Gazdasági és technológiai trendek a nyomdaiparban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Erdővagyon-gazdálkodás
Szélkerék-erdők a világban és hazánkban
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
GLOBÁLIS ÉGHAJLATVÁLTOZÁS
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Energia – történelem - társadalom
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A direkt marketing fogalma
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Fenntartható energiagazdálkodással az éghajlatváltozással szemben: retorika vagy realitás? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Környezetgazdaságtan.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
1 PV helyzetkép Az NCsT felülvizsgálata a napelemes trendek tükrében Horváth Attila Imre helyettes államtitkár Zöldgazdaság Fejlesztéséért, Klímapolitikáért.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Tud Ön hullámlovagolni? 2012 után a kibocsátás-kereskedelemben Baráth Barna Vertis Zrt szeptember 15.
Üdvözlöm Önöket a Mezőgazdasági Megoldások és Együttműködés Konferencián! Harkány, Magyarország Június 2009 John Heisdorffer Az Iowai Szójaszövetség elnöke.
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
ÚJ KIHÍVÁSOK, ALTERNATÍVÁK A FENNTARTHATÓSÁG ÚTJÁN „LEGYEN SZÍVÜGYÜNK A FÖLD!” Nukleáris energiatermelés a fenntarthatóság jegyében Bátor Gergő.
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Költségtani gyakorló feladatok
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
III. A logisztika jövője
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
4000 körüli vállalkozás, - ennek 80%-a mikro-vállalkozás (10 főnél kevesebb foglalkoztatott), - 15%-a kisvállalkozás (10-49 fő foglalkoztatott) 100 ezer.
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
szakmérnök hallgatók számára
Napilapok Magyarországon 2014-ben  Kitekintés  Értékek  Olvasók  Reklámpiac  Új üzleti modell.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Kirándulás, Apáthy-szikla – Árpád kilátó - Hüvösvölgy
Százhalombatta, november 24.
Tények és Trendek Papíripar
Zväz polygrafie na Slovensku Szlovákia nyomdaipara 2007 Nemzetközi gazdasági konferencia Szeged, május 22.
Flexopiaci tények és trendek Szeged, május 22. Ratkovics Péter.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
PRINT POWER HUNGARY Manager konferencia Október 20. Galyatető.
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
MVM Trade portfoliója 2009-ben
Merre tovább DTP? Ratkovics Péter Partners Kft.
IC gyártás Új technológiák. 2 Strained Silicon (laza szilícium)
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
IV. Terjeszkedés.
IV. Terjeszkedés 2..
MUNKA- ÉS TŰZVÉDELEMI JELEK ÉS JELZÉSEK
Termék & Márka Kopcsay László.
TUDTAD?Ha Kínában egymillió közül sem találni nálad jobbat……akkor csak egy vagy az 1300-ból!Hamarosan Kínában beszélnek majd legtöbben angolul.India lakosságának.
Gyergyószentmiklós – 2013 Április 26 A megújuló energia politika Romániában NAGY-BEGE ZOLTÁN Országos Energia Hatóság ANRE.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Erőforrás hatékonyság és Körkörös gazdaság tettek és tervek a kormány asztalán V. Németh Zsolt Környezetügyért, Agrárfejlesztésért és Hungarikumokért felelős.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
TECHNOLÓGIA ÉS KÖRNYEZET
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
Atomenergia kilátások Kovács Pál OECD Nuclear Energy Agency OECD Nuclear Energy Agency.
NYOMDAIPARI ISMERETEK
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Merre tart a flexo piac? Manager konferencia, Győr Október 6.
„Vegyünk egy nagy levegőt”
17. ÚJ TUDOMÁNYOS TECHNOLÓGIAI FORRADALOM.
Napjaink legfontosabb ipari ágazata, az elektronika
Előadás másolata:

Gazdasági és technológiai trendek a nyomdaiparban 1

Miről lesz szó? Adatok a világ nyomdaiparáról Új technológiák az ofszet nyomdagépekben

A válság hatásai Magyarországon: A nyomdaiparban a forgalom csökkenés kb. 10-15% Az országos napilapok példányszáma és terjedelme csökken Könyvpiac 40%-os forgalom csökkenés Csomagolóanyag – specialitások iránti igény Papír ár +20% – kapacitások általános csökkentése, Chile cellulóz, Finn sztrájkok, Gép értékesítés fele a normálisnak…

A nyomdaipar ma és holnap Tények & számok Forrás: a manroland expressis verbis 2010.

Ofszet és egyéb nyomtatási eljárások Kereskedelmi nyomtatás Könyvnyomtatás Csomagolóanyag nyomtatás Termelő technológiák Digitális nyomtatás Szóró-lapok, brosúrák & behúzások Direct Mailing Üzleti nyomtat-ványok Plakátok & display Könyvek Katalógu-sok Magazinok Karton nyomtatás* Címke & göngyöleg Fém dekoráció Fólia csoma-golás Íves ofszet Újságok Telefon-könyvek Tekercs ofszet Mélynyomás Fólia csoma-golás Flexó Üveg csoma-golás *Szitanyomás nélkül 6

A nyomdaipar ma és holnap Piaci fejlődés

A kereskedelmi nyomtatás több mint 40%-ával a világ nyomdaiparának legnagyobb szegmense Összes Német Európa Amerika Ázsia % Jegy Nyomtatvány Üdvözlőlap Katalógus Térkép Telefonkönyv Offprint Poszter Behúzás Brosúra DM Hirdetés Inserts, brochures, and direct-mail shots will be the winners in this segment because they will remain indispensable for sellers of brand-name goods and their producers in the future. Össz. kereskedelmi ny. Source: manroland Print Media Monitor. 8

