Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gazdasági és technológiai trendek a nyomdaiparban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gazdasági és technológiai trendek a nyomdaiparban"— Előadás másolata:

1 Gazdasági és technológiai trendek a nyomdaiparban
1

2 Miről lesz szó? Adatok a világ nyomdaiparáról Új technológiák az ofszet nyomdagépekben

3 A válság hatásai Magyarországon:
A nyomdaiparban a forgalom csökkenés kb % Az országos napilapok példányszáma és terjedelme csökken Könyvpiac 40%-os forgalom csökkenés Csomagolóanyag – specialitások iránti igény Papír ár +20% – kapacitások általános csökkentése, Chile cellulóz, Finn sztrájkok, Gép értékesítés fele a normálisnak…

4

5 A nyomdaipar ma és holnap
Tények & számok Forrás: a manroland expressis verbis 2010.

6 Ofszet és egyéb nyomtatási eljárások
Kereskedelmi nyomtatás Könyvnyomtatás Csomagolóanyag nyomtatás Termelő technológiák Digitális nyomtatás Szóró-lapok, brosúrák & behúzások Direct Mailing Üzleti nyomtat-ványok Plakátok & display Könyvek Katalógu-sok Magazinok Karton nyomtatás* Címke & göngyöleg Fém dekoráció Fólia csoma-golás Íves ofszet Újságok Telefon-könyvek Tekercs ofszet Mélynyomás Fólia csoma-golás Flexó Üveg csoma-golás *Szitanyomás nélkül 6

7 A nyomdaipar ma és holnap
Piaci fejlődés

8 A kereskedelmi nyomtatás több mint 40%-ával a világ nyomdaiparának legnagyobb szegmense
Összes Német Európa Amerika Ázsia % Jegy Nyomtatvány Üdvözlőlap Katalógus Térkép Telefonkönyv Offprint Poszter Behúzás Brosúra DM Hirdetés Inserts, brochures, and direct-mail shots will be the winners in this segment because they will remain indispensable for sellers of brand-name goods and their producers in the future. Össz. kereskedelmi ny. Source: manroland Print Media Monitor. 8

9 A növekvő szegmensek: Kiadói és csomagolóipari termelés
Összes Német Európa Amerika Ázsia % Könyv Újság Magazin Összes kiadói Csomagolás Címke Csomagolóipar Publications printing In the USA and Western Europe, newspaper and magazine circulations are declining. In Asia, above all in China and India, the increasing level of education is boosting the demand for publications products. Asia is benefiting from the shift of book production from high-wage countries to China and India. Packaging printing E-commerce is driving the demand for packaging upwards. Growing consumer demand in China and India is driving the Asian packaging market. A kiadói nyomtatási szegmensnek küzdenie kell a piaci részarányáért, különösen az elektronikus médiák versenyével és az olvasói szokások megváltozásával. A csomagolóipar növekedése folytatódik. Source: manroland Print Media Monitor. 9

10 Nyomtatási trendek 10 Egyéb 8 Csomagolás Hjrdetés Biztonsági ny. 6 Piaci növekedés 2012-ig %-ban Könyvek Magazinok A veszélyeztetettek A kiválthatóak Az ellenállók A kősziklák A vivők Újságok 4 Brosúrák 2 Telefonkönyvek 5 10 15 20 25 30 35 -2 Katalógusok -4 -6 Ügyviteli nyomtatványok Piaci részarány ma %-ban Forrás : Pira International, 2007.

11 A nyomdagépek fő vásárlói a BRIC országok.
BRIC and G7: printing press market In 2008 their economic growth was almost 7 percent. The G7 countries failed to reach even 1 percent.

12 A nyomdaipar ma és holnap
Média fogyasztás

13 Az Internettel rendelkező háztartások száma folyamatosan és drámaian növekszik.
% Households with Internet connection

14 A média fogyasztás trendjei
Gyakrabban használom, mint korábban Annyit használom, mint korábban Kevesebbet használom, mint korábban % Internet Újság Kereskedelmi magazin Általános magazin Rádió TV A TV a legnagyobb vesztese az Internet térhódításának.

