Piackutatás (teszt).

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A marketing információs rendszer
Statisztika II. I. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Piackutatás.
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
A számítógépes információs rendszerek A szervezés, tervezés gyakorlati kérdései.
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Készítette: Magyar Orsolya
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Előadó: Prof. Dr. Besenyei Lajos
Mintavételes eljárások
A szociálpszichológia módszerei
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Beruházás-kontrolling
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Gazdasági ismeretek.
Megfigyelés Irodalom: Falus Iván (200,szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Kérdések a második zh-hoz
Közvetlen megkérdezés, az INTERJÚS adatfelvétel fajtái Dr. Horváth Mónika.
A marketing-információrendszer(1)
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
Statisztika.
A teljesítménymérés helye és szerepe a könyvtári menedzsmentben
Vizsga feladatok (Minta)
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Gazdaságstatisztika Bevezetés szeptember 11.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Mintavételes eljárások
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Üzleti Információgazdálkodási és Módszertani Intézet Mintavételes Eljárások.
Mindent a kérdőívről.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Szükségletfelmérés TÁMOP /1.
Társ a tanulásban. Marketingterv létrehozása 1. szakasz: Piaci verseny.
Marketing információs
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
 A matematikai statisztika a természet és társadalom tömeges jelenségeit tanulmányozza.  Azokat a jelenségeket, amelyek egyszerre nagyszámú azonos tipusú.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
1 Tárgy- feladatelemzés módszerei Dr. Kaucsek György.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Mintavétel.
A kutatási program leírása
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
A marketinginformációs rendszer
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Piackutatás (teszt)

Melyik a helyes válasz? Piackutatás 2. A piackutatás folyamata a, Vállalati marketing eredményes felhasználásához szükséges információk felkutatása, rendszerezése, szelektálása, értékelése b, egyenlő a marketingkutatással c, csak piackutató cégek végezhetik d, mindhátom fenti állítás igaz 2. A piackutatás folyamata a, információgyűjtés, -feldolgozás, -elemzés b, a sokaság meghatározása, a mintavételi keret meghatározása, a mintavételi teckhnika kiválasztása, a mintanagyság meghatározása, a mintavétel lebonyolítása c, a kutatás tárgyának meghatározása, kutatási terv készítése, adatgyűjtés, prognózis készítése d, egyik válasz sem helyes

3. Alapsokaság 4. Mintasokaság a, Magyarország lakosainak száma b, azon elemek összessége, akikre a vizsgálat tárgya, célja irányul c, akiket a kutatás során megkérdezünk d, mindhárom válasz jó 4. Mintasokaság a, Magyarország lakosai b, akiket a vizsgálat során megkérdezünk c, az alapsokaságból a vizsgálatba bevont egyedek összessége d, b és c válasz is jó

6. Szekunder információk 5. Reprezentatív minta a, csinos lányokból álló minta b, jellemző tulajdonságaiban az alapsokaság szerkezetét nem tükröző minta c, az alapsokaság tulajdonságait tükröző minta d, egyik sem a fentiek közül 6. Szekunder információk a, új, még nem ismert és nem publikált eredeti, elsődleges adatok megszerzése b, más célból már összegyűjtött, elérhető adatok összessége c, lehet belső információ d, b és c válasz is helyes

7. Primer információ 8. A megfigyelés a, új, még nem ismert és nem publikált eredeti, elsődleges adatok megszerzése b, első kézből származó információ c, lehet megfigyelés, megkérdezés, kísérlet d, mindhárom válasz jó 8. A megfigyelés a, során az emberek viselkedését befolyásolják b, a kutatás alanyainak szóban, telefonon és írásban történő kikérdezése c, során csak kívűlről nézik az eseményeket d, az emberek viselkedésének előre eltervezett módon történő nyomon követése és rögzítése

9. A kísérlet 10. A megkérdezés a, során a célcsoportba tartozó fogyasztókat befolyásolják, és a változásokat rögzítik b, lehet in hall és otthoni c, például a próbavásárlás d, mindhárom válasz helyes 10. A megkérdezés a, a kutatás alanyainak szóban történő kikérdezése b, a kutatás alanyainak írásban történő kikérdezése c, a kutatás alanyainak telefonon történő kikérdezése d, a kutatás alanyainak szóban, telefonon, vagy írásban történő kikérdezése

