Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: 2007. 09. 19. Integrált forgalom- irányítási rendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
Advertisements

PPKE ITK 2009/10 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás
bemutatása július 23. Kiss József IT igazgató.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT. KÖZBIZTONSÁGUNK A probléma nem más, mint megoldandó feladat…
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
IP vagy Analóg Videó Megfigyelő rendszer
Felelősségteljes idegenforgalmi fejlődés Bükön
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Navigáció mobiltelefonnal
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
INFRASTRUKTÚRA MENEDZSMENT
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
Alkalmazott robottechnológia a Magyar Honvédségben
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
ITS Budapesten.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
SZÁMÍTÓGÉP ARCHITEKTÚRÁK
Informatika.
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer.
Parkoló Rendszer Bűtösi Zsolt Gonda Zoltán Szabó Péter
EU KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS A CSATLAKOZÁS MAGYAR VONATKOZÁSAI Dr. Fogarassy Csaba
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
GENESYS: Seres Csaba Szabó Barnabás Tóth Katalin Vajnági Zsuzsanna
Bevezető információk Terv volt egy könyv, de … Így kissé rövidített változatban az interneten: geo.u-szeged.hu/~rjanos/ Jegy: írásban – rövid kifejtős.
Saját magunk ellen… A SZMOG. Elrendelte a szmogriadót Budapesten a főpolgármester. E szerint páratlan napokon csak a páratlan rendszámú járművek, míg.
Közlekedésmodellezés Készítette: Láng Péter Konzulens: Mészáros Tamás.
Konzulens: Mészáros Tamás Írta: Lóska Ádám.  A feladat ismertetése  Elméleti áttekintés  Ötletgyűjtés  Architektúra  Megvalósítás  Teszteredmények.
2006 LAKOSZ Jáky Géza & Lanczki Miklós VOC előírások és költség hatékony technológiák a jármű javító fényezésben Május 19. Jáky Géza elnök Lakk Kereskedők.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
A szolgáltatás nemzetközi megvalósulási formáinak elemzése 1.A szolgáltatási „piac” várható változásai: tudományterületi térkép összeállítása, potenciális.
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma Budapest, december 11. Magyar Képzőművészeti Egyetem.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
A térinformatika lehetőségei a közlekedésszervezésben Barsi Árpád BME Fotogrammetria és Térinformatika Tanszék.
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
ISO 9001 Tanúsított cég november 7.1 NIIF VoIP szolgáltatás aktualitásai Ilyés Gábor Mészáros Mihály Szabó Szabolcs NIIF Intézet.
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
Térképészet és térinformatika
NÉMETH MÁRTA BIOLÓGIA BSC, 3. ÉVFOLYAM Energiapolitika
A természeti környezet védelmének ösztönzése a Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program támogatásával.
Eötvös Szabolcs Tamás Polyák Ádám Réthy Balázs Szeiler Beáta Information System for Organs transplantation 9. csoport
Az EU és a civil szervezetek kapcsolata Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei az EU-tagság kapcsán” Budapest, 2005.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Forgalomcsillapítás- Gyalogos Zónák Élhető Belváros
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
Városi külső energia bevitel csökkentésének lehetőségei Energetikus energetikusok 2015 Csató Bálint Kaszás Ádám Keszthelyi Gergely.
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
Telekocsi szolgáltatás kialakítása “Ruby on Rails” és lokalizációs megoldások felhasználásával Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai.
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
Intelligens közlekedési rendszerek
Eötvös Szabolcs Tamás Polyák Ádám Réthy Balázs Szeiler Beáta
Hungarian Testing Board
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

Traffic Team: Barta Márton Bohács Attila Bozsik József Bunda Péter TÉMAVEZETŐ: Csink László DÁTUM: Integrált forgalom- irányítási rendszer

Tartalom A probléma leírása A project célja A rendszer architektúrája A rendszer elemei Az adatbázis Forgalmi csomópontok Információs felület Statisztika Forgalmi problémák kiváltó okai Együttműködő partnerek Társadalmi célok Gazdasági célok Kutatás, fejlesztés State-of-the-Art 2

A probléma leírása Közúti közlekedés vezérlése és szabályozása (passzív-, időintervallumos vezérlés) Passzív vezérlés (MI hiánya) Időintervallumos váltás (Nem forgalom függő) Tömegközlekedés és a városi forgalom összehangolatlansága Fogyatékkal élők nem megfelelő „integrálása” a közlekedésbe Felesleges stressz-hatások (forgalmi dugók és telített parkolók) Megkülönböztető jelzést használó járművek problémája Felesleges környezet szennyezés 3

A projekt célja Rövidtávú célok: Érezhető anyagi haszon Kevesebb úthiba Kevesebb baleset Közlekedési problémák megoldása Utasok jobb tájékoztatása Középtávú célok: Érezhető anyagi haszon Kevesebb úthiba Kevesebb baleset Életminőség javítása Kevesebb stressz Fogyatékkal élők támogatása Hosszú távú célok: Levegő szennyezettségének a csökkentése Elégedett emberek 4

