Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kereslet rugalmassága
Advertisements

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Beruházások elemzése Beruházás: tárgyi eszközök létesítésre, a tárgyi eszköz állomány bővítésére irányuló műszaki – gazdasági tevékenység. Jellemzői: Nagy.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árképzés a vendéglátásban
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
9. ÁRPOLITIKA ár: A termék és szolgáltatás pénzben kifejezett ellenértéke. Az a pénzmennyiség, amelyért megvehetjük vagy eladhatjuk az adott terméket vagy.
Magyar vásárlók ártudatossága
4. Előadás: FEDEZET október 25..
REP – 3. kurzus.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
A kurzus programja Dátum Témakör ELŐVIZSGA szeptember 15.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Marketingmenedzsment 2008
Költségelemzés, költséggazdálkodás
Fedezetelemzés Schiberna Endre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A fogyasztó optimális választása
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Költségek, költségfüggvények
Nyereség, fedezetei pont fedezeti hozzájárulás
Gépészmérnöki kar BSc Levelező képzés szeptember-október
Kereslet-rugalmassági számítások
ÁRBEVÉTEL ÉS PROFIT, FEDEZETI PONT ÉS ÜZEMSZÜNETI PONT
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A termelés költségei.
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Ár, árstratégiai döntések
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A termelés költségei.
Az árképzés szempontjai
Az árszabályozás alapelvei és módszerei
Maximális nyereség Ha a függvények valamilyen gazdasági jelenséget írnak le, vizsgálatukkal megoldható az ügyvitel optimizációja.
az Akasztói Szikiponty
Marketing I. 7. előadás Árpolitika
Piac, rugalmasság, egyensúly, adók hatása
A kereslet.
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Előadás másolata:

Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc

Árpolitika 115. lecke

Költségbecslés Költségtípusok a termelés volumene szerint: Állandó költségek: nem változnak a termelés vagy az árbevétel függvényében Változó költségek: közvetlenül a termelés szintjétől függenek Összköltség: termelés egy adott szintjén vett állandó és változó költségek összege

Árképzési módszerek a bevezetés időszakában Behatolásos árstratégia Felmerült költségek alapján számítható árhoz képest alacsonyabb árral jelenünk meg a piacon. (DÖMPING!) Cél: A magas piacrészesedés, gyorsan! Minimális nyereség vagy semennyi Általában a piacon lévő termékcsoportok kiegészítése esetén alkalmazzuk, ha van helyettesítő termék.

Árképzési módszerek a bevezetés időszakában b) Lefölözéses árstratégia Magas induló ár extraprofit Cél magas árbevétel! Jelentős újdonságtartalommal rendelkező termékek (innovatív termékek)

Általános árképzési módszerek Ideális Költségalapú Igazodó Keresletvezérelt

Ideális árképzési módszer Maximális profitszint meghatározása Mikroökonómiai marginális módszer

Költségalapú árképzési módszer A termék előállítási költségeihez hozzáadják az elvárt nyereséget. A költség és az ár közötti különbség az árrés. Pr = c/(1-r) vagy Pc = AC*(1+r) Pr/c= az r haszonkulcshoz tartozó egységár* c = a teljes egységköltség r = haszonkulcs *(r – árbevétel-; c – költségarányos jövedelem)

Igazodó árképzési módszer Az árat a versenytársak árainak figyelembe vételével alakítják ki. Ár érzékeny termékeknél Alacsony piacrészesedés Azonos termékcsoportoknál Homogén termékeknél

Keresletvezérelt árképzési módszer A fogyasztók által elismert érték alapján alakítják ki a végső árakat. Magasabb érték (Márka!) Magasabb ár! Referenciatermék/Referenciaár: Az összehasonlítás alapját képző ár/termék

A tapasztalati függvény Háromperces hívás díja New York – London között. Megmutatja, hogyan csökken a termékköltség a kibocsátás növekedése során. Általános modell

Árrugalmasság Képlete: Kereslet árrugalmassága: 1% árváltozás hány % keresletváltozást eredményez (Ált. Negatív!) Képlete: ∆Q = keresletváltozás (Q1-Q2) ∆P = árváltozás (P1-P2) P = ár Q = keresett mennyiség

Árrugalmasság Normál: Rugalmatlan: Sznob-hatás (presztízstermék): Ha nő az ár, a kereslet csökken Ha csökken az ár, a kereslet nő Rugalmatlan: Nem változik a kereslet az árváltozás hatására Sznob-hatás (presztízstermék): Emelkedő ár emelkedő keresletet eredményez!

Kereszt-árrugalmasság Kereslet árrugalmassága: másik termék 1% árváltozása hány % keresletváltozást eredményez első terméknél 3 fő csoport: Helyettesítő termék (pozitív) Kiegészítő termék (negatív) Független termék (nulla)

Áremelés a gyakorlatban Lehetséges? LEHETSÉGES! Monopolisztikus verseny Ki-ki a saját termékének monopolistája! Tehát ha van lehetőség a termék egyedivé tételére Márka = Többletérték Többletérték = Magasabb fizetési hajlandóság, Márkahűség, stb…

Köszönöm a figyelmet!