1. Árfeltüntetés alapvető szabályai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A reklamációs szabályok változása
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Teszt Eladási hely.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Reklám, Marketing Yess Plus Reklám és csomagküldő szolgáltatás.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
Fogalma, összefüggések
A logisztikai rendszer részei
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
Wittich Tamás főigazgató Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság október 21. „Fogyasztóvédelem – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat” A fogyasztóvédelmi.
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre a Kormányhivatal helyi népegészségügyi szakigazgatási.
Kettős könyvvitel példa
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
A fogyasztók tájékoztatása
Versenyjog és fogyasztóvédelem
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Kínai Áruk Kereskedelme Magyarországon
Melyik a legmegfelelőbb lótáp vemhes kancák számára?
A marketingkoncepció.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
A vásárlási döntési folyamat Alternatívák értékelése
8. Az eladásösztönzés.
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre ÁNTSZ-engedélye van, amit az üzlet működését engedélyező.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Vendéglátás és szálloda menedzsment
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
1169/2011/EU jelölési rendelet
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Allergének jelölése a nem előre csomagolt élelmiszerek esetében
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
Tojás prezentáció Kategória áttekintés…. Az elmúlt évben jelentős defláció ment végbe a kategórián, ami az év elején visszafordulni látszott,
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége. GYMSMKH 2 Idegenforgalmi főszezonban végzett kereskedelmi és szolgáltatási tevékenységek ellenőrzése június.
Hatósági díjak változása. BORÁSZATI DÍJTÉTELEK 1.1. A forgalomba hozatali engedély kiadásának és az ahhoz kapcsolódó analitikai vizsgálatok díja az alábbi.
ANTHELIOS XL NAPVÉDŐ KÉSZÍTMÉNYEK Az érzékeny és napallergiára hajlamos bőr nagyon magas UVA-UVB védelméért 1000 Ft KEDVEZMÉNNYEL AKCIÓ időtartama:
Felkészülés a karácsonyi vásárokra 1. Bevezetés – adventi készülődés fontossága, kedvezményes figyelemfelhívások, reklámok, akciós ajánlatok, esetlegesen.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A testek néhány mérhető tulajdonsága 3. óra
AKCIÓ időtartama: ig, illetve a készlet erejéig! AKCIÓ AKCIÓ.
Baromfi Termék Tanács Magyar Tojóhibrid-tenyésztők és Tojástermelők Szövetsége Sajtótájékoztató május 15.
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
Pogány András stratégiai igazgató
FOGYASZTÓVÉDELEM.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Az árképzés pszichológiája
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
A TIENS KELLEMES KARÁCSONYT ÉS BOLDOG ÚJ ÉVET KíVÁN!
Edelény, 2017 november 27 Kőváriné dr. Bartha Ágnes Kislépték , MAKE
Előadás másolata:

Fogyasztóvédelmi kérdések az ünnepek előtti kereskedelmi tevékenység tükrében

1. Árfeltüntetés alapvető szabályai 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia 2

A megvételre kínált termék/szolgáltatás árát/díját kell feltüntetni Üzletben, polcon: KELL Kirakatban, reklámban: NEM KELL (de, ha kiírjuk, akkor szabályszerűen) 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

IRÁSBAN Terméken, csomagolásán, hozzá rögzítve Közvetlenül a termék mellett elhelyezett egyedi árkiíráson (polcon) Árjegyzéken (termék mellett vagy könnyen hozzáférhető helyen) 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Milyen árat kell feltüntetni? Ténylegesen fizetendő = bruttó 100 Ft + áfa 127 Ft 100 Ft + üvegbetét díja 130 Ft Forintban „Ft” vagy „forint” feltüntetésével 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Hogyan kell feltüntetni az árakat? Egyértelműen Tisztán olvashatóan Könnyen azonosíthatóan 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Több ár feltüntetése esetén? Mindig a legalacsonyabbat kell felszámítani! 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

EGYSÉGÁR A termék 1 mértékegységére vetített ár Célja: összehasonlíthatóság, könnyebb fogyasztói döntés Ugyanolyan módon kell kiírni, mint az eladási árat 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Tojás: Ft/db + speciális Ft/kg Térfogat: Ft/L Tömeg: Ft/Kg Hosszúság: Ft/m Felület: Ft/m2 Darab: Ft/db Tojás: Ft/db + speciális Ft/kg 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Nem kell kiírni, ha: Egyezik az eladási árral Kis kiszerelés (50 g, 50ml, 5 cm alatt) Automatában értékesítik Különleges díszcsomagolású Készlet egy csomagban (pl.: étkészlet, mikulás csomag) Ételek készítéséhez egy csomagban összeállított termék (csak élelmiszer) 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

ÁR & EGYSÉGÁR Mind a kettőt egyszerre ki kell írni! Kivétel: Vendéglátás: vagy-vagy Ömlesztett (lédig) áru: csak egységár Nem kell egyébként sem egységárat feltüntetni 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

2. Akciós árfeltüntetés 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

A végső (ténylegesen fizetendő) árat fel kell tüntetni! 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Rossz példák: 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Ügyeljünk a számolásra… 1990-(1990 x 0,3) =1393  2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

AKCIÓS EGYSÉGÁR 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Homogén jelleg esetén: KI KELL ÍRNI (összmennyiségre!!) Akár ajándék… 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

… akár összecsomagolt (azonos márka, azonos terméktípus)… 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

… vagy „X db-ot fizet, X+Y db-ot kap”, stb. 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Nem homogén jelleg esetén: NEM KELL KIÍRNI Akár ajándék… 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

… akár összecsomagolt (különböző termékek, eltérő márkák vagy azonos márkán belül különböző terméktípusok) 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

A feltüntetett ár, akció legyen valós! 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

3. Szavatosság jótállás akciós termékeknél A szavatosság, jótállás tejes egészében nem zárható ki csak arra hivatkozva, hogy a termék akciós vagy értékcsökkent mert az eladó felelőssége csak azon hiba vonatkozásban nem áll fenn, amely a vevő számára a vásárláskor ismert volt 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

„Akciós terméket nem cserélünk!” „Színhibás termék, a foltok miatt utólagos reklamációnak nincs helye.” 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia

Köszönöm a figyelmet! 2013. október 29. dr. Hernádi Júlia 25