyeit Angol, üzleti angol, illetve üzleti ismeretek elsajátítása (nyelvvizsga) Ismerkedés a kormányzati, üzleti és civil szféra képviselőivel, példaképek, mentorok megtalálása Képességek és a menedzsment ismeretek gyakorlati elsajátítása a gazdasági szféra képviselőitől Általános műveltség kiszélesítése, sikeres felvétel egyetemre, főiskolára Tanári kompetenciák fejlesztése a középiskolákban (tanárprogram) HOGYAN??

Egy tehetség-modell… MOTIVÁCIÓKREATIVITÁS KIVÉTELES KÉPESSÉGEK ISKOLATÁRSAK CSALÁD T KÖRNYEZETI FELTÉTELEK Mönks-Renzulli modell Belső adottságok, jellemzők

Opening Doors modell… GE Fundation: anyagi támogatás GE Hungary Rt: mentorálás, kapcsolat a GE gyárakkal Középiskolák: utazás, konferenciák, találkozók stb. szervezése, kapcsolat a családdal Fast English: angol nyelvi képzés, tanárképzés Junior Achievement: karriertréning, BUMM program, szervezetfejlesztés Önkormányzatok: terjesztés, önkormányzati szféra bemutatása

Partnerek teljes listája… GE Foundation GE Foundation GE Hungary Rt. GE Hungary Rt. Fast English Fast English József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Bessenyei György Gimnázium és Kollégium Bessenyei György Gimnázium és Kollégium Bocskai István Gimnázium Bocskai István Gimnázium Junior Achievement Magyarország Junior Achievement Magyarország Ózd Város Önkormányzata Ózd Város Önkormányzata Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium Gyermek-, Ifjúsági és Sportminisztérium Közlekedési- és Vízügyi Minisztérium (2002-ben) Közlekedési- és Vízügyi Minisztérium (2002-ben) Nemzeti Ifjúságkutató Intézet Nemzeti Ifjúságkutató Intézet Országos Közoktatási Intézet Országos Közoktatási Intézet Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat Inform Média, Sétaprogram Inform Média, Sétaprogram Miskolci Egyetem Miskolci Egyetem

Módszereink… Angol nyelvhasználat a program egésze során Angol nyelvhasználat a program egésze során Az üzleti angol oktatás,angol nyelvű Az üzleti angol oktatás,angol nyelvű kommunikációs tréningek (1 hetes és 3 napos kommunikációs tréningek (1 hetes és 3 napos bontásban) bontásban) Üzleti ismeretek elsajátítása, üzleti készség Üzleti ismeretek elsajátítása, üzleti készség tréningek tréningek Karriertréning Karriertréning Mentorálás, shadow – program Mentorálás, shadow – program Tanárprogram Tanárprogram

Opening Doors ( ) József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Bessenyei György Gimnázium és Kollégium (Kisvárda) Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény) József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény ÁMK Széchenyi István Közgazdasági Szakközépiskola (Ózd) Bolyai Farkas Szakképző Iskola (Ózd) Serényi Béla Gimnázium és Mezőgazdasági Szakközépiskola (Putnok) 2006 Irinyi János Szakközépiskola és Kollégium (Kazincbarcika) Surányi Endre Szakközépiskola és Kollégium (Kazincbarcika) Kossuth Lajos Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény (Sátoraljaújhely) Eötvös József Gimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium (Tiszaújváros) 2008 József Attila Gimnázium, Szakközépiskola, Kollégium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Bessenyei György Gimnázium és Kollégium (Kisvárda) Bocskai István Gimnázium (Hajdúböszörmény)

A GE Foundation támogatásával résztvevők… ÉvfolyamVárosGE Foundation támogatás (USD) DiákTanár Ózd Kisvárda, Hajdúböszörmény Ózd, Putnok Kisvárda, Hajdúböszörmény, Ózd, Putnok Összesen4 város

Beválogatás

Bejelentés…

Képzés…

Mentorálás…

Konferencia…

Halloween-party…

Európai Nyelvi Díj 2008

Amit nyerünk a program révén… A tanuló plusz ismeret és kompetencia birtokába jut, javul az eredményessége A tanár plusz ismeret és kompetencia birtokába jut, mely más tanulóknál is hasznosul Színesedik az intézmény (és a település) képzési palettája Erősödik a tehetséggondozó és hátránykompenzáló tevékenység Bővülnek a szakmai és külső kapcsolatok A programnak jelentős a média értéke Erősödik a beiskolázási pozíció Az intézménybe plusz forrás kerül

Problémák, amivel meg kell küzdeni… A tanulók részéről: Az oktatásból történő hiányzás, a lemaradás pótlása A hagyományos oktatási formától való eltérés (intenzív jelleg, nagyobb önállóság, tudatosság, áldozatvállalás, nyitottabb, befogadóbb, rugalmasabb személyiség szükséges, kapcsolatok folyamatos ápolása) Családi-, iskolai-, magán- programokkal történő ütközés Az iskola részéről: Konfliktusok a nevelőtestületben, a családdal, a tanulóval, a fenntartóval, a mikrokörnyezettel Szakmai féltékenység, irigység Fegyelmi problémák a távollétek során Alkalmas programfelelős és/vagy felügyelő tanár megtalálása

Köszönöm a figyelmet! Bíró Gábor Bessenyei György Gimnázium és Kollégium, Kisvárda