Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A Than mint referencia intézmény
„Ezt egy életen át kell játszani”
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Menedzsment tréning – nyitó előadás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat Nyíregyháza március 06.

A projekt célja: „ Olyan pedagógusképzési program, illetve az ehhez szükséges tananyag és taneszközök készítése, amely képessé teszi a tanárjelölteket a XXI. század pedagógiai gyakorlatában jelentkez ő kihívásokkal történ ő szembenézésre, felkészíti ő ket az elméleti és gyakorlati ismeretek és kompetenciák kreatív alkalmazására.”

A projekt célcsoportjai: Közvetlen célcsoportok: fels ő oktatási intézményekben és gyakorló- intézményeikben, továbbá a konzorciumi partnereknél a pedagógusjelöltek felkészítésében részt vev ő oktatók, pedagógusok, szakemberek fels ő oktatási intézmények tanár szakos hallgatói közoktatási (iskolai) tanítási gyakorlatra hallgatókat fogadó közoktatási intézmények diákjai.

Eszterházy Károly F ő iskola Eszterházy Károly F ő iskola Gyakorló Általános Iskola, Középiskola és Alapfokú M ű vészeti Oktatási Intézmény Arany János Általános Iskola és Szakiskola Miskolci Egyetem – Neveléstudományi Tanszék Digitális Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet Heves Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete Konzorciumi partnerek:

A projekt f ő tevékenységei: 1.Nyitókonferencia, menedzsmenttréning, képz ő k képzése 2.Programadaptálási és fejlesztési tevékenység 3.Programcsomag beépítése a képzésbe, hallgatói speciálkollégium meghirdetése, portfólió kialakítása 4.Az adaptáció elvégzése a közoktatás igényei szerint, gyakorlóiskolai kipróbálása 5.Tananyagfejlesztés, a pedagógiai-pszichológiai 10 kredit tartalmi kidolgozása; tananyagok digitalizálása 6.Kutatási-fejlesztési tevékenység: számítógépes tanulásfejleszt ő programcsomag kidolgozása 7.Min ő ségbiztosítás, mérés-értékelés, hatásvizsgálat; Szinergia+disszemináció

Programadaptálási és fejlesztési tevékenység A képz ő k képzése HEFOP 3.1. : szociális és életviteli kompetenciaterület életpálya-építési kompetenciaterület IKT kompetenciaterület HEFOP 2.1.: kooperatív tanulás multikulturális tartalmak projektpedagógiai módszerek Tananyagfejlesztés, kivitelezés, módszertani felkészítés A kompetenciafejleszt ő programcsomagok adaptációjának el ő készítése, adaptálása, beépítése a képzésbe Szakmai anyagok lektorálása Tananyagfejlesztés, kivitelezés

Programcsomag beépítése a f ő iskolai és egyetemi képzésbe; hallgatói speciálkollégiumok meghirdetése; portfólió kialakítása - Hallgatói célcsoport toborzása - Hallgatói szemináriumok megszervezése - A hallgatói portfólió szakmai anyagának, forgatókönyvének el ő készítése - A hallgatói portfólió tananyagainak elektronikus formában való elkészítése

Az adaptáció elvégzése a közoktatás igényei szerint, gyakorlóiskolai kipróbálás Kompetenciaterületenként a mentorálás és a konzultációk segítik a pedagógusokat (Gyakorlóiskola + Arany János Iskola) 1.Kiképzett pedagógusok a tanmenetbe, tantervekbe, óratervekbe beépítik a kompetenciaterületek fejlesztését. 2.Hallgatói hospitálásokat vezetnek. 3.Hallgatói próbatanításokra felkészítik a hallgatókat, és mentorálják a munkájukat. 4.A hallgatói próbatanítások DVD-re történ ő felvételének el ő készítése.

Tananyagfejlesztés, a pedagógiai-pszichológiai 10 kredit tartalmi kidolgozása; tananyagok digitalizálása 1. Tananyagírás + digitalizálásra el ő készítés, - pedagógiai-pszichológiai tanegységek tematikáinak és tananyagainak kidolgozása, - véglegesítése, a tanegységek beépítése a képzésbe 2. E-learning tananyagok elkészítése a 10 kredithez: - pszichológiaelméleti alapok - a gondolkodók a nevelésr ő l - a nevelés társadalmi alapjai elmélet és gyakorlat - a pedagógusszemélyiség fejlesztése. Elektronikus portfólió elkészítése

Kutatási-fejlesztési tevékenység: számítógépes tanulásfejleszt ő programcsomag kidolgozása A kutatási terv A kérd ő ív kidolgozása Számítógépes felület elkészítése - programírás Próbavizsgálat Validizálás reliabilitásvizsgálatok A kérd ő ív véglegesítése Fejleszt ő feladatok kidolgozása. Fejleszt ő területenként minimum 10 feladat.

Min ő ségbiztosítás: Min ő ségügyi értékelési szempontrendszer kidolgozása Min ő ségbiztosítási terv kidolgozása Mérés-értékelés, hatásvizsgálat: Hallgatói kompetenciamérések; tanulói kompetencia mérések Hatásvizsgálat - hatásvizsgálati tanulmány A projekt min ő ségértékelési jelentésének elkészítése. DPSZI: részvétel a mérés-értékelés eszközrendszerének kidolgozásában, adatok tárolása. Szinergia + disszemináció: Sajtókonferencia - Líceum TV Részvétel külföldi és belföldi konferenciákon Digitális portólió Comenius nemzetközi pedagógustovábbképzési programon részvétel 2 f ő.

Köszönöm a figyelmet! Estefánné Varga Magdolna