Logisztika vizsgafeladat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Logisztika alapvetések.
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
A fuvarozási ágak díjazása
Dr. Tátrai Anna docens BGF Külkereskedelmi kar
Légi fuvarozáshoz kapcsolódó okmányok
E – Logisztika 1. szeminárium
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Az alapismeretek összefüggései
Szállítmányozás Készítette: K E K L.
Kombinált fuvarozások
1872 : 1. nemzeti park megalakítása Yellowstone
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési csatornák
A nemzetközi üzleti élet etikája
Zsibrita Mátyás – DÍJSZÁMÍTÁS Zsibrita Mátyás – március 20.
Építőipari Logisztika
Logisztika 6.előadás.
Okmányos meghitelezés (Akkreditív)
Exporttal és importtal kapcsolatos okmányok
Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Kar Alkalmazott Informatikai Tanszék 2013/14 1. félév 4. Előadás Dr. Kulcsár Gyula egyetemi docens.
Kérdések a ZH-hoz.
Tudásvezérelt újraiparosítás az EU-ban De mi lesz a hazai Kkv-kal?
III. A logisztika jövője
Katonai Műszaki Doktori Iskola A katonai közlekedési rendszertechnika helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban Szűcs László CSc / Előadás: án.
1 A T- NAPOS UTALÁS GAZDASÁGI HATÁSAI Kovács Levente KDB Bank Zrt., vez.ig.h. Budapest február 8. „InterGIRO2- Napon belüli elszámolás” Magyar Közgazdasági.
ÁRUSZÁLLÍTÁSI ALAPFOGALMAK
AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola Felnőttképzési Központ Nemzetközi szállítmányozás.
1 AZ ÁRUSZÁLLÍTÁSI LOGISZTIKA EGYES KÉRDÉSEI Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet Szolnoki Főiskola.
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
Az értékesítési rendszer
Lesku Miklós - polgármester Záhony város
Tapasztalatok az NFT „Közlekedés, energia” munkacsoportjával kapcsolatban Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei.
Kőzetek gázáteresztő- képességének vizsgálata lézeres fotoakusztikus módszerrel (és egyéb alkalmazások) Bozóki Zoltán 1, Tóth Nikolett 2, Filus Zoltán.
A veszélyes áruk vasúti szállításának szabályozása
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Zsibrita Mátyás – Fuvarozási módok Zsibrita Mátyás – március 20.
Logisztikai ügyintéző
Vízi és vasúti szállítás
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
Az Európai Unió Közlekedési politikája
Logisztikai alapfogalmak
Nagyságrendi becslések és oktatásuk a természettudományokban Timár Gábor tanszékvezető egyetemi docens ELTE Geofizikai és Űrtudományi Tanszék Eötvös Loránd.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Közlekedés Gőzmozdony és tutaj.
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
SZIMULÁCIÓ A BIZTONSÁGÉRT
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
PREYMESSER Hungária Logisztikai Kft. (DOROG) bemutatása.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
Készletgazdálkodás és logisztika
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
Veszélyes áruk vízi szállítása
Mészáros László prezentációja. Hong Kong TDC Tények Hongkongról A világ legszabadabb gazdasága (Cato Inst.) 11. a világkereskedelemi ranglistán Világelső.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
A Cégcsoport: Tőzsdeképes Cégek Klubja Bemutatkozik a Hungarocamion Csoport Szlávik Péter számviteli és kontrolling igazgató előadása szeptember.
Készlet- és termelésoptimalizálás bevezetésének tapasztalatai egy dinamikusan fejlődő KKV vállalatnál Esettanulmány Dr. Lelkes Zoltán.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
ADR 2017.
Beszerzések hatékonyság növelése
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
ADR: kit érint, kinek kell foglalkoztatnia biztonsági tanácsadót?
Egységrakomány képző eszközök Készítette: Dávid István
Dr. Lakatos Péter, egyetemi docens
Intermodális vasúti szállítmányozás
Előadás másolata:

