RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Első tapasztalatok az NIIFI-nél üzemelő infrastruktúra cloud szolgáltatással kapcsolatban Stefán Péter NIIFI RICOMNET Miskolc.
Advertisements

Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2012/13 1. félév 4. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Kliens-szerver architektúra
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Hatékonyságnövelés Office System alapon az E.ON csoportnál
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
IBM Software Group © 2006 IBM Corporation Hatékonyság és üzleti intelligencia Egységesített felület meglévő alkalmazásainkhoz Szabó János Technikai szakértő.
Magyarországi cloud computing megoldások, belépési területek a hazai kis- és közepes méretű vállalatok számára Riba István.
Mobil e-ügyintézési rendszer kifejlesztése
Rendszertervezés GIMP.
Verfasser · weitere Angaben
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Naprakész Microsoft technológiák banki környezetben Bessenyei László Magyar Külkereskedelmi Bank Rt.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
A Blown-up rendszer Biczók Gergely Rónai Miklós Aurél BME Számítástudományi és Információelméleti Tanszék Turányi Zoltán Richárd Ericsson Traffic Lab Valkó.
Minőségmenedzsment alapelvek
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Az IKT szerepe a gazdaság erősítéséért Ilosvai Péter, IT Services Hungary.
E-NAPLÓ Szabó László.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
13.a CAD-CAM informatikus
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Az ETR technológia DEXTER Informatikai kft..
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZÁMÍTÓGÉP ARCHITEKTÚRÁK
WSDL alapismeretek A WSDL (Web Services Description Language – Web szolgáltatások leíró nyelv) egy XML-alapú nyelv a Web szolgáltatások leírására és azok.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék Dr. Kulcsár Gyula egyetemi adjunktus.
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
TT Kovács Sándorné.
Google earth és a térinformatika kapcsolata
Szervezetfejlesztési Program
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Szoftvertechnológia Rendszertervezés.
Bevezetés az ebXML-be Forrás: An Introduction to ebXML ebXML and Web Services Practical Considerations In Implementing Web Services Romin IraniRomin Irani.
Hálózati és Internet ismeretek
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 9. előadás Műszaki tervezőrendszerek.
Az Abilities projekt és turisztikai eredményei Hargitai Ferenc - MATISZ ABILITIES Workshop Budapest, november 21.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
1 Tudásalapú információ-kereső rendszerek elemzése és kifejlesztése Célkitűzés: Információk téma-specifikus, különböző típusú forrásokból (internet, intranet.
A projekt szervezeti formái
Számítógép-hálózatok
A projekt szervezeti formái
Az információrendszerek kialakulása
„Innovációs folyamatok és lehetőségek a Közép-dunántúli régióban” Pannon Egyetem Innovációs Konferencia Veszprém október 2. Előadói napon elhangzott.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT HelpDesk – CRM házon belül Microsoft Operations Manager 2005 és Microsoft CRM Ügyfélszolgálat Fülöp Miklós.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
Webes alkalmazásfejlesztés
Számítógép hálózatok.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A Windows Server 2003 termékcsalád A Windows Server 2003 termékcsaládnak 4 tagja van: Windows Server 2003, Standard Edition Windows Server 2003, Enterprise.
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
Advanced Next gEneration Mobile Open NEtwork ANEMONE Promóciós Nyílt Nap Nyitó előadás 2008 április 22. Dr. Imre Sándor
Vállalkozásmenedzsment I.
TÁMOP /1-2F Modern informatikai eszközök Állományok le- és feltöltése az interneten Papp Szabolcs 2009.
Szoftvermenedzsment A szoftver fogalma programmodulok rendszerdokumentáció konfigurációs adatok, és ezeket tároló fájlok felhasználói dokumentáció a szoftver.
INFORMÁCIÓMENEDZSMENT Dr. Szalay Zsigmond Gábor adjunktus, intézeti tanszékvezető VEZETÉS ÉS SZERVEZÉS MSC SZAK SZENT ISTVÁN EGYETEM.
IoT alapvető kérdései és megoldásai I. rész
Szűk keresztmetszet a banki digitalizációban
DRUPAL Előadja: Nagy Nikoletta :05.
Tarcsi Ádám, egyetemi tanársegéd ELTE Informatikai Kar
Előadás másolata:

RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1 2008/2009 – 2/5 Szolgáltatásorientált architektúrák

A probléma összetett informatikai alkalmazások átfedések az alkalmazások között elosztott alkalmazások üzleti igények változása technológiák és üzleti célok összehangolása szervezet működése rendszerek elszigetelt működése B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

A SOA lényege elosztott informatikai erőforrások integrálása adattárak integrált rendszere alkalmazások összehangolása moduláris szemlélet üzleti folyamatok rugalmas kapcsolata B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

Szolgáltatásorientált architektúra SOA – Service-oriented architecture nem technológia, nem termék, G O N D O L K O D Á S M Ó D S Z E M L É L E T M Ó D Termék: a megvalósítás eszközei B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

Mi a SOA? elkülönült alkalmazások integrálásának keretrendszere funkciók elérhetők legyenek hálózati szolgáltatásokkal szabványos adatátviteli eljárások és protokollok B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

