Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület 2013. október 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
RÉV Projektiroda Hálózat Munkacsoport. Mi az a Hálózat munkacsoport? Hol helyezkedik el, melyik szervezethez köthető? Kik a tagjai? Mi a célja, feladata,
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
A Grundtvig program: felnőttoktatási pályázatok a Tempus Közalapítvány kezelésében Várterész Flóra Budapest,
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Az önkéntesség helyi népszerűsítése és önkéntes pont létrehozása Mezőkovácsházán külföldi modellek hazai alkalmazhatóságának lehetőségei Előadó: Tóth Zoltánné.
Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése PÁLYÁZATI PROGRAM TÁMOP 5.5.3/08/02/0031 A program az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
DPR kommunikáció alapelvei
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
A megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatása
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Várakozások az eredmények tükrében,
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja Homolka Éva Piac & Profit konferencia „Pénz,de honnan? Pénzszerzés és pénzgazdálkodás”
Zöld kommunikáció - esetek November 21.. Mit tudunk?
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Képesítési Keretrendszerek Európában
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban október 24. Baktalórántháza Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka Kék Pont Alapítvány.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
A Körös-menti TDM Egyesület a „Szarvasért” Alapítvány, és a Szarvasi Város-, és Környezetvédő Egyesület megállapodása.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
A társadalmi felelősségvállalás civil példái – jó gyakorlatok a Nyugat-dunántúli és Észak- alföldi régióból Kóbor Krisztina 2010.
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Az egyetemi sport eladhatósága, mi kelti fel a cégek érdeklődését? Debrecen, szeptember 3.Készítette: Maszlavér Gábor.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
AOSZ Klubkártya kampány 2015 október-november. Mi az AOSZ kártya AOSZ kártya az autizmussal élők és/vagy családtagjaik számára különféle kedvezmények.
Vállalati futócsapatok a Jó Ügyekért Cseh Balázs Civil Iránytű Alapítvány
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Tanácsadás / Szakterületi tanácsadás
A TÁMOP szerepe a büntetés-végrehajtási szervezet életében
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Előadás másolata:

Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.

Miért kommunikáljon a civil? Szemléletformálás, társadalmi nevelés Misszió, küldetés Közösségszervezés Érdekek és igények artikulálása Civil jellemzői: hit, lelkesedés, hitelesség 2

Kommunikációs eszközök 1. Sajtókapcsolatok : Sajtóközlemények, szerkesztői szakmai anyagok Sajtóesemények Személyes találkozók, háttérbeszélgetések, interjúk Szaksajtó néhány újságírójával személyes, hosszú távú kapcsolat – fenntartása pl. sajtóreggelivel Fizetett cikkek, hirdetések (belépő későbbi ingyenes híradáshoz!) Személyes történetek ereje, hírértéke 3

Kommunikációs eszközök 2. Celeb? - helyzettől függ, hogy van-e rá szükség, és ha igen, kire (pl. országosan ismert vagy inkább helyi hős?) Aktív, személyes elérés (pl. rendezvényeken) mindig jobb, mint a passzív, tömeges elérés! – helyi sajtó tájékoztatása fontosabb lehet, mint nagy médiumokba való bekerülés 4

Web 2.0 alkalmazások – pl. Facebook Több, mint kommunikációs eszköz – élettér, platform Őszinte, bizalomra épül Érintettek közvetlenül bevonhatóak Gyors információterjedés, reagálás, interakció Közös tudás létrehozása, figyelem fenntartása Ingyenes felület, de munkaerő, idő- és szaktudás igényes Hátulütők: kezelni kell, Like piac, kíméletlen 5 Kommunikációs eszközök 3.

Kapcsolódás a vállalati CSR-programokhoz 1. Szponzoráció Konkrét ügyekre, programokra szívesebben ad a vállalat Pénzt egyre kevésbé adnak, de könnyebben lehet helyszínt, leselejtezésre váró, de használható eszközöket, sőt szakértelmet, munkaerőt kapni Cserébe a civil hagyományosan a kommunikációban való megjelenést biztosít 6

Kapcsolódás a vállalati CSR-programokhoz 2. Ami jobb, mint a szponzoráció: civil-vállalati együttműködés Egyenrangú kapcsolat – méltóság! Hosszútávú együtt dolgozás – különböző szervezeti kultúrák találkozása Egymástól való tanulás, szaktudás-, és szakértelem-csere 7

Amikor a civil nyújt szolgáltatást: Tréning, képzés (pl. E.ON Háló Programban a Családjainkért Alapítvány) Érzékenyítés (pl. KÖVET képzései) Önkéntes programra terep (pl. ÖKA) Prezentációk, értekezések, felszólalások szakmai fórumokon: szakma számára (pl. SEED – Budapest Bank együttműködés) Családi nap, lakossági programok (pl. Civil Licit szolgáltatásai) 8 Civil-vállalati együttműködés 1.

Amikor a vállalat nyújt szolgáltatást: Menedzsment-tanácsadás (pl. IFUA Nonprofit Kft.) Kommunikációs szolgáltatás (pl. Hill and Knowlton) Alaptevékenységhez kapcsolódó technológia (pl. Vodafone és NANE közös programja) 9 Civil-vállalati együttműködés 1.

„CSR kommunikációs szemmel” 10 Forrás: Brandtrend Kommunikáció és Alternate Kft Milyen CSR-t szeretnének? Őszinte, mély felelősségvállalás stratégia mentén, menedzsmentrendszerbe foglalva, munkatársakat maga mellé állítva, következetesen

Ami nem jó CSR… Csak szponzoráció, adományozás Vállalat alaptevékenységétől távol álló tevékenység Vállalaton belül nincs a CSR tevékenységről információ, belső kommunikáció, nem tudják mire megy a pénz „Lerágott csontok” Zöldrefestés 11