Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Flexopiaci tények és trendek Szeged, 2008. május 22. Ratkovics Péter.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Flexopiaci tények és trendek Szeged, 2008. május 22. Ratkovics Péter."— Előadás másolata:

1 Flexopiaci tények és trendek Szeged, 2008. május 22. Ratkovics Péter

2 Csomagolási piac - Európa Európa: 132.000 M € 27% Világpiac: 470.000 M €

3 Csomagolásnyomtatás eloszlása technológiák szerint (elmúlt évtized) Piaci részesedés 0 10 20 30 40 50 1991- 1997 1997- 2000 2000- 2005 2005- 2010 Piac % Ofszet Mélynyomás Flexo Egyéb

4 Csomagolásnyomtatásban alkalmazott technológiák változása (elmúlt évtized) 0 10 20 30 40 50 1991- 1997 1997- 2000 2000- 2005 2005- 2010 Piac % Ofszet Flexo Mélynyomás Egyéb

5 Csomagolásnyomtatás eloszlása technológiák szerint (2007) Flexo 38% Ofszet 38% Mélynyomás 16% Minden egyéb 8%

6 Címke és kartonnyomás Flexo előnyei: Gyors nyomtatás, különböző nyomtatási és feldolgozási technológiák on-line ötvözése Nyomtatási lehetőség a legkülönbözőbb hordozókra Széles festékválaszték –vízbázisú –oldószerbázisú –UV festék Alkalmas a munkák gyors cseréjére –Kis példányszám (nyomathossz) is nyereséges Az in–line feldolgozás lehetősége a keskenypályás flexot különösen a címke- és kartonnyomtatás valamint a Shrink-Sleeve/In Mould szektor számára teszi érdekessé

7 Hajlékonyfalú csomagolóanyagok Tények és számok Hajlékonyfalú csomagolóanyag gyártók a legkisebb gyártóktól a nagy, akár 30 saját gyártóegységgel rendelkező multinacionális cégekig terjednek. Ez a második legnagyobb szegmens a csomagolóanyag- iparban, a teljes piac kb. 17%-a. Nagy átlagban 7 színt igényel a hajlékonyfalú csomagolóanyag gyártás. A globális hajlékonyfalú csomagolási piac (33.000 M €) éves növekedése kb. 4% - mindazonáltal a gyártók 65%-a, a beszállítók 57%-a növelte termelését a múlt évben. A piac kb. 35%-át jelenleg 12 multi uralja, több országban jelenlevő gyártóüzemeivel. A fejlődő országokban az élelmiszerek jelentős részét csomagolás nélkül forgalmazzák. (India – 2%!)

8 EMEA régió – országonkénti megoszlás Source Amcor

9 Megoszlás felhasználás szerint Source Amcor

10 Globális trendek - hajlékonyfalú Biztonság, kényelem, tartósság és ellenálló- képesség, elfogadható ár, a vásárlót meggyőző attraktivitás Szilárd dobozok helyettesítése Folyamatos súlycsökkentés. Papír és alu-fólia helyettesítése Jelentős növekedés a fejlődő piacokon, gazdaságos hulladékfeldolgozás/visszanyerés, növekvő fogyasztói kör Fejlődő országokban 2007-ben 40% növekedés! Növekedési területek: élelmiszer biztonság, visszazárható csomagolások, professzionális grafikai megjelenés, kényelmi szempontok -----> Flexo technológia térnyerése!

11 és Magyarország… ? A csomagolóipar átível az országhatárokon (különösen az EU-n belül) mind a megrendelők, mind a gyártók tekintetében Megjelentek nagy multinacionális gyártók A felvevőpiac jelentős része multinacionális cégek kezében összpontosul (áruházhálózatok, nagy gyártók) A piac minőségigénye az elmúlt években ugrásszerűen nőtt Az ország méretéből adódóan a kis példányszámú gyártás került előtérbe.

12 A nyomdaipar válasza - trendek Egyre több ofszet nyomda kacsintgat a flexo irányába Magyarországon lényegében megszűnt a mélynyomás, többnyire flexoval helyettesítik A magyar flexosok export piacokat keresnek a tőlünk keletre fekvő új EU tagországokban (Románia, Bulgária) A tőlünk nyugatra fekvő flexosok exportpiacot keresnek keleten – többek közt Magyarországon is! Az egyetlen túlélési lehetőség a specializálódás és a gazdaságos, célpiaci termelés, hatékonyság!

13 Minőség igény és hatékonyság Kulcskérdés a professzionális PrePress –Hazai flexo előkészítők – kliségyártók felosztott piac megszűnt konkurencia és árharc –Külföldi, nagy előkészítőcégek megjelenése a piacon Osztrák, szlovák, német stb. –Saját, házon belüli kliségyártás szakemberhiány, beruházásigény Automatizált gyártósorok, teljes utófeldolgozás, speciális termékekre gyártott célgépek –Hosszú távú piac bizonytalansága –Jelentős, nehezen átalakítható beruházás … mégis az egyetlen út!

14 Automatizálás – a hatékonyság útja Bevizsgált plug & play interfész Kliségyártás ESKO R/7 Repro CPCs Munka / projekt indítás Számlázás Installált MIS/ERP rendszer Teljes üzleti folyamat és számlázás... egyebek... Munka/projekt specifikáció Számlázási információ Munka jóváhagyás Munka státusza Proof Flexo MIS Modul Flexo repro & kliségyártó üzlet folyamatai Web Service Flexo repro és kliségyártó

15 A jövő? A flexopiac ma a nyomdaipar egyik legígéretesebb ága… de csak akkor, ha a mai magyar flexopiac szereplői egymással egyeztetve, közösen megtalálják helyüket, piacukat, és a túlélésért folytatott versenyben nem a megrendelő zsebét tömik!

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Flexopiaci tények és trendek Szeged, 2008. május 22. Ratkovics Péter."

Hasonló előadás


Google Hirdetések