Leukó Ferenc Vezetői coaching.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
A konfliktusok és kezelésük
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
REZILIENCIA FEJLESZTÉS Zsótér Gina
Alkossuk meg együtt a jövőt! Üzleti játék innovatív, sikerorientált hallgatók részére.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
1 A „B oldalon” is vannak jó számok, avagy kivezetés a munka világából coaching segítségével Életutak – generációk – ünnepek Szakmai konferencia ISBN:
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Családi vállalkozás.
A konfliktusok és elhárításuk
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
Élj Tovább 5 Évvel! Egy társadalmi felelősséget vállaló program a magánegészségügyben.
 (ISBN: )  "Életutak – generációk - ünnepek„ szakmai konferencia szakmai.
A kulturális intelligencia
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
professional coach, motivációs előadó
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Fogd A Kezem Alapítvány
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Szervezeti viselkedés Bevezetés
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
A Mediáció.
„A madárbarát Magyarországért!” Ki/mi az Önkéntes? aki valamilyen közös cél elérésének érdekében, szabad akaratából hajlandó időt és energiát.
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
A tőkebefektetés 50 árnyalata Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, december 11.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Az üzletek operatív működtetése
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Leukó Ferenc Vezetői coaching

Leukó Ferenc Közgazdász, kulturális antropológus, pszichológia pdh hallgató Szervezetfejlesztés – tréning - coaching

Vezetői coaching Miért lehet hasznos a vezetői coaching a szociális szektor vezetőinek? Mi a coaching, hogyan működik a coaching folyamat, hogyan dolgozik a coach? Milyen eredmények várhatók, milyen ráfordítások mellett? Mit tudunk hasznosítani abból, amit a verseny szektor létrehozott, kitapasztalt, bizonyított?

Vezetői szerep Mi a közös a nagyvállalati vezetők és a szociális intézmények vezetőiben? Mi a vezető sajátos szerepe a szervezetben? Mit tudunk hasznosítani abból, amit a verseny szektor létrehozott, kitapasztalt, bizonyított?

A vezető magányossága Nincs több erőforrás Nincs több pénz Nincs idő Nincs több ember Hogyan lehet fennmaradni? Hogyan lehet előrelépni? A vezető felelőssége A vezető döntései határozzák meg a jelent és a jövő alakulását Példa – apple története, a mai top 10 vállalat….

Hatékonyság Hatékony egyéni munkavégzés Hatékony csapat Hatékony szervezet Hatékony projekt Hatékonyság = Output / Input (Eredmény/ráfordítás)

Vezetői feladatok Kiégés megelőzése Túlterhelés feloldása Célok elfogadtatása Mások motiválása Feladatok kiosztása Csapatmunka szervezése Erőforrások hatékony felhasználása Finanszírozás megszerzése Eredmények elérése

A coach A vezető társa magányosságában Független Bizalmas Őszinte Reális Támogató Professzionális módszertan Példa - módszertan

Vezetői coaching célja Cselekvési potenciálunk felismerése és kibontakoztatása személyes növekedés Saját energiákhoz, motivációhoz való erősebb kapcsolódás teljesítőképesség fenntartása, kiégés megelőzése Új megoldások felfedezése a vezetői munkában szervezet hatékonyságának növekedése

Coaching alapelvek Az emberek természetüknél fogva kreatívak, erőforrásokkal rendelkeznek, képesek önállóan cselekedni A coaching fókusza a teljes ember – az egyes témák összefüggnek az egész vezetői szereppel, az élettel A coaching folyamata „tánc a pillanatban” – nem előre meghatározható a forgatókönyv Változást indít el – új tapasztalatok által, amelyek új erőforrásokká válnak Példa - módszertan

A coaching középpontja Teljesség Választások - értékek Elégedettség, potenciál elérése Egyensúly Igen és nem Dinamika Folyamat Utazás egy folyón Minden szakaszt megélni Példa - módszertan

A coaching fő eszközei Hallgatás Kíváncsiság Intuíció Elmélyítés Előmozdítás Akadályok meghaladása Speciális technikák (NLP, EMDR, Fókusz…) Példa - módszertan

Kreatív, erőforrásokkal, képes dönteni A coaching modell Teljesség Egyensúly Folyamat Tánc a pillanatban A teljes ember a fókusz Változást indít Kreatív, erőforrásokkal, képes dönteni Hallgatás Kíváncsiság Intuíció A modell szíve: Hogyan tudna a vezető teljesebb lenni munkájában, az életében? Hogyan tudna jobban az egyensúly felé mozdulni döntéseivel (igen/nem –ekkel)? Hogyan tudná jobban megélni a folyó minden szakaszát? Speciális technikák Elmélyítés - előmozdítás Akadályok meghaladása

Konkrét coaching témák Vezetői coaching Vezetői szerep Konkrét coaching témák Élet más területei A vezetői coachingban annyiban dolgozunk a teljes személyes élettel, ahogan az visszahat a vezetői szerepre, konkrét feladatokra.

Vezetői coaching Vezetői jövőkép Belső meggyőződés Motiváció Energia és idő Vezetői szerep a szervezetben Vezetői szerepből fakadó feladatok Vezetői megoldások Elvégezzük a napi feladatokat belső tűz nélkül vagy közösen megvalósítjuk a jövőképünket, amiben hiszünk és mozgósítjuk belső energiáinkat, mert személyes céljaink is megvalósulhatnak a csapatban!!!

Team coaching Közös jövőkép Közös célok és egyéni célok Elkötelezettség Belső meggyőződés Motiváció Nyílt kommunikáció Együttműködés Elvégezzük a napi feladatokat belső tűz nélkül vagy közösen megvalósítjuk a jövőképünket, amiben hiszünk és mozgósítjuk belső energiáinkat, mert személyes céljaink is megvalósulhatnak a csapatban!!!

Vezetői coaching eredményessége Az USA-ban jelenleg 47,000 coach dolgozik, a teljes bevételük 1,970 milliárd dollár Az USA-ban a CEO-k 35%-a alkalmaz coach-ot, 87%-ban saját kérésére, saját maga választ coach-ot A világ vállalati vezetőinek 33%-a igénybe venne coaching szolgáltatást amikor nehézsége van munkájában (globális átlag – ICF felmérés) A coachingot értékesnek megítélő vezetők aránya 80-ról 90%-ra emelkedett 2012-ben (Coaching at Work globális felmérés)

Coaching esetek Prezentáció nehézsége vezetők előtt, lámpaláz, blokkolás, remegés – 2x1,5 óra Nem merek énekelni mások előtt, egyáltalán nem énekelek – 2x1 óra Író szeretnék lenni, nem merem a kiadóhoz eljuttatni a regényemet – 6x1,5 óra Nem tudok két feladat között választani, felőröl a túl sok munka – 3x1 óra Két vezető egymással nem tud együtt dolgozni, nagyon sok munkahelyi konfliktus van 2főx5x1,5óra

Coaching ráfordítás Források bevonása (pályázatok) – intézményi programok Egy intézményi program forrásigénye 1,5-2,5 millió Ft, tartalma: vezetői egyéni coaching folyamat (5-10 alkalom) és csoport coaching folyamat (5x1 nap) Saját források, összevont vezetői csoport programok Intézményvezetők csoportosan (12fő): 100eFt/fő, tartalma: 4x1 napos vezetői tréning és csoport coaching folyamat

Coaching eredménye Tudatos jövőkép Belső elköteleződés Energiaszint emelkedése Vezetői megoldások bővülése Szervezeti együttműködés erősödése Hatékonyság növekedése