TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
A évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei március 1.
Marketing a kozmetikában
A televíziózás új utakon, avagy a tévé jövőképe a jelenben
Márkaépítés a gyakorlatban
A direkt marketing fogalma
NEM AZ IPHONE A LEGMENŐBB!? Szávuly Krisztián, internet lapigazgató Sanoma Budapest.
Szinkronizált multiplatform élmények
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
Controlling a gyakorlatban
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Humanitárius szervezetek kialakulása
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
A Forma I világa Bemutató. A Forma 1 történetéből: elődje, gyökere az európai Grand Prix Motor Racing volt 1909-től 1911-ig, 1915-től 1920-ig és 1940-től.
Családi vállalkozások - prezentáció
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Első törvény:Az elsőség törvénye Charles Lindberg volt az első, aki átrepülte az Atlanti Óceánt. Ki volt a második? Bert Hinkler Jobb elsőnek lenni, mint.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
A gazdasági világválság (1929)
Minőség menedzsment 6.előadás
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
Egy sikeres magyar márkaépítés. Hol kezdődik a mese? Említésre méltó magyar szereplő 2004 közepéig nincs az ásványvízpiacon 2004, a párizsi Aqua Eauscar.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
Versenyképes képzés Versenyképes képzés Energetikusok és vállalati versenyképesség Előadó: Solti Károlyné tanácsadó Budapest, február 23.
A népesség számának változása Európában
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
Egy új időszámítás kezdődik!. Szeretne Ön 2010-ig : › több jövedelmet és biztonságot ? › több időt és örömet ? › jobb kilátást és több bizalmat? Egy új.
Az RRC06 hazai vonatkozásai dr. Kissné Akli Mária Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala 12. Televízió- és Hangtechnikai Konferencia és Kiállítás május.
Magyarország gazdaság- és társadalomtörténete
Esettanulmány: INVIA.HU Utazás Kiállítás
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
nielsen közönségmérés
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
A televíziózás története
A diplomata folyosótól a diplomata pudingig avagy, Te jó Ég, személyes márka lettem… Mautner Zsófia, Budapest, április 29., Nagy Kreatív Nap.
Szilágyi Árpád online üzletág vezető M-RTL Zrt.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Van-e lejjebb? Egy válságos piac a válságban „A helyzet” A rádiós piac évek óta stagnál/csökken –A kedvezmények mértéke nő (és nőni fog). MRSZ.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
Copyright ©2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Idősáv: 02:00-25:59 (egész nap); célcsoport: évesek (Universe: Cases:
Top 20 termékosztály – április
Top 20 termékosztály – május
Top 20 termékosztály – Február
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
A PERSZONALIZÁLT KREATÍV KÉRDÉSKÖRE...
Top 20 termékosztály – július
Termék vagy elhelyezés?
Lövenberg Balázs, Karmamedia szeptember 30.
Top 20 termékosztály – március
Top 20 termékosztály – január
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Top 20 termékosztály – június
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Velünk élő középkor Forrás:
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

TVút A hazai kereskedelmi TV-s márkaépítés tanulságai. Kereskedelmi TV-k.Márkaépítés.Tanulságok. TVÚT

VIASAT3 3 3,58 md Ft Digitális csatornák, internet, new media, tematikus csatornák stb. RTL KLUB 32,5 md Ft TV2 26,6 md Ft 2006-os bevételek Forrás: Figyelő Top év kivételezett piaci helyzetben. Meddig tartható még? A feltörekvők

Az ügynökség és a TV-s kreatív Ügynökség: „A TV-s ügyfelek nagyon bonyolultak, mert sajátos elképzelésük van a kreativitásról! Mi BRAND megszállottak vagyunk, ők meg csak a TARTALOMMAL szórakoznak. Mi a brandjüket szeretnénk építeni, Ők meg azt akarják csak hallani, hogy milyen nagy filmjeik lesznek a jövő héten!” TV-s kreatív: „Az a baj az ügynökségekkel,hogy kevés pénz van a TV-ben és ezért másodlagos ügyfélnek tekintenek. Valójában nem értik,hogyan működik a TV és mik az igényeink! Fogalmuk sincs milyen nyomás alatt dolgozunk, arról nem is beszélve, hogy túl lassúak.” Martin Lambie-Nairn:Brand Identity for television