Logisztika vizsgafeladat Nemzetközi szállítmányozás témaköre – Kínából Magyarországra történő szállítmányozás lehetőségeinek vizsgálata és összehasonlítása Logisztika vizsgafeladat 2013. Január 15. Andrási Zoltán & Mikesy Pongrác

A feladat és a motiváció A feladat kiválasztását az alábbiak motiválták: Érdeklődés a szállítmányozás iránt Komplexitás, bonyolult működési modell Kockázat és biztosítás Informatika Praktikum Ehhez a XXI. századnak megfelelő trendeket és a nemzetközi viszonyokat tekintve az egyik elsőszámú gyártási központot képviselő országot, Kínát választottuk és az onnan történő szállítás lehetőségeit vizsgáltuk meg.

Logisztika …eljuttatható legyen. A logisztika célja, a feladatok végrehajtása az úgynevezett hat M-elv szerint oly módon, hogy az igényekhez igazodva… a Megfelelő anyag a Megfelelő időpontban a Megfelelő helyre a Megfelelő mennyiségben a Megfelelő minőségben a Megfelelő költséggel …eljuttatható legyen. (Forrás: dr. Prezenszki József: Logisztika I.)

Nemzetközi szállítmányozás Szállítmányozás kialakulása A nemzetközi kereskedelem főbb jellemzői és feladatai a következők: Hatalmas mennyiség mozgatása (db, fizikai méret, érték), Nagy távolságok áthidalása, Határidőre történő szállítás. Napjainkban a nemzetközi szállítmányozásban az alábbi három típust különböztetjük meg: Légi szállítmányozás Közúti és vasúti szállítmányozás Vízi szállítmányozás Szállítmányozás kialakulása ókorig nyúlik vissza, de csak a múlt század közepétől fejlődött önálló területté és tette szükségessé speciális tudással bíró szakemberek alkalmazását .

Légi szállítmányozás Előnyei Hátrányai Nagytávolságon a leggyorsabb, Biztosítja az azonnali vagy ütemezett szállítások lehetőségét és jól tervezhető a szállítási idő, Alacsonyak az árut érő kockázatok pl.: időjárási veszélyek, forgalmi dugók. Áruk mérete, anyaga (gyúlékony vagy robbanás veszélyes) legtöbbször nem is teszi lehetővé a légi szállítást Magas költség A légi úton történő áruszállítást napjainkban az eszközök fajtája alapján két kategóriába sorolhatóak: Forgószárnyú repülőgépek Merevszárnyú repülőgépek

Közúti szállítmányozás Előnyei Hátrányai Kiterjedt hálózat (közút), Könnyen alkalmazkodik a szállítók elvárásaihoz rugalmas Környezeti hatásoktól való függősége magas Korlátozott időszakban történhet a fuvarozás (hétvégi korlátozások) Teherbírás szerint megkülönböztetés: Kis – 0,75t -2,5t Közepes – 2,5t – 6,1t Nagy – 6t felett A közúti szállítójárművek maximális méretei: Szélesség: 2,5 m, Magasság: 4 m, Hosszúság: előírás szerint (12m – 24m)

Vasúti szállítmányozás Előnyei Hátrányai Közúti szállítás és a légi szállítás viszonyítva olcsóbb Bármilyen áru szállítására alkalmas Pontosabb, jobban kalkulálható és kiszámíthatóbb a kötött pálya miatt Nem mindenhol elérhető, Főleg éjszaka történhet az árumozgatás Vasúti szállítás esetén speciális vagonok kerültek kifejlesztésre a termékek szállításra: Általános célú - Pőre, Nyitott, Fedett Speciális - Tartálykocsi , állatszállításra Önürítő kocsik