5 A rendszer architektúrája Adatbázis Menetrendek Térképek Forgalmi statisztikák Mesterséges intelligencia Neurális hálózatok Fuzzyrendszerek Heurisztikák Terminálok Forgalmi csomópontok Lámpák Érzékelők Tájékozató panelek Parkolók (inteligens tájékoztatás, irányítás) Magasa prioritású járművek Mentő Tűzoltó Rendőrség Tömegközlekedési vállalatok

A rendszer elemei Adatbázis Menetrendek Térképek Forgalmi statisztikák Mesterséges intelligencia Neurális hálózatok Fuzzyrendszerek Heurisztikák Terminálok 6 Forgalmi csomópontok Lámpák Érzékelők Tájékozató panelek (pl.: mentő érkezik) Parkolók (szabad helyek száma) Magasa prioritású járművek Mentő Tűzoltó Rendőrség Közlekedési Társaságok (pl: BKV)

Az adatbázis Alapadatok tárolása (térképek, menetrendek, útvonalak) Egyes kurrens csomópontokhoz tartozó részletes és cizellált adatok tárolása Forgalom mértékének naplózása (későbbi adatelemzéshez és finomhangolásokhoz) Szennyező anyagok mértékének tárolása (statisztika célokra) 7

Forgalmi csomópontok Lámpák Gyalogos Autós Egyéb Érzékelők Autós forgalom Gyalogos forgalom Szennyező anyagok mérése Tájékoztató panelek autósoknak(pl.: mentő érkezik) Tájékoztató panelek utasoknak (pl.: buszra vároknak) 8

Információs felület Terminál a központi vezérlőben Forgalmi lámpák mellett az autósok részére Lámpa zöldre váltásának várható ideje Esetleges balesetek és egyéb veszélyekre vonatkozó figyelmeztetések Megkülönbözető jelzéssel érkező mentő, stb. Tömegközlekedési megállokban elhelyezett interaktív panelek Érkező járatok Érkezi idő Telitettsége az adott járatnak Átszállási lehetőségek, alternatív megoldások 9

Statisztika Magyarországon a rendszerváltás idején volt a legkedvezőbb a helyzet, azt követően mérsékelten, majd 1995 óta fokozatosan nőtt a tüdőbetegek aránya. ( Az unióban 100 ezer lakosból 200-an halnak meg tüdőrákban. ( 10

A forgalmi problémák kiváltó okai 2001 óta folyamatosan csökken a tömegközlekedést használók száma. A forgalom irányítás viszont nem fejlődik. Rengeteg kereszteződésben, gyalogos átkelő helyeken rosszul vannak beállítva a lámpák. (pl. oktogonon is a deák tér felé) 11

Együttműködő partnerek ELTE Informatika Kar Budapest BMGE Közlekedésmérnöki Kar Budapest BKV Európai Közlekedési Főfelügyelet University of Cambridge – Engineering Department Siemens – SiemensTraffic 12

Társadalmi célok Levegő szennyezettségének csökkenése Közlekedést dinamikusabbá és folyamatosabbá téve mindenki gyorsabban célba ér A közlekedésben résztvevők stresszhelyzeteinek csökkenése Sürgősségi esetekhez hívott megkülönböztetett jelzést használó járművek elősegítése Fogyatékkal élők életminőségének javulása A dinamikusabb haladás kisebb üzemanyag fogyasztást eredményez 13

Gazdasági célok Kevesebb úthiba kevesebb javítást igényel Régi eszközök integrálása a rendszerbe -> kevesebb pénzt igényel A jobb közlekedés hatására: Kevesebb baleset -> kevesebb pénzt igényel Kevesebb forgalmi dugó -> kevesebb beavatkozás -> kevesebb pénz Optimális energia használat az állami járműpark gépeinél Több munkahely -> több munkavállaló Kevesebb szmog -> kevesebb környezetvédelmi ráfordítást igényel Szebb és tisztább város -> idegenforgalmi vonzó erővel bír 14

K+F elemek A adatbázisok létrehozása és az adatok feltöltése, frissítése A megfigyelt adatok elemzése és új összefüggések feltérképezés, ezek publikációja A szoftver több eszközre való kiterjesztése (tájékoztató panelek, mobiltelefon, kézi számítógép) A program több nyelven való implementálása 15

State-of-the-Art 16 Az intelligens forgalom irányító rendszerek igen elterjedtek napjainkban, több cég is forgalmaz és üzemeltet ilyen rendszereket Tyco – világszerte ELTODO – Cseh ország Ezen rendszerek működése mutatja, hogy az ilyen hálózatok életképesek, de az is látható, hogy ezen megoldások igen specifikusak és csak szűk területre koncentrálnak. A legelterjedtebbek a nagyvárosok belvárosát felügyelő rendszerek, amelyek nem veszik figyelembe a külső területek és alvóvárosok forgalmát, ami azt is jelenti, hogy nem tudja igazán hatékonyan segíteni az embereket a döntéshozásban. Az is látható, hogy a használatban lévő irányító hálózatok, nem fektetnek kellő hangsúlyt az emberek tájékoztatására és a megkülönböztetett járművek segítésére.

Köszönjük a figyelmet. A diák megtekinthetők: 17