TV-s marketing evolúció BC. XIX szd. közepéig. Márkázás előtti időszak a boldog szatócsboltok kora Termék és termelés. AC. XIX szd. második felétől. Az új technikai vívmányok kora. Életmódváltó, átnevelő reklámok ideje. Termék és a termelés. (KITV-Kabul Islamic TV) 1880-as évektől. Gyáripari tömeg termelés és tömegárupiac. Korai márkázás. (Uncle Ben, Heinz, Dr Cambell’s) Termék és termelés tól. A márka már nem csak a termék megkülönböztetésére szolgál. +tartalmat kap,emóció kötődik hozzá. A jobb agyfélteke meghódítása Az első kereskedelmi csatornák Angliában. Junction/break értékesítés. A TV-s marketing modellek születése. Korai brandépítés tartalommal as évek. Piacvezető kereskedelmi TV-k válsága. ABC,NBC,CBS, FOX TV-s márkaválság. Tematikus és kábelhálózatok sikerei! (CNN,HBO) A TV-s marketing modellek átértékelése a nagyoknál.

Az ideálisnak tartott TV-s brand-management struktúra. Forrás: Martin Lambie-Nairn: Brand identity for television

1988. Philip Morris megveszi a Kraftot. 6X tőzsdei áron! 12,6 md dollárért. Márkaérték a tőzsdére megy. Marketing budgetek az égben. Márkaláz Marlboro-péntek. Márka és ár-érték háború. Márkaválság. A brandépítés Újraértelmezése. Új generáció: Nike, Sturbucks,Tommy Hilfiger,GAP, MTV ! A márka életvitel, hitvallás, eszme. A termék csak szükséges velejárója a brandépítésnek. Promóció, crosspromóció elterjedése. MTV,CNN új generációs TV-k! A hazai kereskedelmi csatornák indulása. TV2, RTL KLUB. Tudatos építkezés vagy a spontán reakciók? Levontuk-e piac tanulságait! RTL KLUB 32,5 md Ft, TV2 26,6 md Ft. <<<Viasat3 3,58 md Ft. Új szereplők: Internet, tartalommegosztók, new media, digitális csatornák, tematikus csatornák stb. TV-s marketing evolúció

3 TV márkaépítés típushibái. 97-ben már levonható tanulságok: jó pozicionálás márka mindenek felett tiszta márkaüzenet hatékony kutatás magas marketing budget mellékesen csinálj jó műsort is Vegyes felvágott: Vizuálisan, tartalmilag és brand szempontból is vegyes tartalmakat kínál a csatorna. Önálló subbrandek gyűjteménye. Break/Junction zaj: Agyonzsúfolt kereskedelmi breakek. Átgondolatlan promóciók. Rossz navigáció. Copyzás: Azonos célcsoportnak, hasonló tartalmat, hasonló programming stratégiával. „A TV ipar szinte az egyetlen, ahol a versenytársak inkább hasonlítani akarnak egymáshoz, minthogy különbözzenek egymástól!”

Kérdések. Jól pozícionált a két csatorna? Van markáns márkája a két csatornának? TV2 meg én? RTL KLUB naná? Mit csinál jobban az egyik a másiknál? (32,5 vs 26,6) Jobb márkaépítéssel hova juthattak volna? Felkészültek-e kiváltságos piaci helyzet végére?

Válaszok. A sikeres „szabadrablás” ellenére nem tanultak az üzenetekből. 80-as évek termék és programming központú vetélkedése folyik. A márka másodlagos, nem egységes. Az RTL Klub (Group) jobb know-how-val indult, amit ki is használt. A TV2 az MTM-SBS legnagyobb csatornájaként egymaga fejlődött. Főleg a TV2 belső struktúrája teljesen nélkülözi a marketing alapú gondolkodást. (talán az új struktúra) Mindkét csatorna elkövette a 3 legjellemzőbb hibát. 1.Az image és identitás nem egységes 2.Zsúfolt, rosszul navigált breakekkel kommunikál. 3.Programming fronton harcolnak egymás ellen,hasonló tartalommal, hasonló célközönségnek.

Válaszok. Az RTL KLUB jobban, a TV2 kevésbé készült fel az internet, new media integrálására. Öncélú design és kreativ maszturbáció. Nem a piaci igények határozzák meg a kínálatot, hanem a kivételezett kétpólusú verseny. Nincs innovatív research kultúra. Az RTL KLUB márkaépítése konzisztensebb,mint a TV2-é. A TV2 márkaüzenete változó.

Az on-air promó és gfx A on-air promó és gfx legfontosabb feladatai a TV-s marketing gépezetben: Navigáció (TV már nem design játszótér) Promóció (műsor, keresztpromó) BRAND vizuális kontroll

Az on-air promó és gfx feladatai