Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP 3.3.2 projekt VII. Nevelésügyi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A tanári munka értékelése
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Előadás másolata:

Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus Budapest

2 A projekt célja „Olyan pedagógusképzési program, illetve az ehhez szükséges tananyag, és taneszközök készítése, amely képessé teszi a tanárjelölteket a XXI. század pedagógiai gyakorlatában jelentkező kihívásokkal történő szembenézésre, felkészíti őket az elméleti és gyakorlati ismeretek és kompetenciák kreatív alkalmazására.”

A projekt fő tevékenységei 1.Képzők képzése 2.K+F tevékenység, 3.Tananyagfejlesztés 4.A fejlesztések eredményeinek beépítése az intézmények képzési struktúrájába 5.Az új képzési programok meghirdetése a képzésben résztvevő hallgatók számára, kipróbálás 6.A projekt eredményeinek mérése 7.Korszerű képzésmenedzsment kialakítása

Képzők képzése január ; január A továbbképzés programjai: HEFOP 3.1-es programcsomag kompetenciaterületei közül 1. Életpálya építési kompetenciák 2. Szociális- és életviteli kompetenciák 3. IKT kompetenciák HEFOP 2.1-es pedagógus képzési programcsomagok közül: 1. Kooperatív tanulás 2. Multikulturális tartalmak 3. Projektpedagógia Eredmény: A képzők képzése programsorozaton 312 fő pedagógus és főiskolai oktató vett részt.

5 Képzők képzése

2007. februárjától A továbbképzésben résztvevő oktatók és gyakorló iskolai pedagógusok az elsajátított ismereteket beépítették a képzési programjaikba. Eredmény: 32 átdolgozott kurzus a főiskolai képzésben (a jelenleg folyó tanárképzés), 559 hallgató részvételével. Az átdolgozott tantervek alapján 3167 tanuló vett részt a kompetencia-alapú képzésben. Tanterv- és tananyag-fejlesztési munka elindítása

7

8

9 A K+F tevékenység Részei: Gyakorló iskolai órákról 20 óra - DVD felvétel Tanulásdiagnosztika Tanulásfejlesztő feladatok Elméleti háttér Használati útmutató E-portfólió elkészítése Tanulásfejlesztő számítógépes program került kidolgozása –

10

Eredmények - K+F tevékenység Tanulásfejlesztő számítógépes program Tanulásdiagnosztika Tanulásfejlesztő feladatok E-portfólió Feltöltés Saját fájlok Tanári MA A pályaorientációt segítő pedagógiai-pszichológiai 10 kredithez kapcsolódó 5 db e- learninges tananyag 1.Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás 2.Pszichológia elméleti alapok 3.Gondolkodók a nevelésről 4.A nevelés társadalmi alapjai 5.A nevelés társadalmi alapjai - gyakorlat A pályázati munka során a HEFOP 2.1 és a 3.1-es programokhoz kapcsolódóan, valamint a kompetencia alapú képzések segítésére 9 tananyagcsomag került kidolgozásra papír- és elektronikus formában. 1.Szociális és életpálya-kompetencia fejlesztése a tanárképzésben 2.IKT kompetencia a pedagógusképzésben 3.Elmélet és módszertan a mestertanár-képzésben - felkészítés a tanulói életpálya építési kompetenciák fejlesztésére 4.A kooperatív módszertan elméleti és gyakorlati alapjai 5.Projektpedagógia alkalmazása a pedagógusképzésben és a gyakorlati képzésben 6.Inter- és multikulturális nevelés a pedagógusképzésben 7.Kompetencia alapú tanítás-tanulás pedagógiája, pszichológiája 8.Tananyagfejlesztés elektronikus tanulási környezetekben 9.Korszerű oktatásmenedzsment Gyakorló iskolai órákról 20 óra - DVD felvétel Helyszíne: Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészeti Oktatási Intézmény

12 Konzorciumi partnerek Eszterházy Károly Főiskola Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészeti Oktatási Intézmény Arany János Általános Iskola és Szakiskola Miskolci Egyetem – Neveléstudományi Tanszék Digitális Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet Heves Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete

13 Videó bemutatása

Köszönöm a figyelmet