Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai fejlesztés az elmaradott régiókban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
1. Fő tevékenységi egységek megadása
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
E-Levéltár projekt Vidra András Projektigazgató
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Egészségügyi Stratégiai Kutató Intézet
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
EEgészség Program – Szakmai Napok N K T H – E S K I * március Templar Partnership Company 1 eEgészség program „Egészségügyi Informatikai K+F.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Egységes egészségügyi információrendszer
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Európai Uniós pályázatok
RENDSZER ELŐTT RENDSZER UTÁN
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
2004. március eEgészség – Digitális Aláírás Workshop 2004 Március Tim Zoltán, CISA Insurance Technology Kft. „Megbízható harmadik fél szolgáltatás,
ESzCsM Egészségügyi Stratégiai Kutató Intézet eEgészség Program Budapest, április 2. Balkányi László eEgészség Programiroda vezető szakértő.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
1 Az ágazati információpolitika fejlesztési eszköze: az eEgészség Program, a MITS-ESZ megvalósítása Holló Imre ESZCSM közgazdasági helyettes államtitkár.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) = Európa Terv Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
Regionális jelentőségű klaszterek közös beruházásainak támogatása, szolgáltatásainak kialakítása, fejlesztése ÉMOP – 2007/1.2.1 TERVEZET.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Tanuljunk az IKIR-ből! Eredmények, tapasztalatok, lehetőségek
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
1 AZ IKTA-2000 projektjeinek szakmai bemutatója IKTA-144/2000 projekt november 28.
HEFOP Tananyag-fejlesztési projekt Főpályázók tájékoztatása november 8.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
2004. október 4.1 A program lebonyolítása menedzsment szempontból Lakner Judit programvezető ESZA Kht.
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
2013. Június 26. Békéscsaba Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
Előadás másolata:

Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) 4.4 intézkedés: Egészségügyi információ- technológiai fejlesztés az elmaradott régiókban

A projekt tartalma Térségi (regionális), az ellátás különböző szintjein lévő egészségügyi intézmények (kórházak, rendelőintézetek, háziorvosok) közötti információ mintarendszerek létrehozása, amelyek szabványokon alapuló eEgészségügyi szolgáltatásokat (eKórlap, eKonzultáció, eRecept) nyújtanak. Intézményen belüli információrendszer korszerűsítések ( belső LAN hálózat, integrált orvosi és gazdasági funkciók, vezetői irányító rendszerek) Informatikai képzések az üzemeltetők és felhasználók számára

A projekt célja, távlati hatása Intézményközi IT mintarendszer-fejlesztések célja –hatékonyabb együttműködés a régió eü. intézményei között –jobb regionális költséghatékonyság (betegutak lerövidülnek, ismételt vizsgálatok elkerülhetők, stb.) –javulás az ellátott betegek komfortérzetében (javul az eü. ellátáshoz való hozzáférés, kevesebb utazás) –regionális szintű eü. információ az országos döntéshozóknak Intézményen belüli IT rendszerek korszerűsítésének célja –költséghatékony intézményi működés –Jobb betegellátás Elvárt hatás: –a régió versenyképességének növekedése a beteg munkavállalók gyorsabb felépülése révén –országos intézményközi rendszer lehetőségének megteremtése

Fizikai megvalósítás

Kedvezményezetti kör 3 elmaradott régió: Észak-Magyarország, Észak-Alföld, Dél-Dunántúl egészségügyi ellátók minden szintjéből (fekvő- és járóbeteg ellátó intézmények, háziorvosok) formálódott nyitott, önkéntes, non-profit konzorciumok régiónként 1-1 nyertes konzorcium, akik vállalják az intézményközi rendszer hosszú távú (min. 5 éves) működtetését

Az intézményközi rendszer szolgáltatásai Kötelezően megvalósítandó szolgáltatások: –eKórlap –eKonzultáció Vizsgálatkérés (pl. konzilium, labor vizsgálatkérés) Lelet visszaküldés –eRecept A három régióban ugyanaz a szolgáltatás- együttes kerül megvalósításra A Pályázó által javasolt szolgáltatások

A projekt pillanatnyi helyzete Eddig elvégzett tevékenységek A kedvezményezett konzorciumok kiválasztása –Pályázatok beadása –Pályázatok értékelése –Értékelés eredményének jóváhagyása és a Pályázók értesítése Szakmai előkészítő munka (eEgészség Programiroda: szabványok, fogalomtárak, közhit. Nyilvántartások, el. aláírás) Következő lépések Támogatási szerződések aláírása A megvalósításra kiírandó közbeszerzési eljárások előkészítése, lebonyolítása, szerződéskötés A szerződések monitorozása (szakmai ellenőrzés + előírt monitoring elvégzése)

Az intézményközi IT rendszer fejlesztés lebonyolítása 1. A közbeszerzési eljárások központi koordináció (ESZCSM SAP) mellett valósulnak meg: –Egyetlen (szolgáltatás típusú) közbeszerzési eljárás az intézményközi rendszer rendszertervezésére (ennek része a beszerzések technikai specifikációinak előállítása) adatbázis- és alkalmazó szoftver fejlesztésére a teljes intézményközi rendszer implementálására, integrálására –Egyetlen (beszerzés típusú) közbeszerzési eljárás több lot-tal az intézményközi rendszerközpontok hardver- és dobozos szoftvertermékeinek beszerzésére a hálózat kialakítására

Az intézményközi IT rendszer fejlesztés lebonyolítása 2. A „szolgáltatás” típusú közbeszerzési eljárás műszaki mellékletének elkészítése Csapatmunka ( – ) –A három nyertes pályázó által delegált szakemberek –ESZCSM Strukturális Alapok Programiroda által szerződtetett szakértők informatikus cég jogi szakértő egészségügyi gazdasági szakértő) –Az ESZCSM által delegált szakértők (ESZCSM- ből, ill. eEgészség Programirodából) –OEP szakértők

Az intézményközi IT rendszer fejlesztés lebonyolítása 3. A csapatmunka célja Az intézményközi IT rendszer funkcionális rendszertervének közös kialakítása, konszenzusos elfogadása: –Megvalósítandó funkciók (kötelezően előírt + pályázók által javasolt funkciók) tisztázása –Betegadatok áramlása és tárolása –A régiós központok szerepe –Hozzáférési jogok tisztázása –Kapacitás kérdések (adatmennyiség, tranzakciók, válaszidők, stb.) –Adatbiztonsági (pl. el. aláírás, stb.) és rendszerbiztonsági (pl. clusterezés, mentés, stb.) kérdések –Az eEgészség Programiroda eredményeinek beépítése –Kapcsolódó projektekhez illeszkedés (pl. OEP kártya) –Stb.

Az intézményközi IT rendszer fejlesztés lebonyolítása 4. A csapatmunka célja A megvalósítandó funkciók egészségügyi (személyes és intézményi) adatainak tárolásával és felhasználásával kapcsolatosan felmerülő személyiségjogi és adatvédelmi kérdések tisztázása és beépítése a funkcionális rendszertervbe –lehet-e és ha igen, milyen egészségügyi adatcsoportot egy adatbázisba gyűjteni? –kell-e az adatok lekérdezéséhez a beteg engedélye, ez milyen formájú lehet? –ki és milyen egészségügyi adathoz férhet hozzá?, stb.)

Az intézményközi IT rendszer fejlesztés lebonyolítása 5. A csapatmunka célja Az egészségügyi gazdasági kérdések tisztázása és beépítése a funkcionális rendszertervbe –a megvalósítandó elektronikus eEgészségügyi szolgáltatások gazdasági folyamatainak feltárása –a rendszertől elvárt gazdasági funkciók definiálása –Az intézményközi rendszer felkészítése a várható egészségügyi reform követelményeire –stb.

Az intézményközi IT rendszer fejlesztés lebonyolítása 6. A csapatmunka eredménye Funkcionális rendszerterv (nov. vége) A „szolgáltató” közbeszerzési eljárás teljes műszaki melléklete (2005. jan. eleje) –Funkcionális rendszerterv –Követelményspecifikáció –Átvételek előírása –Stb.

Az intézményen belüli IT fejlesztések lebonyolítása közbeszerzési eljárások bonyolítása saját koordinációval és menedzsmenttel) –Régiónként 1-1, ún. „megoldás-szállítói” tender (több lot-tal), vagy –Intézményenként külön közbeszerzési eljárás (ez a költségesebb, több adminisztrációval járó eljárás) időzítése: az intézményközi IT rendszer után

A konzorcium kötelessége A fejlesztés időszakában –A központi koordinációjú intézményközi IT fejlesztésben való részvétel –Az intézményen belüli fejlesztések teljes lebonyolítása –Projekt menedzsment és IT szakértők biztosítása –A fejlesztéshez kapcsolódó dologi költségek fedezése Az üzemeltetés időszakában –Az intézményközi és az intézményen belüli IT rendszer legalább 5 éven keresztüli fenntartását és üzemeltetését (szükséges anyagi és emberi erőforrások rendelkezésre bocsátásával) biztosítani kell Hazai és EU-s ellenőrzések, nem megfelelőség esetén szankciók, végső esetben a támogatási összeg visszafizetése!

Források 1. Összesen a 3 régióra: mdFt Egy régióra: mdFt ( Összesen: mdFt) Becslés ennek megoszlására: 25-35% intézményközi rendszerre 65-75% intézményen belüli rendszerre A becsült arányok változhatnak: a jogi, adatvédelmi kérdések eldöntése után az intézményközi és intézményen belüli rendszerek közötti határok (illesztések) meghúzása után a közbeszerzési eljárás technikai specifikációjának (feladattervének) elkészítése során

Források 2. A források elosztása a konzorcium tagjai között az intézményen belüli fejlesztésekre: a kért fejlesztés minden intézményben prioritással ellátott, egymásra épülő funkcionális modulok formájában történik minden intézményben ajánlatkérés modul szinten a pályázatban megadott abszolút prioritási sorrend alapján, „ameddig a takaró ér” Pl. az „A”, „B” és „C” intézmény moduljainak prioritási sorrendje: „A” intézmény: A1, A2, A3, A4 „B” intézmény: B1, B2, B3, B4, B5, B6 „C” intézmény: C1, C2, C3 „D” intézmény: D1 A konzorcium által megadott abszolút prioritási sorrend: Pl.: B1, B2, B3, A1, C1, A2, C2, B4, ║ D1, A3, …

Források 3. A projekt forrásai kizárólag az intézményközi és az intézményen belüli fejlesztésekre megkötött vállalkozói szerződések számláira (nettó + ÁFA) fordíthatók Finanszírozás az EU-s projekteknél általában: utófinanszírozás (negyedévente elszámolás) HEFOP 4.4 esetén a megkötendő támogatási szerződés szerint: > 10 mFt számla esetén közvetlen kifizetés lehetséges

A projekt időzítése Pályázatok beadása Támogatási szerződések aláírása Intézményközi rendszer (szolgáltatói) közbeszerzési eljárás meghirdetése Intézményközi beszerzési közbeszerzési eljárás meghirdetése Intézményen belüli beszerzési tenderek kibocsátása Intézményközi rendszer átadása Intézeten belüli fejlesztések lezárása Projekt lezárása