Vízi szállítmányozás Vízi fuvarozás fajtái: Előnyei Hátrányai Alacsony költségekkel bír Bármilyen áru, nagymennyiségű szállítására alkalmas Szállítás időigénye relatíve nagy, Nem alkalmas a feladó és címzett között közvetlen szállítási kapcsolat kialakítására, Magas az időjárási kitettség Vízi fuvarozás fajtái: Folyami fuvarozás Tengeri fuvarozás

Kína – Mo. a felhők között Legnagyobb légikikötők: Peking Shanghai Hongkong Frankfurt München Bécs Moszkva Repülőkbe helyezhető speciális konténerek Rakodás a társaság feladata Fuvardíjköteles súly számítása: 1 m3 = 167 kg Jellemző ár: (Shanghai – Budapest) 5 USD/kg Szállítmányozás típusok összehasonlítása Kína - Magyarország viszonylatban Kína-Mo. a felhők között Jellemzők: Szárazföldön 7-10000 km Vízen minimálisan 16000 km

Kína – Mo. a hullámokon át Legnagyobb hajókikötők: Hongkong, Shenzen Tianjin, Qingdao Shanghai, Ningbo Koper , Hamburg , Bremerhaven Hongkong-Budapest távolságot nagyságrendileg 4 és fél-5 hét Hajózáshoz szabványos konténerek: 20 ft , 40 ft, 40 ft - „high cube” Maximális súly 24 tonna Fuvardíjköteles súly 1 cbm = 1000 kg A cégek rendeléskor megkülönböztetik: LCL = Less than Container Load FCL = Full Container Load Szállítmányozás költségei Standard 20 ft ~ 2500 USD Standard 40 ft ~ 4000 USD High Cube 40 ft ~ 4200 USD

Kína – Mo. a végtelen síneket követve A vízi szállítmányozás legfőbb riválisa Kb. 2 hét alatt tudja megtenni a távot Egy vonat összesen 500 - 1000 tonna árut szállít Nemcsak rivális, hanem kiegészítő szerepben is Komoly biztonsági kockázat Kína – Mo. távon számos területen csak fegyveres kísérettel tud haladni a vonat A kikötőkből Budapestig áruszállítás A kontinensen belüli közúti közlekedés kiegészítéseként, kamionok vonaton szállítása

Kína – Mo. az aszfaltot koptatva A teljes Kínai-Magyarországi útszakaszra természetesen nem alkalmazzák Nem lenne gazdaságos Se nem lenne gyors Nem lenne költséghatékony A közúti közlekedés viszont az utolsó kilométereken sűrűn használt eszköz Hajózáshoz hasonlóan itt is megkülönböztetünk teli valamint csak részben megpakolt egységeket, járműveket. LTL – less than truck load TL – track load LTL esetben elosztó szállítmányozásnál a fuvardíjköteles súlyt 1 cbm = 333 kg (ez nem érinti a Kína-Mo. viszonylatot)

Összefoglalás Bemutatásra került a Kína-Magyarország viszonylatban elérhető szállítmányozási formák jellemzőikkel, előnyeikkel és hátrányaikkal A tanulmány igazolja az elején ismertetett M-elvet, miszerint általánosságban véve nem létezik legjobb megoldás! Minden esetben a körülmények a meghatározóak A szállítmányozás típusának kiválasztását mindig a termék állaga/típusa, mennyisége, a rendelkezésre álló idő valamint az ár befolyásolja

Irodalmi áttekintés: Dr. Prezenszki József: Logisztika I. Szegedi Zoltán – Dr. Prezenszki József: Logisztika-menedzsment Kovács Zoltán - Logisztika és üzleti modellezés (egyetemi tananyag): 4. fejezet szállítmányozás Puskás Zsuzsanna: A HunCorn Kft.fejlődési lehetőségei a légi szállítmányozásban, avagy egy nem erre specializálódott cég boldogulása a piacon: Légi szállítmányozás áttekintése Miskolci Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Tanszék – Logisztika - Áruszállítási módok és eszközök a globális logisztikában 7. és 8. előadás: Vízi, közúti és légi szállítmányozásról áttekintés

Köszönjük a figyelmet!