Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus Budapest
2 A projekt célja „Olyan pedagógusképzési program, illetve az ehhez szükséges tananyag, és taneszközök készítése, amely képessé teszi a tanárjelölteket a XXI. század pedagógiai gyakorlatában jelentkező kihívásokkal történő szembenézésre, felkészíti őket az elméleti és gyakorlati ismeretek és kompetenciák kreatív alkalmazására.”
A projekt fő tevékenységei 1.Képzők képzése 2.K+F tevékenység, 3.Tananyagfejlesztés 4.A fejlesztések eredményeinek beépítése az intézmények képzési struktúrájába 5.Az új képzési programok meghirdetése a képzésben résztvevő hallgatók számára, kipróbálás 6.A projekt eredményeinek mérése 7.Korszerű képzésmenedzsment kialakítása
Képzők képzése január ; január A továbbképzés programjai: HEFOP 3.1-es programcsomag kompetenciaterületei közül 1. Életpálya építési kompetenciák 2. Szociális- és életviteli kompetenciák 3. IKT kompetenciák HEFOP 2.1-es pedagógus képzési programcsomagok közül: 1. Kooperatív tanulás 2. Multikulturális tartalmak 3. Projektpedagógia Eredmény: A képzők képzése programsorozaton 312 fő pedagógus és főiskolai oktató vett részt.
5 Képzők képzése
2007. februárjától A továbbképzésben résztvevő oktatók és gyakorló iskolai pedagógusok az elsajátított ismereteket beépítették a képzési programjaikba. Eredmény: 32 átdolgozott kurzus a főiskolai képzésben (a jelenleg folyó tanárképzés), 559 hallgató részvételével. Az átdolgozott tantervek alapján 3167 tanuló vett részt a kompetencia-alapú képzésben. Tanterv- és tananyag-fejlesztési munka elindítása
7
8
9 A K+F tevékenység Részei: Gyakorló iskolai órákról 20 óra - DVD felvétel Tanulásdiagnosztika Tanulásfejlesztő feladatok Elméleti háttér Használati útmutató E-portfólió elkészítése Tanulásfejlesztő számítógépes program került kidolgozása –
10
Eredmények - K+F tevékenység Tanulásfejlesztő számítógépes program Tanulásdiagnosztika Tanulásfejlesztő feladatok E-portfólió Feltöltés Saját fájlok Tanári MA A pályaorientációt segítő pedagógiai-pszichológiai 10 kredithez kapcsolódó 5 db e- learninges tananyag 1.Tanári személyiségfejlesztés és attitűdformálás 2.Pszichológia elméleti alapok 3.Gondolkodók a nevelésről 4.A nevelés társadalmi alapjai 5.A nevelés társadalmi alapjai - gyakorlat A pályázati munka során a HEFOP 2.1 és a 3.1-es programokhoz kapcsolódóan, valamint a kompetencia alapú képzések segítésére 9 tananyagcsomag került kidolgozásra papír- és elektronikus formában. 1.Szociális és életpálya-kompetencia fejlesztése a tanárképzésben 2.IKT kompetencia a pedagógusképzésben 3.Elmélet és módszertan a mestertanár-képzésben - felkészítés a tanulói életpálya építési kompetenciák fejlesztésére 4.A kooperatív módszertan elméleti és gyakorlati alapjai 5.Projektpedagógia alkalmazása a pedagógusképzésben és a gyakorlati képzésben 6.Inter- és multikulturális nevelés a pedagógusképzésben 7.Kompetencia alapú tanítás-tanulás pedagógiája, pszichológiája 8.Tananyagfejlesztés elektronikus tanulási környezetekben 9.Korszerű oktatásmenedzsment Gyakorló iskolai órákról 20 óra - DVD felvétel Helyszíne: Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészeti Oktatási Intézmény
12 Konzorciumi partnerek Eszterházy Károly Főiskola Eszterházy Károly Főiskola Gyakorló Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú Művészeti Oktatási Intézmény Arany János Általános Iskola és Szakiskola Miskolci Egyetem – Neveléstudományi Tanszék Digitális Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet Heves Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
13 Videó bemutatása
Köszönöm a figyelmet