Kereskedelem Szakmacsoport

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Általános áruismeret Termékfelelősség
Teszt Eladási hely.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Magvas növények Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
A KERESKEDELEMBEN ALKALMAZOTT GÉPI BERENDEZÉSEK
Csonka Zoltán intézményvezető
Általános áruismeret A minőség
Termék és márka politika
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Tárgyi eszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
Polónyi István Minőségmenedzsment 1..
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
A piac Szakiskola.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
1. Árfeltüntetés alapvető szabályai
A logisztikai rendszer részei
Kereskedelem Szakmacsoport
A határmenti együttműködés szerepe a két megye élelmiszeriparának fejlődésében Dr. Máthé Endre.
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Minőségmenedzsment.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Logisztika 6.előadás.
Csomagolástechnológia 1.
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztók tájékoztatása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KÖRNYEZETVÉDELEM A HULLADÉK.
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
7. Előadás Termék stratégia
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
Forgóeszközök Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú.
Gépészet szakmacsoport
Vadgazdálkodási géptan
Gépészet szakmacsoport
Gépészet szakmacsoport
Általános áruismeret 5. EAN-kódok
Temelésmenedzsment Production Management VI. előadás Minőségbiztosítás.
Vállalkozásgazdaságtan 8. Előadás
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Termék & Márka Kopcsay László.
Statisztika I. Áruforgalom elemzése Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP /1-
Csap eszterga programja NCT-re Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP /1-
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
Szellemi alkotások és a versenyjog évi LVII. Új törvény (Versenytörvény), amely január 1-jén lépett hatályba évi LVII. Új törvény (Versenytörvény),
Csomagolás. Azoknak a műveleteknek az összessége, amelyeknek alapvető célja: a termék védelme, ill. szállításra, tárolásra alkalmassá tétele, egységbe.
A reklám centruma.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Gazdasági ismeretek A gazdasági fejlettség mérőszámai.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
A piac és a piacgazdaság
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Innováció-menedzsment a könyvtárban
Előadás másolata:

Kereskedelem Szakmacsoport AZ ÁRU Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1-2009-0016 azonosítószámú projekt keretében

Áru minden, ami adásvétel tárgyává válik. Kereskedelem Szakmacsoport Az áru fogalma Áru minden, ami adásvétel tárgyává válik. A kereskedelmi tevékenység lényege, feladata: az áruk cseréjének lebonyolítása.

Az áruk világának fejlődése Kereskedelem Szakmacsoport Az áruk világának fejlődése Legfontosabb jellemzők: a termékek körének bővülése a tevékenység áruvá válása az ismeretek, adatok adásvételének megjelenése (szellemi munka fontossá válása)

Az áruk csoportosítása Kereskedelem Szakmacsoport Az áruk csoportosítása Az áruk tárgyiasultsága szerint: termék, szolgáltatás, információ. A felhasználás célja szerint: fogyasztási cikkek, termelési eszközök.

Kereskedelem Szakmacsoport A termék A termékek olyan áruk, amelyek tárgyi alakot öltenek. Pl.: élelmiszerek, ruházati cikkek, anyagok, gépek

Kereskedelem Szakmacsoport Az információ Különleges áru, mert értékesítése után az eladója és a vevője egyaránt ismeri. Ezért sok esetben a vevő az információ kizárólagos használójává válik. A kereskedelem elsősorban a termékek adásvételével foglalkozik, de fő tevékenységének sikerességét fokozza, hogy szolgáltatást nyújt, vagy információkat ad az áruhoz.

Kereskedelem Szakmacsoport A szolgáltatás A szolgáltatás eladásra szánt, a vevő számára hasznos cselekvés, tevékenység. Pl.: orvos, tanár, fodrász, kozmetikus, ablaktisztító.  Itt maga a tevékenység elégíti ki az igényeket.

Kereskedelem Szakmacsoport A fogyasztási cikkek A fogyasztási cikkek az emberek szükségleteinek kielégítésére szolgáló áruk. Az áruk jellege szerint: élelmiszerek, vegyi áruk, ruházati áruk, műszaki cikkek.

A fogyasztási cikkek Forgalmazásuk feltételei szerint: Kereskedelem Szakmacsoport A fogyasztási cikkek Forgalmazásuk feltételei szerint: napi tömegcikkek: gyakran, nagy tömegben keresett áruk, melyek egyszer vagy néhányszor használhatók. (élelmiszerek, kozmetikai áruk, egészségügyi cikkek) tartós cikkek: a szokásos feltételek között számtalanszor használhatók. (ruházati áruk, műszaki- lakberendezési cikkek) luxustermékek: sajátos, különleges igényeket, kifinomult ízlés kielégítő márkás áruk. (bundák, ékszerek, illatszerek) ritkán keresett, nem keresett áruk: amelyekről a fogyasztó nem tud, vagy nem gondol a beszerzésére. (gyászruha)

Kereskedelem Szakmacsoport A termelési eszközök A termelési eszközök a gazdálkodáshoz (termeléshez, értékesítéshez, szolgáltatáshoz) felhasznált áruk: alapanyagok alkatrészek félkész termékek segédanyagok befektetett eszközök: hosszú ideig használható, nagy értékű termelési eszközök. forgóeszközök

Az áruk forgalomképessége Kereskedelem Szakmacsoport Az áruk forgalomképessége A fogyasztási cikkeknek a vevőt érdeklő legfontosabb jellemzői: a használhatósága és az ára. Az áru forgalomképessége: az arra való alkalmassága, hogy önmagát eladja. Összetevői: minőség megjelenési forma csomagolás védjegy ár

Kereskedelem Szakmacsoport A minőség = a használat szempontjából lényeges (hasznos) tulajdonságok összessége. Minőségtanúsítás, tájékoztatás a minőségről: minőségi osztály feltüntetése használati, kezelési útmutatók műszaki leírások minőségi bizonyítvány CE jel megfelelőségi nyilatkozat márkanév származási hely szavatosság jótállás

A megjelenési forma és a csomagolás Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás Az eladhatóság fontos eszköze. Formaterv = design (dizájn) A csomagolás funkciói: áruvédelem figyelemfelkeltés tájékoztatás

A megjelenési forma és a csomagolás Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás

A megjelenési forma és a csomagolás Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás

A védjegy = jogi védelmet élvező megkülönböztető jelzés. Lehet: Kereskedelem Szakmacsoport A védjegy = jogi védelmet élvező megkülönböztető jelzés. Lehet: cég neve áru fantázianeve ábra, jel ezek ötvözete

Az ár Nem mindig a legolcsóbb a legkeresettebb. Kereskedelem Szakmacsoport Az ár Nem mindig a legolcsóbb a legkeresettebb. A termék ára akkor segíti az eladhatóságot, ha összhangban van a hasonló színvonalú termékek árával, a minőséggel.