A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban 2007. június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Területfejlesztés és esélyegyenlőség a Barcsi kistérségben
Nyílt Pályán - Nemzeti Vasúti Kerekasztal - Eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről (Budapest, szeptember 15. Vasúttörténeti Park) VASUTAS TELEPÜLÉSEK.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Tehetségpont létrehozása
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A PÁLYÁZAT Márkus Miklós szakértő Stratégiai zajtérképek és zajcsökkentési intézkedési tervek készítése Székesfehérvár 2013 Zárórendezvény.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Készítette: Borák Andor, Hack Dóra, Kovács Nikoletta, Steiner Bettina
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
Galovicz Mihály, IH vezető
Köszöntjük Önöket az „Esély az együttműködésben” – Élhetőbb vidék megteremtése konferencián!
A KÉTTÉNYEZŐS TELEPÜLÉSI HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁSI DÍJ Előadó: Kneifel Ferenc ügyv. igazgató Gyulai Közüzemi Kft.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
TÁMOP / Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért május 31. TERÜLETFEJLESZTŐK SZAKMAI MŰHELYE.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Vasútszabályozási Osztály
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Az EU és a civil szervezetek kapcsolata Lukács András Levegő Munkacsoport „Civil szervezetek feladatai és lehetőségei az EU-tagság kapcsán” Budapest, 2005.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Fiatalok Lendületben Program Youth in Action Tineret in Acțiune.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
1 MEE Szegedi Szervezet évi beszámoló, évi tervek.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Előadás másolata:

A térségi vasutak szerepe A mellék- és szárnyvonalak jelene, jövője hazánkban és az Európai Unióban június 22. Parlament Kongresszusi terem Magyar Közlekedési Klub

A térségi vasutak szerepe, június Magyar Közlekedési Klub Környezetbarát közlekedési rendszerek, politikák támogatása, Nem motorizált közlekedés, közösségi közlekedés, vasúti szállítás, Település- és terület fejlesztés, Tudatformálás, lobby, tanulmányok, fejlesztési dokumentumok, jogszabályok véleményezése, Vasúti, és közlekedési kerekasztalok, A European Federation of Transport and Environment tagszervezete –

Bevezető, előzmények, a projektről Mészáros Péter, MKK elnök

A térségi vasutak szerepe, június Előzmények A GKM július 5-én jelentette be 28 vasúti mellékvonal felülvizsgálatára, illetve szüneteltetésére vonatkozó döntését. A GKM december 6-án 14 vonal bezárásáról hozott végleges döntést, melyeken március 4-ével meg is szüntették a forgalmat április 14-én újabb 70 vonal vizsgálatáról jelent meg hír a sajtóban, annak ellenére, hogy az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a vasúti közlekedési közszolgáltatás megszüntetésének törvénysértő voltára hívta fel a közlekedési miniszter figyelmét május: újabb 29 vonalat tartalmazó halállista a sajtóban

A térségi vasutak szerepe, június Előzmények Szubjektív felmérések, utas szám meghatározások, Döntés társadalmi részvétel nélkül, „felülről”, „Civil egyeztetés” formális tényközlés, A társadalom egyoldalú tájékoztatása a médiában, Következmények, vasúti vagyon, környezeti, társadalmi, térségi hatások, A saját érdekeiket legkevésbé megvédeni tudó rétegek, a kistelepülések helyzete.

A térségi vasutak szerepe, június A projektről Mi nem önmagukban a mellékvonalakért, a vasútért érvelünk, hanem: – működőképes regionális közlekedési rendszerekért, –amelyek támogatják a térségek fenntarthatóságát – a szó társadalmi, gazdasági és ökológiai értelmében egyaránt – –s aminek szerves része a vasút. A térségi problémák, elképzelések megismerése, megismertetése a döntéshozókkal,

A térségi vasutak szerepe, június A projektről Az utasok és az önkormányzatok közötti együttműködés, A részvételi demokrácia erősítése, A társadalom valós tájékoztatása, A vasúti közlekedés megszerettetése, –helyszíni kapcsolatfelvétel a békési vonalakon –Vonattal a mellékvonalakon is! – kilométergyűjtő mozgalom –Konferencia a mellékvonalakért, november

A térségi vasutak szerepe, június A projektről Háttér: KVVM Zöldforrás, „Üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésével összefüggő feladatok” - a külföldi jó példák bemutatása - További támogatók: Ökotárs Alapítvány, Kárpátok Alapítvány, NCA Önszerveződés, Szakmai és Területi Együttműködés Kollégiuma,

A térségi vasutak szerepe, június Aktualitások, az „egységes” közúti és vasúti tarifák anomáliái MÁV magas különszolgálati pótdíjak – a Volánnál ilyen nincs – Hosszabb vasúti pályatávolságok, ritkuló hálózat, magasabb jegyárak a párhuzamos buszjáratokhoz képest, Egységes tarifa, nem viszonylati, és nem szolgálat független, A magyar jövedelmi viszonyokhoz és az autózás árához képest már magas tarifák, ÁFA emelés, és a visszaigénylés megvonása, Az egyéni autós közlekedéssel szemben versenyképes tarifa kedvezmények hiánya,

A térségi vasutak szerepe, június Aktualitások: a közlekedési szövetség(ek) - és a józan ész - teljes hiánya Pl. cseh közlekedési szövetségi elővárosi 32 km-es jegy: 29 KC (257 Ft) - de ezzel még a kezdő és a vég zónában busz + metró + villamoson is lehet utazni! Nálunk: 525 Ft (és ha még ehhez hozzáadunk egy-két BKV jegyet...) A VOR napijegy Bécsben 3 EUR, 750 Ft, Budapesten BKSZ nélkül Ft. Budapesten az éves BKSZ-bérlet Ft volt 2007-re, Bécsben 409.-EUR ( )

A térségi vasutak szerepe, június Aktualitások: a közlekedési szövetség(ek) - és a józan ész - teljes hiánya Az 5 km-s helyközi tarifa bevezetésével Budapest-Nyugati-Zugló vonattal 5 km 125 Ft BKV átszállójeggyel 380 Ft BKV két vonaljeggyel 460 Ft

A térségi vasutak szerepe, június Néhány vasúti menetdíj Bp.-Székesfehérvár 70 km % Teljes-árú ,57 50%-os ,57 90%-os ,09 gyermek 67,5/ ,33 tanuló havijegy lakóhelyre ,84 tanuló havijegy egyéb ,18 hallgató havijegy lakóhelyre ,18