Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
M&T 4 esettanulmányok 1 Vasút - 1 Közlekedéstörténet – XIX.század Széchenyi hálózata, gabona, Adria Magánvasutak, telekpanamák, Baross, tarifarendszer.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Környezeti kontrolling
szakmérnök hallgatók számára
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
Galovicz Mihály, IH vezető
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Zsibrita Mátyás – Fuvarozási módok Zsibrita Mátyás – március 20.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
A Duna-régió fejlesztése Dávid János. Vízlépcsők a Dunán.
A közlekedés környezetvédelme 2+0f2cr. földön, vizen, levegőben.
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
1 E – utakon az EU Glattfelder Béla. Dekarbonizáció 80% Forrás: Európai Bizottság.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Zajvédő- és madárvédő falak
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
SIKLÓERNYŐS BALESET PILIS, január 04.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Levegő védelem Készítette: Kánya Gergő.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Varga Zoltán ügyvezető AGRIAPIPE Kft.. Agriapipe Kft. főbb tevékenységei: Szaktanácsadás Csővezetékek mechanikus tisztítása Csővezeték hálózatok vizsgálata.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Környezetvédelem a II/14. GL osztály részére
Előadás másolata:

Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina A közösségi közlekedési ágazatok összehasonlítása társadalmi költség szempontjából Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina

Amiről szó lesz A projekt indoklása A vasúti közlekedés társadalmi költségei A közúti közlekedés társadalmi költségei A légi közlekedés társadalmi költségei A vízi közlekedés társadalmi költségei Vezetői összefoglaló

A projekt indoklása Európai Bizottság szerint indokolatlan a vasúti személyszállításra vonatkozó jövedékiadó-mentesség engedélyezése: csekély az externális költség-megtakarítás Projektünk célja, hogy bemutassuk a közösségi közlekedési ágazatok valós társadalmi költségeit, valamint ezen társadalmi költségek megjelenését az érintett közlekedési vállalatok gazdálkodásában

A vasúti közlekedés társadalmi költségei környezeti hatások elsősorban: légszennyezés: ez a legmagasabb extern költség természet és táj károsítás: kedvezőbb (kisebb területigény) eljutási idő: gyors, versenyképes a legtöbb útvonalon zaj: zajvédő falak (de a főbb vasútvonalak mentén hangos) balesetek: biztonságos, anyagi kár megjelenik Megjelenik: területfoglalás, légszennyezés, zaj, balesetek vasút (IC) (személy) közút (gyors) (helyközi) átsz. idő (vasút) átsz. idő (közút) Villány- Pécs 0:32 0:50 1:37 1:38 - 5 perc Pécs- Budapest 2:50 4:20 3:50 4:25 7 perc 20 perc Budapest- Érd 0:25 0:41 Villány- Érd 3:57 5:42 5:52 6:44 25 perc

A közúti közlekedés társadalmi költségei Externáliák Energia, terület, sebesség SZEMÉLYAUTÓ VONAT AUTÓBUSZ METRO 1 utaskm megtételéhez szükséges energia 1260 kJ 396 kJ 100 utaskm-en az üzemanyag-használat útfelület igénybevétele 100 km-en 8,3 m2/utas 0,4 m2/utas az emberek egy járművonalon való szállíthatósága 1 óra alatt 8000 ember 50.000 ember 30.000 ember 70.000 ember A számvitelben megjelenő költségek: Gépjárművekre kivetett adók Környezetvédelmi előírások zöldkártya A legmagasabb externális költségeket okozzák és töredékét fizetik meg !!! Javaslatok: A Levegő Munkacsoport kérése Az EU új irányelv-tervezete

A vízi közlekedés társadalmi költségei Árufuvarozás főképp a Dunán és a Tiszán zajlik Leggazdaságosabb szállítási mód externális és infrastruktúra költségekben legbiztonságosabb torlódási költség, zajhatás nincs Hátrányai: földrajzi és termék korlátok A hajózás nem közforgalmú közpénzből nem támogatott specifikus támogatások Gyakorlatilag nem fizetnek externális költségeket!

A légi közlekedés társadalmi költségei Nagy szennyezőanyag kibocsátó Kerozin jövedéki adó hiánya (EU: 17,5 Mrd euro) Repülőjegy áfa-mentes (EU: 6,5 Mrd euro) Javaslatok: A repülőjegy megadóztatása Állami támogatásának megszüntetése Videokonferencia, vasút támogatása Környezetterhelési díj bevezetése Kerozin adó bevezetése

természet/ táj károsítás energia- felhasználás Vezetői összefoglaló A lég-szennyezés természet/ táj károsítás zaj- hatás balesetek klíma- hatás energia- felhasználás forgalmi dugók út-használat összesen átlag vasúti 5 1 2 4 - 3 17 2,125 közúti 10 7 42 5,25 vízi 6 0,75 légi 8 28 3,5 B út- használat 2 (40%) 1(100%) 1 (50%) 1 (100%) 3 (100%) 8 (47%) 4 (40%) 2 (29%) 6 (14%) 1 (33%) 1 (3,5%) 0,125 C 3 (60%) 4 (100%) 9 (53%) 1,125 6 (60%) 7 (100%) 5 (100%) 5 (71%) 36 (86%) 4,5 6 (100%) 2 (67%) 8 (100%) 27 (96,5%) 3,375 Forrás: saját szerkesztés

Köszönjük a figyelmet!