Igaz - Hamis Résztvevő megfigyelés során észrevétlenül, kivállóként kísérik nyomon az eseményeket Inhall kutatásnak nevezzük, amikor a válaszadó valós, otthoni körülmények között próbálja ki a tesztelt terméket, tapasztalatait pedig önkitöltős kérdőív, vagy utólagos felkeresés formájában osztja meg a piackutatást végzővel. A próbavásárlás során az előzetesen az adott szituációra felkészített kérdezőbiztosok egy vásárlási, szolgáltatást igénybe vevő, vagy ügyintézési helyzetben figyelik meg az ügyfélkezelést. a szóbeli megkérdezés a legnépszerűbb, mélyebb, alaposabb és a legolcsóbb kutatási módszer. Az írásbeli megkérdezés előnye, hogy több idő jut a kérdőív kitöltésére, és olyan kérdések is feltehetőek, amelyekre szóban nem szívesen válaszolnak. Telefonos megkérdezés esetén könnyen lehet reprezentatív mintát kiválasztani. Az online megkérdezés hátránya, hogy csak egy bizonyos réteg érhető el. H H I I I H I

H 8. A panel azt jelenti, hogy a megkérdezettek lakótelepen laknak. 9. A fókuszcsoport az egyik leggyakoribb interjútechnika, melyen 8-10 előzetesen meghatározott jellemzőkkel rendelkező interjúalany egy csoportos beszélgetésen vesz részt 10. Az omnibusz megkérdezés alkalmazását a kutatási költségek mérsékelése indokolja. I I

véletlen lépcsőzetes rétegzett egynemű kvótás hólabda Egészítsd ki! ................................................ utcai gyors megkérdezések, vagy bevásárlóhelyi rövid interjúk tipikus esetei ennek a megkérdezési módszernek. ................................................ azt jelenti, hogy a mintavételt több lépésben, több „lépcsőben” hajtjuk végre. ................................................ lényege, hogy az alapsokaságot több csoportra bontjuk. ................................................ a legegyszerűbb mintavételi eljárás, ami lényegét tekintve „sorsolást” jelent. ................................................ mintavétel során nem garantáljuka véletlen mintavételt, hanem csak a létszámot. ................................................ módszer lényege, hogy az első körben megkérdezett tipikus fogyasztót a megkérdezést követően megkérdezzük, hogy javasolja olyan ismerősét a további vizsgálathoz, aki véleménye szerint hozzá hasonló beállítottságú. lépcsőzetes rétegzett egynemű kvótás hólabda

Fogalom párosítás ! A, Közvetlenül rákérdez az adott témára. B, Múltbeli eseményekre kérdeznek. C, A válaszadó a vizsgálat tárgyának a tulajdonságait minősíti. D, Két, általában egymásnak ellentmondó válaszvariáció között kell döntést hozni. E, A megadott válaszvariációk mellett egy nyitott kérdést is tartalmaz. F, A válaszadó adott szituációban nyilvánít véleményt a beszélgetők által képviselt álláspontokról. Kétváltozós kérdés Direkt kérdés Minősítő skála Szelektív kérdések Emlékeztető kérdés Dialógus kérdés

G, a kérdésre adandó válaszok előre adottak. H, Ezek teremtenek kapcsolatot a kérdőív egy-egy logikai egysége között, helyenként szűrőkérdésként funkcionálnak. I, A vizsgált szervezet, áru stb. rangsorban elfoglalt helyének megállapítására használható. J, A válaszadó kifejezi vásárlási szándékának erősségét. K, Nincs előre megadott válasz. L, Segítségével kiszűrhetőek azok az egyedek, akik a vizsgálat szempontjából számunkra közömbösek. Átvezető kérdések Nyitott kérdés Szűrő kérdés Zárt kérdés Vásárlási hajlandóság skála Sorrendi skála

M, A válaszok kontrollálására szolgál. N, Közvetve kérdez rá az adott témára. O, Bizonyos tulajdonságok fokozatait tartalmazza, amelyek közül a válaszadó megjelöli azt, amelyik kifejezi, hogy számára a vizsgált kérdés mennyire fontos. P, A válaszadó a skálán megjelöli azt az állítást, amivel egyetért. Q, A kérdezőt ráhangolják, felkészítik a témára, bevezetik az interjúba. R, Például nem, életkor, lakóhely, jövedelem. Fontossági skála Indirekt kérdés Ellenőrző kérdések Bevezető kérdések Likert - skála Személyes kérdések Készítette: Fajka Melitta