A növekvő szegmensek: Kiadói és csomagolóipari termelés Összes Német Európa Amerika Ázsia % Könyv Újság Magazin Összes kiadói Csomagolás Címke Csomagolóipar Publications printing In the USA and Western Europe, newspaper and magazine circulations are declining. In Asia, above all in China and India, the increasing level of education is boosting the demand for publications products. Asia is benefiting from the shift of book production from high-wage countries to China and India. Packaging printing E-commerce is driving the demand for packaging upwards. Growing consumer demand in China and India is driving the Asian packaging market. A kiadói nyomtatási szegmensnek küzdenie kell a piaci részarányáért, különösen az elektronikus médiák versenyével és az olvasói szokások megváltozásával. A csomagolóipar növekedése folytatódik. Source: manroland Print Media Monitor. 9

Nyomtatási trendek 10 Egyéb 8 Csomagolás Hjrdetés Biztonsági ny. 6 Piaci növekedés 2012-ig %-ban Könyvek Magazinok A veszélyeztetettek A kiválthatóak Az ellenállók A kősziklák A vivők Újságok 4 Brosúrák 2 Telefonkönyvek 5 10 15 20 25 30 35 -2 Katalógusok -4 -6 Ügyviteli nyomtatványok Piaci részarány ma %-ban Forrás : Pira International, 2007.

A nyomdagépek fő vásárlói a BRIC országok. BRIC and G7: printing press market In 2008 their economic growth was almost 7 percent. The G7 countries failed to reach even 1 percent.

A nyomdaipar ma és holnap Média fogyasztás

Az Internettel rendelkező háztartások száma folyamatosan és drámaian növekszik. % Households with Internet connection

A média fogyasztás trendjei Gyakrabban használom, mint korábban Annyit használom, mint korábban Kevesebbet használom, mint korábban % Internet Újság Kereskedelmi magazin Általános magazin Rádió TV A TV a legnagyobb vesztese az Internet térhódításának.

A rádió és a TV “melékes médiákká” válnak. teljesen odafigyel rá? más dolgokat is végez közben? % Amikor olvas, Internetet használ, TV-t néz, rádiót hallgat,

A németek számára jelenleg a TV a legfontosabb. % Összesen 14-24 éves 25-49 éves 50-69 éves Internet TV Magazin Újság Rádió Az Internet válik a legfontosabb médiává a fiatalok körében.

Strukturális változások zajlanak a hirdetési piacon. Az ismert hirdetési költések Németországban A jövőben „képernyős” hirdetésben kell gondolkozni, mely magába foglalja a TV-t, az Internetet és a modil eszközöket.

A nyomdaipar ma és holnap Újság trendek

2004 és 2008 között az eladott újságok száma 8,8%-kal nőtt. Development in circulation of paid newspapers according to regions Strong growth in Asia, South America, and Africa. A downward trend in industrialized countries, especially in the USA.

A nyomdaipar ma és holnap Csomagolási trendek

A papír és karton csomagolás iránti igény az egész világon nő. Worldwide sales of packaging made of paper and cardboard from 2003 till 2009 The Middle East and Eastern Europe are recording especially high growth rates. Asia is the biggest market for packaging made of paper and cardboard. Here India and Turkey have a large share. Sales in both countries have almost doubled in the last six years.

A papír és karton a legkedveltebb csomagolóanyagok. Fém Flexibilis műanyag Üveg Egyéb Worldwide development in packaging according to materials 2003 to 2009 Nem flexibilis szintetikus

A nyomdaipar ma és holnap Fenntarthatóság és nyomdaipar

Fenntarthatósági megoldások a nyomdaipari cégek számára A nyomdai cégek számára sok megoldás adódik, hogy fokozatosan a fenntartható fejlődés útjára lépjenek. % Nyomólemezek újrahasznosítása Papír újrahasznosítása Növényi olaj alapú festékek használata Festékes kannák újrahasznosítása Alkoholmentes nyomtatás Energia vezérlő rendszerek Megújuló energiák használata

A termelés hatékonysága Fenntartható termelés, környezettudatosság Nyomdaipari stratégiák: A termelés hatékonysága A termék értéke Szolgáltatás gyorsabban Hatékonyság olcsóbban Minőség jobban Alkalmazások másképp Fenntartható termelés, környezettudatosság Költség csökkentés Eladás növelés PROFIT 25

Olcsóbban – Inline lakkozó Gyorsabban – automata lemezbehúzás, DD tisztítási feladatok párhuzamos elvégzése a lemez behúzással Jobban – in-line denzitás vezérlés, jobb papírvezetés, intelligens festékezés Másképp – Inline Foiler Prindor

Egy példa az automatizálásra One Touch Vision Újság nyomtatás gombnyomásra Automatikus lemez berakás robotokkal Automatikus lemez kazetta szállítás a CtP berendezéstől a nyomdagéphez teljesen automatikus lemez munkafolyamat Zárt vezérlő rendszerek teljesen automatikus termeléshez, stabil, magas minőségben, A gyakorlatban… 27

Újdonságok az IPEX-re időzítve: Autoprint az íves gépek területén is Fordító a legnagyobb íves gépben (R900 XXL) 18.000 ív/óra sebesség B1-ben (R700 HiPrint) Lakkozómű a kirakóban (R200H) Anyagtakarékos fóliázás (InlineFoilerPrindor) Future Proof koncepciójú gépek