15 A rádió és a TV “melékes médiákká” válnak.
teljesen odafigyel rá? más dolgokat is végez közben? % Amikor olvas, Internetet használ, TV-t néz, rádiót hallgat,

16 A németek számára jelenleg a TV a legfontosabb.
% Összesen 14-24 éves 25-49 éves 50-69 éves Internet TV Magazin Újság Rádió Az Internet válik a legfontosabb médiává a fiatalok körében.

17 Strukturális változások zajlanak a hirdetési piacon.
Az ismert hirdetési költések Németországban A jövőben „képernyős” hirdetésben kell gondolkozni, mely magába foglalja a TV-t, az Internetet és a modil eszközöket.

18 A nyomdaipar ma és holnap
Újság trendek

19 2004 és 2008 között az eladott újságok száma 8,8%-kal nőtt.
Development in circulation of paid newspapers according to regions Strong growth in Asia, South America, and Africa. A downward trend in industrialized countries, especially in the USA.

20 A nyomdaipar ma és holnap
Csomagolási trendek

21 A papír és karton csomagolás iránti igény az egész világon nő.
Worldwide sales of packaging made of paper and cardboard from 2003 till 2009 The Middle East and Eastern Europe are recording especially high growth rates. Asia is the biggest market for packaging made of paper and cardboard. Here India and Turkey have a large share. Sales in both countries have almost doubled in the last six years.

22 A papír és karton a legkedveltebb csomagolóanyagok.
Fém Flexibilis műanyag Üveg Egyéb Worldwide development in packaging according to materials 2003 to 2009 Nem flexibilis szintetikus

23 A nyomdaipar ma és holnap
Fenntarthatóság és nyomdaipar

24 Fenntarthatósági megoldások a nyomdaipari cégek számára
A nyomdai cégek számára sok megoldás adódik, hogy fokozatosan a fenntartható fejlődés útjára lépjenek. % Nyomólemezek újrahasznosítása Papír újrahasznosítása Növényi olaj alapú festékek használata Festékes kannák újrahasznosítása Alkoholmentes nyomtatás Energia vezérlő rendszerek Megújuló energiák használata

25 A termelés hatékonysága Fenntartható termelés, környezettudatosság
Nyomdaipari stratégiák: A termelés hatékonysága A termék értéke Szolgáltatás gyorsabban Hatékonyság olcsóbban Minőség jobban Alkalmazások másképp Fenntartható termelés, környezettudatosság Költség csökkentés Eladás növelés PROFIT 25

26 Olcsóbban – Inline lakkozó
Gyorsabban – automata lemezbehúzás, DD tisztítási feladatok párhuzamos elvégzése a lemez behúzással Jobban – in-line denzitás vezérlés, jobb papírvezetés, intelligens festékezés Másképp – Inline Foiler Prindor

27 Egy példa az automatizálásra
One Touch Vision Újság nyomtatás gombnyomásra Automatikus lemez berakás robotokkal Automatikus lemez kazetta szállítás a CtP berendezéstől a nyomdagéphez teljesen automatikus lemez munkafolyamat Zárt vezérlő rendszerek teljesen automatikus termeléshez, stabil, magas minőségben, A gyakorlatban… 27

28 Újdonságok az IPEX-re időzítve:
Autoprint az íves gépek területén is Fordító a legnagyobb íves gépben (R900 XXL) ív/óra sebesség B1-ben (R700 HiPrint) Lakkozómű a kirakóban (R200H) Anyagtakarékos fóliázás (InlineFoilerPrindor) Future Proof koncepciójú gépek

29


Letölteni ppt "Gazdasági és technológiai trendek a nyomdaiparban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések