Kikötő fejlesztési lehetőségek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
Advertisements

Társadalmi vita a Duna hajózhatóságának javításáról
Kattintással tovább léphetsz!
1 groupement national interprofessionnel des semences et plants Vetőmagpiac forgalom az Európai Unióban Az EU vetőmag súlya a világ vetőmag termesztésében.
A területegységek átalakítása
Vízgazdálkodási fejlesztések a Felső-Tisza- vidéken ( )
Folyószabályozás Kilépés START.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
A belvízi hajózás gazdaságossága az Európai Unióba újonnan belépő államok számára Szalma Botond Plimsoll Kft.
MI MENNYI 2011-BEN ? BÉREK, ILLETMÉNYEK, SZOCIÁLIS ÉS MUNKANÉLKÜLI ELLÁTÁSOK Készítette: Korózs Lajos szociológus.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Barnácz István
HAJÓÚT KITŰZÉS ADUKÖVIZIG
Az Európai Unió belvízi hajózási céljai és lehetőségei Magyarországon
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
RIVER INFORMATION SERVICES
Quantum tárolók.
A vízi szállítmányozás helyzete és jövője
A TÁMOP / projekt költségei. A projekt támogatási összegei Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola.
A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY
GAZDASÁGI ÉS KÖZLEKEDÉSI MINISZTÉRIUM A DUNA HAJÓZHATÓSÁGÁNAK JAVÍTÁSA TÁRGYÚ PROJEKTET MEGALAPOZÓ TANULMÁNY Dr. Mayer István JAKABSZÁLLÁS,
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
A Tisza szabályozása.
Korszakváltás az adapterek alkalmazásában
5 PGV Fast Start Junior Manager.
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
A hajóút kitűzése Magyarországon
FETIKÖVIZIG működési területén
Víziközlekedésbiztonsági Szakmai Nap Martfű
Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
„BIZTONSÁGOS HAJÓZÁS A TISZÁN” a hatóság szemszögéből
A hajóút jelenlegi helyzete
A Dél-alföldi Regionális Igazgatóság illetékességi területén
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Téma: a.
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
megújuló hatósági felügyelete
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
„A tivadari térségben lefolytatott supervisori ellenőrzés tapasztalati” Készítette: Gyenge László tű. őrnagy.
Anyagok 3. feladat 168. oldal.
Az Ung-Tisza-Túr Korlátolt Felelősségű Európai Területi Együttműködési Csoportosulás.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A “nem” tudás kategóriái DeterminizmusDeterminizmus Statisztikai bizonytalanságStatisztikai bizonytalanság Scenario bizonytalanságScenario bizonytalanság.
Csomóponti elemek I.:.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
Hatótényező. LEGNAGYOBB VÍZSZINTEK ALAKULÁSA Hatótényező.
GNSS rendszerek Dr. Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Közigazgatástudományi Kar – Közigazgatás-Szervezési és Urbanisztikai Tanszék E-government.
VÍZÉPÍTÉSI ALAPISMERETEK
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Meglévő gázlók, hajóút szűkületek
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Energiatakarékos tetőszerkezet
A Tisza.
IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
A VÍZGYŰJTŐ-GAZDÁLKODÁSI TERV FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÉSZAK-DUNÁNTÚLI VÍZÜGYI IGAZGATÓSÁG MŰKÖDÉSI TERÜLETÉN TERÜLETI FÓRUM VÍZTESTEKRE VONATKOZÓ INTÉZKEDÉSEK.
„Fenntartható” utak K+F bizottság ÁGAZATI K+F TEVÉKENYSÉGET IGÉNYLŐ TÉMÁK   Görgényi Ágnes Colas Hungária Zrt. bizottsági tag.
Magyarország vízrajza
A vízkincs hasznosítása, ár-, és belvízvédelem
Előadás másolata:

Kikötő fejlesztési lehetőségek a Felső-Tiszán. Összeállította: Uray Károly

A FETIKÖVIZIG MŰKÖDÉSI TERÜLETE Kezelésben lévő folyószakaszok: Tisza folyó 543+750-744+850 fkm Szamos folyó 0+000-50+213 fkm Túr folyó 0+000-29+500 fkm A működési terület bemutatása, a fenntartás és a hajózás helyzete.

Navigare necesse est, vivere non est necesse!" Miért is kellenek a kikötők? Navigare necesse est, vivere non est necesse!"

Szatmárnémeti 1900 körül A múltbeli Tiszai hajózás bizonyítéka

Az Európai vízisztráda A Dunai hajózás állapota , lehetőségei. A Dunai duzzasztók, erőművek. A Duna-Majna-Rajna vízi út rendszer teljes hajózható hossza Rotterdamtól Szulináig 3505 km

A hajózható szakasz hossza, fkm. A Tisza folyó Vásárosnaményig hajózhatónak lett nyilvánítva. A 17/2002 ( márc.7.) KÖVIM Rendelet A víziút neve A hajózható szakasz hossza, fkm. A szakasz hossza (km) A víziút osztálya 1. Tisza Vásárosnamény – Tuzsér 685-612 73 I 2. Tisza Tuzsér – Tokaj 612-544 68 III 3. Tisza Tokaj - Kisköre 544-403 141 A HKV az az év legalább 240 napján vagy a hajózási szezon 60 %- ban fennálló vízszint, amely mellett a víziút osztálya szerinti követelmények teljesülnek