A SOA meghatározása A szolgáltatásorientált megoldás a különálló rendszerek integrációjának eszköze, minden informatikai erőforrás szolgáltatásként áll rendelkezésre. interfészeken keresztül érhetők el. Az illesztési problémák – interoperabilitás eltérő operációs rendszerek, eltérő kommunikációs protokollok B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

A különböző szolgáltatások elérését szabványos protokollok, szabványos interfészek többnyire web-szolgáltatások alkalmazásával segíti elő. A SOA kimondottan lehetővé teszi a rendelkezésre álló szolgáltatási lehetőségek és illesztőfelületek folyamatokká történő szervezését. Minden egyes folyamat önmagában is egy szolgáltatásnak tekinthető, amely immár új, összekapcsolt lehetőségeket jelent. És mivel minden egyes új folyamat szabványos illesztőfelületen át érhető el, a szolgáltatók tényleges implementációja szabadon változhat anélkül, hogy ez hatással volna a szolgáltatás felhasználására. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

Mit nem jelent a SOA? A SOA nem termék. A cél nem a SOA elkészítése - a SOA a cél elérésének eszköze); A SOA nem igényli a technológia és az üzleti folyamatok teljes átalakítását A SOA-megoldásokat a meglévő befektetésekre alapozva fokozatosan kell megvalósítani) A SOA egyszerűbben és univerzálisabb jelleggel valósítható meg webszolgáltatás-alapú szabványok és protokollok alkalmazásával, de: A SOA ≠ web-szolgáltatás A SOA rendszertervezési szemléletmód, amely meghatározza az informatikai erőforrások integrálásának módját, illetve az elérhető szolgáltatásokat. A web-szolgáltatás megvalósítási módszer, amely meghatározott szabványokat és nyelvi protokollokat alkalmaz egy SOA-megoldás kivitelezésére. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

A SOA életciklusa Bármely szervezet alapvető informatikai eszközei közé tartoznak a szervezet adatai, régebbi típusú rendszerei, üzleti célú alkalmazásai, célorientált (ún. „előre csomagolt”) alkalmazásai és kereskedelmi partnerei. A felsorolt erőforrások mindegyike olyan szolgáltatónak tekinthető, amely nagyszámú erősen specifikus kimenet – például leltár- vagy ügyféladatok – előállításáért felelős. A szolgáltatásorientált megközelítés ezeket a különálló, autonóm információforrásokat köti össze, egy sor különböző operációs rendszer, technológia és kommunikációs protokoll áthidalásával. Az erre szolgáló iteratív eljárás lépései a következők: új szolgáltatások létrehozása („közzététel”), nagyobb méretű összetett alkalmazások összeállítása az előző lépésben elkészült szolgáltatásokból, végül a kimenetek rendelkezésre bocsátása az üzleti felhasználók számára, felhasználás céljából B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

A SOA életciklusa B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

Közzététel A SOA módszer közzétételi fázisa arra összpontosul, hogy milyen szolgáltatásokat kell létrehozni az alapul szolgáló alkalmazásokból és adatokból. A létrehozott szolgáltatások lehetnek ún. „finom” (amikor is egyetlen szolgáltatás egyetlen üzleti folyamatnak felel meg), illetve „durva” szerkezetűek (ekkor több szolgáltatás működik együtt az üzleti funkciók összefüggő csoportjának végrehajtásához). A közzétételi fázisban a szolgáltatások megvalósítási módja is lényeges. A mögöttes informatikai erőforrások funkciói maguk is rendelkezésre bocsáthatók, ha „beszélik a web-szolgáltatások nyelvét”, ellenkező esetben pedig egy adapter segítségével tehetők közzé web-szolgáltatásként. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

Összeállítás Az előző fázisban elkészült szolgáltatások ezután összetettebb szolgáltatásokká, alkalmazásokká vagy több üzleti funkcióra kiterjedő üzleti folyamatokká ötvözhetők. Mivel a szolgáltatások egymástól és a mögöttes informatikai infrastruktúrától függetlenül léteznek, a lehető legnagyobb rugalmassággal ötvözhetők és újrahasznosíthatók. Az üzleti folyamatok változásával pedig az üzleti szabályok és eljárások anélkül módosíthatók, hogy ezt a mögöttes alkalmazások bármilyen módon korlátoznák. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

Felhasználás Miután egy új alkalmazás vagy üzleti folyamat elkészült, az általa kínált funkciókat hozzáférés (felhasználás) céljából elérhetővé kell tenni más informatikai rendszerek vagy végfelhasználók számára. A felhasználás célja olyan új, dinamikus alkalmazások megvalósítása, amelyek a fokozott hatékonyság mellett az üzleti teljesítmény jobb átláthatóságát eredményezik. A felhasználók a felhasznált szolgáltatást számos különböző módon, például webportálok, helyi ügyfélalkalmazások („vastag kliensek”), Office üzleti alkalmazások és mobil eszközök segítségével is hasznosíthatják. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

SOA-megoldások előnyei Szorosabb kapcsolatok az ügyfelekkel és a szállítókkal. Optimálisabb üzleti döntéshozatal. Hatékonyabban dolgozó munkatársak. B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET 15 B_IN012_1 - Rendszerintegrálás - 2008/2009 2/5.