Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning November

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
" Függőséget okozó anyagok és magatartásformák –
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
CEP1 „ Jóvá Tett Hely” Képzési, Támogató és Szabadidős Központ „ Jóvá Tett Hely” Képzési, Támogató és Szabadidős Központ Bűnmegelőzési projekt.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A mentálhigénés képzés hatása a sepsiszentgyörgyi Családsegítő Központ működésére 1.A CS. S. K. rövid bemutatása: ben jött létre a FAMTERRA alapítvány.
Bemutatás Ü Adatok Ü Az Alapítvány célja Ü Működésmódja Ü Célterületei Ü Eddigi programok Ü További programtervek.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A gyakorlatvezető mentor
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Szociálpolitikai keretek
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Resztoratív módszerek az iskolában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
A lelki egészség védelme az iskolában
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A pályaorientációs konzultáció. A pályaorientáció fogalma: A pályaorientáció egy olyan folyamat, amely az igénybevevő egyéni igényeinek figyelembevételével.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning 2009. November NÉMETH MARGIT Tanulom magam…. Készségfejlesztő tréning 2009. November

Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Magyarország helyzete a nemzetközi viszonylatban 2008-as TALIS felmérés (23 OECD államban, 90 ezer pedagógus - kérdőíves vizsgálat) Milyen tényezők hátráltatják a tanulási és tanítási tevékenységet? Kiemelkedő: Mo. /(T.átl.) Tanórai rendzavarás ~71% (~59%) Lelki bántalmazás ~47% (~34%) Fizikai bántalmazás ~35% (~16%) Trágár/vulgáris beszéd ~77% (~37%) Rongálás ~54% (~26%) Kisebb mértékű: Iskolai alkohol és drogfogyasztás 7% (~10%) Hasonló: Hiányzások 46% (~45%) Nem jellemző: Fegyveres támadások

Hazai tapasztalatok Nincs reprezentatív kutatás, van közhangulat Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Hazai tapasztalatok Nincs reprezentatív kutatás, van közhangulat Oktatási Jogok Miniszteri Biztosa: évről évre nő a testi bántalmazással kapcsolatos ügyek száma Növekvő számú médiajelentések extrém incidensekről ORFK: testi sértések számának növekedése az általános iskolákban – 2005-110, 2008-200; magas látencia! Pedagógus- és diák-mélyinterjúk, interjúk, fókuszcsoportok, továbbképzések, kérdőívek

Az iskolai agresszió megjelenési formái (Jogismeret Alapítvány adatai) Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Az iskolai agresszió megjelenési formái (Jogismeret Alapítvány adatai) Verekedés, bántalmazás, tettlegesség 50% Durva hangnem, trágárság 16% Megfélemlítés, fenyegetés 10% Gúnyolás, zaklatás, megalázás 8% Lopás 10% Zsarolás 4% Egyéb 2%

Relációk közötti megoszlás Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Relációk közötti megoszlás Diák – diák 73% Diák – tanár 10% Szülő – tanár 10% Tanár – diák 4% Tanár – tanár 1,5%

Modell Másodlagos prevenció (reaktív) Elsődleges prevenció (proaktív) Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Másodlagos prevenció (reaktív) Elsődleges prevenció (proaktív) Helyzetelemzés Harmadlagos prevenció (kuratív) - Kérdőívek - Tréningek, - Környezet-tanulmányok - Fókuszcsoportok tanfolyamok - Egyéb fórumok - Mélyinterjúk - Esetmegbeszélők - Szupervízió - Coaching - Együttműködés különböző szektorok között - Kooperáció a rend- szer elemei között - Közösség építés - Készségfej- lesztő tréningek - Módszerspecifikus képzések - Kortársképzés - Kooperatív tanulás - Mentorálás - Pályaorientáció - Krízisintervenció - Kortárs-segítés - Tanácsadás - Áldozat segítés -Resztoratív konfliktuskezelés - Asszertivitás tréning - Intézményfejlesztés - Pszichológiai - Pszichiátriai - Orvosi - Szociális Támogató beavatkozások Modell

Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Háttér tényezők A korosztály pszicho-szociális helyzete (átmenetek, válságok) A korosztály személyiségfejlődési jellemzői (krízisek, teljesítmény, identitás, autoritás, szuicid) A korosztály társas kapcsolatainak jellemzői (családok, kortárs csoport, referencia személyek) A család szocioökonómiai státusza A személy egyéni adottságai, készségei, képességei – tehetséggondozás

Az egyénre, illetve kisközösségre szabott támogatás modellje Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Az egyénre, illetve kisközösségre szabott támogatás modellje

Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Speciális szakemberek, indikációs területek, módszerek /pszichológus, fejlesztőpedagógus, mentálhigiénés szakember, iskolai szociális munkás, …/ Egyéni tanácsadás, szupportálás Csoportos tanácsadás – tematikus, szabad interakciós Közösségépítés-fejlesztés, toleranciafejlesztés Kortárs-segítés Prevenciós programok, egészségfejlesztés Konfliktuskezelés Konferenciák Mediáció Egyéni kríziskezelés Csoportos kríziskezelés Családtámogató módszerek Pálya- és életvezetési tanácsadás Egyéni és családterápiák intézményen kívül

Pedagógusok Háttér tudás, szakmai ismeretek bővítése Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Pedagógusok Háttér tudás, szakmai ismeretek bővítése Problémaérzékenység fokozása, problémák adekvát artikulációjának képessége Külső-, belső kommunikációs készségek fejlesztése Módszertan, eszköztár bővítés Együttműködési készség fokozása (szakmák, szektorok) Tréningek Coaching Burn-out kezelés

Jó gyakorlatok Németh Margit | „Tanulom magam…” készségfejlesztő tréning Konferencia modellek (resztoratív, családi csoport, eset) Videó-tréning Színházi nevelés Amatőr színjátszók Pszicho-dráma Kortárs-segítők képzése Önismereti tréningek, csapatépítés (testkép-énkép, reális énkép …) Egészségnevelő programok (önelfogadás, önmegvalósítás, önkifejezés, coping stratégiák, pozitív minták, információnyújtás) Tematikus ofő órák (értékek, párkapcsolat, stb.) Közösségfejlesztés (szociometria, házirend, belső szabályrendszer, együttes élmények) Versenyek (sport, művészetek, műveltségi, stb.)

Köszönöm szépen a figyelmet. Nemeth.Margit@FPPTI.hu http://budapestedu.hu/agresszio