A tiszai lehetőségek Kapcsolódás a Dunai hajóúthoz

A víz osztályba sorolásához alapul szolgáló méretek   Magányos géphajó A víziút osztálya A víziúton közlekedtethető hajók, illetve tolt kötelékek ábrázolása Hosszúság m Szélesség m Merülés m Hordképesség tonna   I Magányos géphajó 40 5 1,4 200 III Magányos géphajó 70 8,2 2 650-1000 IV Magányos géphajó 85 9,5 2,5 1000-1500 Tolt kötelék 1500

A vízi áruszállítás hatékonysága

Vásárosnamény - Tuzsér-szakasz (685-612 fkm) EGB I. kategóriájú vízi út   Ezen a folyószakaszon I osztályú hajóútnak megfelelően az alábbi paramétereknek megfelelő hajóút tűzhető ki: A hajóút minimális mélysége (Záhony –230 cm, Vásárosnamény –140 cm) 14 dm. A hajóút szélessége 40 m.

Vásárosnamény Szatmárnémeti 1900 körül A hajóút jellemzése a vízállások függvényében Szatmárnémeti 1900 körül

Záhony

A hajóút kritikus helyei:   615,2 – 615,9 fkm és 616,1 – 617,6 fkm (Tuzsér) 621,8 – 622,4 fkm (Tiszabezdédi pb) 623,1 – 623,6 fkm (Kistárkányi pb) 627,75 fkm Záhony közúti híd 631,4 fkm (Zsurki kőgát) 636,2-637 fkm (Eszenyi gázló) 653-653,6 fkm (Benki gázló) 680-680,8 fkm (Varsányi gázló) 684,45 fkm (Vásárosnamény) A kritikus helyek rövid bemutatása,

Megállapítások Az eddigi tapasztalataink szerint a Vásárosnamény-Tuzsér (685-612 fkm) közötti Tisza szakaszon a gazdaságos teherhajózásnak, jelentősebb beruházások hiányában nincs lehetősége. A turisztikai jellegű hajózás ellenben jelentős fejlődésnek indulhat a közeljövőben.

Kikötő a Krasznán Vásárosnaménynál Erőfeszítéseink a hajózás fejlődéséért 14 dm, 200 tonna

Kikötő a Krasznán 14 dm, 200 tonna

Tiszaszentmárton 14 dm, 200 tonna

Zsurki elképzelt kikötő 14 dm, 200 tonna

Zsurki kikötő

48 fős személyszállító

5 lóerős tutaj Ilyen közlekedési eszközökre gondolunk a Felső Tiszán

a Tuzsér és Tiszalök közötti szakasz III. osztályú. Tuzsér – Tiszalök (612-518 fkm között): a Tuzsér és Tiszalök közötti szakasz III. osztályú. Ezen a folyószakaszon III. osztályú hajóútnak megfelelően az alábbi paramétereknek megfelelő hajóút tűzhető ki:   A hajóút minimális mélysége (Tiszabercel +250, Dombrád +10, Záhony –230 cm) 20 dm. A hajóút szélessége 70 m.

Dombrád

A hajóút kritikus helyei 579,4 – 580,0 fkm (Nagyhalász-veremszögi pb.): 130°-os, hozzávetőleg 300 m sugarú kanyar 599.8 – 599.1 fkm partról benyúló sarkantyúk  

A Bodrog Tokajnál 25 dm, 1200 tonna

Gávavencsellő János-tavi kishajókikötő

Fényeslitke A turisztikai hajóút kiterjesztése Szatmárnémetiig. A projekt rövid bemutatása. 25 dm, 1200 tonna

Az elképzelt kikötő Kb. 12 milliárd Ft Az elképzelt kikötő Variánsok

Hajózás a Felső- Tiszán Pályázatok Hajózás a Felső- Tiszán természetvédelem és vidékfejlesztés a magyar – szlovák – ukrán határvízeken A pályáat rövid ismertetése INTERREG

A tervezési terület Záhony - Tokaj A pályázat eredményei

Mérési eredmények feldolgozása - digitális térmodell

Megállapítások A jelenlegi hajózóút a tiszalöki duzzasztás és az 1969-1999 között végrehajtott „Tokaj - Komoró″ beruházási program szabályozási munkáinak következtében az 518-614 fkm között megfelelnek az EGB IV. kategóriájú vízi út (magányos géphajók) előírásainak. A 614-628 fkm között a szükséges feltételeket mederkotrással, mederszűkítéssel és kisvízi szabályozással lehet biztosítani.

Vélt és valós problémák EGNOS (European Geostationary Navigation Overlay Service) A navigációs lehetőségek fejlődése, a klaszikus kitűzés jelentőségének csökkenése Galileo (River Information Services – RIS)

A Victor Hugo kirándulóhajó

A tiszai lehetőségek Kapcsolódás a Dunai hajóúthoz Kritikus szakasz

Köszönöm megtisztelő figyelmüket