Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A november 18-i workshop napirendje
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
DPR kommunikáció alapelvei
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Brüsszel milyen messze van
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Új eszköz a tényeken alapuló oktatáspolitikában - AVIR Központi Adattár működése február 24.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Nemzetközi összefogás az ökológiai gazdálkodás e-learning oktatásáért
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
SPORTIRODA A PANNON EGYETEMEN FENNTARTHATÓSÁG TÁMOP E-13/1/KONV Sport a Pannon Egyetemen.
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
Az Open Access hazai és helyi vonatkozásai International Open Access Week October 21-27, 2013.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Könyvtártípusok és funkcióik. Könyvtár dokumentumtár információtár.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Fekete Tamás egyetemi tanársegéd
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Darabos Enikő tanársegéd MFK, KGI Név.
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Szűcs Máté Tud. munkatárs
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Dr. Szabó Gábor Adjunktus MAK, FKNI Név.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Előadás másolata:

Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)

Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai I.  Részlet a Szent István Egyetem Preambulumából: „5. A Szent István Egyetem a vidék fejlesztését fontos feladatának tekintő felsőoktatási intézmény, amely rendkívül széles körű felsőfokú (egyetemi, főiskolai) képzésre alapozottan, a mindenkori munkaerő-piaci igényeknek megfelelően biztosítja a felsőoktatás kiszélesítésének alapvető feltételeit.”

Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai II.  Ki, mit oktat a hallgatóknak? – oktatói körkép (szabvány):  oktatók képzettsége  szakmai tapasztalatai  kutatói munkája, területe – tananyag körkép:  részletes lebontás a tárgycímek alatt (OGIL)  gyakorlati anyagok mélysége  szakmai tapasztalatok (alkalmazói, vállalati példák beépülése a tananyag elméleti ismeretei mellé)

Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai III.  Hogyan teljesít a hallgató (felmerülhet, de kell-e valóban) ? –Mit takar az indexbe kerülő jegy?  féléves folyamatos teljesítés, vagy záróvizsga?  az elméleti és gyakorlati ismeretek számonkérésének aránya? számonkérési formák (minta ZH, feladatatok)  a számonkérések nyilvánosságra hozatala az értékelési rendszerrel együtt?  milyen gyakorlati munka áll a jegy mögött?  kiemelkedő és közhasznú egyéni feladatok nyilvánossága –Milyen speciális ismereteket, tudást szerzett a kötelező feladatokon túl?  TDK dolgozatok nyilvános elérhetősége  gyakorlatok és külföldi tapasztalatok beszámolóinak közzététele

Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai IV. –Diplomamunka és záróvizsga:  mérnöki- és diplomamunkák közzététele (a PhD értekezésekhez hasonlóan)  záróvizsga eredmények értékelése  Az egyetemi képzés általános megítélése a piacon –munkáltatói tapasztalatok fóruma –ötletek, javaslatok a képzést illetően  Közélet, sport, egyéb…  Jelenlét…necces…(tanulmányi idők, betegség, halasztás, UV-száma, …)

Hallgatók leendő munkáltatói potenciális információs elvárásai V.  Bizonyítvány-nyilvántartás: ellenőrzési célokból (a gépkocsi-nyilvántartáshoz hasonlóan) lekereshető lenne, hogy egy adott oklevelet, vagy egyéb szigorú nyilvántartású dokumentumot, az adott személynek állítottak-e ki.  Statisztikák, média, melyik a jobb egyetem, volt diákok statisztikái, beiskolázási statisztika, ki honnan jön, hová tart, média szerepe a hallgató és a munkaadó közötti infoáramlásban

K+F és szaktanácsadás információs elvárásai I.  Kutatási tapasztalatok –korábbi kutatási projektek és eredményeik  minimálisan: egységes szerkezetű adatbázisban való tárolással  részletes kutatási jelentések –kutatók, partnerek, megbízók –más egyetemek (szabványos nyilvántartások)  Megszerzett ismeretekből adódó kutatási kompetenciák (fejvadász-kivonat) –azon szakterületek egyértelmű, thesaurus-rendszerű katalógusa, melyekben a további kutatások elképzelhetők –egyes feladatok idő és anyagigénye (amennyiben megadható)

K+F és szaktanácsadás információs elvárásai II.  Közös munka előnyei és esetleges hátrányai (PR és marketing a közös feladatok érdekében) –munkaerő és ára (hallgató, phd, oktató-kutató, részmunkaidő, teleworking) –egyetem=médium(!?) –közös pályázat (konzorcium, tőkeerő, önrész)   utatások és kutatók életciklusának elemzése (oknyomozó riport, ill. olajipar innováció visszatartása, ill. stratégiaalkotás)  Önkormányzatok (ill. földrajzi egységek) hatása az innováció befogadására (támogatások és tiltakozások)

Lehetséges támogatók információs igényei I.  Miért vele? –gazdasági életbe való integráltság foka, –volt diákok elhelyezkedése   ámogatási formák: –Szakképzési hozzájárulás –Eszköztámogatások –Gyakorlati hely biztosítása  Meglévő (szokásos) támogatások  A támogatás előnyei a támogató számára, ill. felelősség (controlling)

Lehetséges támogatók információs igényei II.  Előnyök: –oktatási és kutatási előnyök –reklámérték –média-megjelenés

Lehetséges támogatók információs igényei III.  A támogató (különös tekintettel az államra) felelőssége (controlling) –A kutatott téma szerepel-e pl. az MTA stratégiájában –Minden jelentés archiválódott-e –Minden eredmény reprodukálható-e –Minden hozzáférési jogosultság rendezett-e –Célcsoportok VIP-listája adott-e –Vélemények beépülésének módja adott-e –Ráfordítások benchmarkingja –A controlling szervezete mennyire átlátható (ÁSZ, polgár) –…

Technikai háttér  Metaadabázisok, szabványok, rálátás, összehasonlítás  IT-támogatás formái adott projekt esetén