INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jogszociológia 4. előadás november 13. Uszkiewicz Erik
Advertisements

Szélsőséges területi vízkészlet-kockázatok hatékony, fenntartható kezelési alternatívái közép- és hosszútávra Fonyó György.
Projekt általános bemutatása
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
ERA A vasútvállalatokra vonatkozó kötelező üzemeltetési szabályok a hazai vasúti hálózatra vonatkozóan.
A SHARE kutatás kínálta elemzési lehetőségek Gál Róbert & Vargha Lili Szirák, 2011.
Gazdasági Informatika Tanszék
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése 1 Hálózat
KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK A FŐVÁROS ÉS A RÉGIÓ KÖZLEKEDÉSÉBEN
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Bemutatkozik: HERCEGHALOM Január 26.
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Urban Audit Az egységes városstatisztikai adatbázis.
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
Háztartási költségvetési és életkörülmény adatfelvétel
A LAKOSSÁG UTAZÁSI SZOKÁSAI (LUSZ)
2006. június 13.Környezetvédelmi Világnap - aktuális kutatási kérdések a környezetvédelemben 1 Zajtérképezés Magyarországon A stratégiai zajtérkép mint.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Munkaerő mobilitás Magyarországon
Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Kistérségek periódusra vonatkozó fejlesztési tervei 2006.
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Miért és mit – a program céljai és várható eredményei Galasi Péter, MTA KTI.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Pécs, november 27. Előadó: Micskey Tibor termelési igazgató Pannon Volán Zrt. A nagyvállalatok nehézségei: megoldási lehetőségek a perifériák közlekedésszervezésében.
Számítástechnika az UVATERV-ben
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
Városi közforgalmú közlekedés tervezése. Hálózat Az öt szakasz közötti összefüggések Területfelhasználási jellemzők – Lehetőségek a tk. szempontjából.
Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2017.
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Előadás másolata:

INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL Az elővárosi közösségi közlekedés lehetőségei Budapest nyugati Agglomerációjában Budaörs 2010. november 24. INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL Budaörs Kistérség és környéke területére Albert Gábor tagozatvezető, KTI 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell Cél Eszköz: a modell Eredmények 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell CÉLOK: Döntés támogatás: - változatok összehasonlítása különböző időtávok fejlesztési változatok közösségi közlekedési közúti - költség-haszon elemzéshez adatszolgáltatás forgalomnagyság utazási-, várakozási idő, stb. 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell A MODELL Három lépcső: - A jövőbeni forgalom előre becslése különböző időtávok - A forgalmi igények megosztása közösségi közlekedés közúti közlekedés - Ráterhelés a hálózatokra közösségi közlekedés közúti közlekedés 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell Forgalmi körzet beosztás 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell FELHASZNÁLT ADATOK Területi statisztikai adatok (KSH, saját számítások): - elingázó tanulók és dolgozók száma - iskolás-, munkaképes korúak száma - iskolai férőhelyek, munkahelyek száma - kiskereskedelmi alapterület - személygépkocsi ellátottság, stb. Utazási adatok: - Országos Célforgalmi Adatfelvétel (KTI, 2008) - BKV háztartás felvétel (2004) - BKSZ háztartás felvétel (2007) 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell FELHASZNÁLT ADATOK / 2 Menetrendi adatok (jelenlegi és javasolt jövő): - Volán - MÁV - BKV Úthálózati adatok: - Országos Közúti Adatbank (úthálózat, forgalom) - Távlati fejlesztések Helyi fejlesztési tervek 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell NEHÉZSÉGEK Az adatok a szükségesnél nagyobb területi egységekre állnak rendelkezésre - területi statisztikai (foglalkoztatottség, stb.) - célforgalmi Következmény: a modell a jelenlegi adatokkal csak tendenciákat mutat, a számszerű eredmények nem mérvadóak!!! 2010. 11. 24.

MODELL FELÉPÍTÉS Jelenlegi utazások Statisztikai adatok Előre számítás Integrált összközlekedési modell MODELL FELÉPÍTÉS Jelenlegi utazások Statisztikai adatok Előre számítás Szokásjellemzők Jövőbeni utazások Menetrend Logit modell Forgalom megosztás Szolgáltatás jellemzők Közúti forgalom Közösségi közlekedési forgalom Hálózati terhelések - közösségi közlekedés - közút Hálózati modellek Ráterhelés 2010. 11. 24.

Közúthálózat, jelen állapot Közúthálózat, jövő állapot Integrált összközlekedési modell Közúthálózat, jelen állapot Közúthálózat, jövő állapot 2010. 11. 24.

Közösségi közlekedési hálózat, jelen állapot Integrált összközlekedési modell Közösségi közlekedési hálózat, jelen állapot Közösségi közlekedési hálózat, jövő állapot 2010. 11. 24.

Személygépkocsi forgalom, jelen állapot (jármű/óra) Integrált összközlekedési modell Személygépkocsi forgalom, jelen állapot (jármű/óra) 2010. 11. 24.

Közösségi közlekedési forgalom, jelen állapot (utas/óra) Integrált összközlekedési modell Közösségi közlekedési forgalom, jelen állapot (utas/óra) Közösségi közlekedési forgalom, jövő állapot (utas/óra) 2010. 11. 24.

Közösségi közlekedési forgalom, különbség (utas/óra) Integrált összközlekedési modell Közösségi közlekedési forgalom, különbség (utas/óra) 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell TOVÁBBLÉPÉS Célirányos adatfelvételek - területi jellemzők (népesség, ellátottság, stb.) - utazási jellemzők (célterület, módhasználat) Fejlesztési tervek aktualizálása a térségben - jelleg - ütemezés Kapcsolódó fejlesztések aktualizálása - jelleg - ütemezés 2010. 11. 24.

A Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Integrált összközlekedési modell A Budaörs Kistérség Többcélú Társulása Kistérségi Iroda megbízásából a modellt kidolgozták: Közlekedéstudományi Intézet Albert Gábor, Keserű Imre, Miksztai Péter, Dr. Siska Miklós 2010. 11. 24.

Integrált összközlekedési modell KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Albert Gábor albert.gabor@kti.hu 2010. 11. 24. 17