Vezetői információk outsourcingban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Babos János Andersen, Business Process Outsourcing Ügyvezető Igazgató
Advertisements

Az EKSzK (Egészségügyi Közös Szolgáltató Központ) megvalósításának lehetőségei és lépései Babos János Partner, Andersen Business Process Outsourcing ügyvezető.
Adatmenedzsment és kontrolling. ADAT Adott folyamat pillanatnyi állapotának jellemzője, mely önmagában nem értékeli az adott folyamatot.  Mennyi?130.
Egészségügy Intézmények Kontrollingja
Budapest Pénzügy és Számvitel1.  Szereplők  KÜLSŐ (piaci szereplők, hatóságok)  BELSŐ érintettek (vezetők, dolgozók, tulajdonosok)  Szakmai.
Gondolatok a jubileumi XX. Magyarországi Egészségügyi Napokról
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Készítette: Pápai Zsolt Lex Ákos Kiss Gábor Borbély Csaba
ÜZLETI TERVEZŐ RENDSZER MÁRKAKERESKEDÉSEK RÉSZÉRE.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
Business Process Outsourcing © Andersen 2001 Management és controlling információk külső szolgáltatótól Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Műszaki ellenőrképzés
Babos János Partner, Andersen BPO ügyvezető igazgató
DOKUMENTUMKEZELÉS.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Benchmarking.
1950-es évek 1960-as évek 1970-es évek 1980-as évek 1990-es évek
Eltéréselemzés Beszámolási rendszer
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Szervezetfejlesztési Program
Éves tervezés a magyar bankszektorban
Humánerőforrás Kontrolling
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
Beruházás-kontrolling
Projektkontrolling A dolgozatot készítette: Bodnár Zsuzsanna Buskó Nóra Csépe Krisztina Szőke Zoltán Varga Nóra.
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
Pénzügyi intézmények kontrollingja
A kórházi kontrolling Készítették: Csillag Adrienn Junó Ilona Anett
Vezetői Információs Rendszer felépítése
A szervezeteken belüli funkcionális területek kontrollingja
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Egészségügyi finanszírozás
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Controlling a gyakorlatban
Controlling a gyakorlatban
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
Hatékony HR költség-tervezés a válság idején
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Munkavédelem és controlling
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Hajdics Antónia Államháztartási Szabályozási Főosztály
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
Üzemgazdasági szemlélet a gyakorlatban
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
SZÁMVITEL.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Vezetői információk outsourcingban Babos János, Partner Andersen, Business Process Outsourcing © Andersen 2001

Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

Az outsourcing / kiszervezés története Outsourcing - külső erőforrások bevonása Első publikáció: 1937 Csináld azt, amiben a legjobb vagy - a többit hagyd másokra (alapkompetenciák) Kiszervezéssel el lehet kerülni beruházásokat és bizonyos kockázatokat Mi változott azóta? Kiszervezés: stratégiai fókusz, rugalmasság, innováció Szolgáltatók: speciális képességek, jó hatékonyság © Andersen 2001

Miért szervezünk ki? Ma Tegnap PROBLÉMA MINŐSÉG STRATÉGIA Helyzet: szorító gazdasági kényszer a változó és nehezen kiszámítható szabályzók és elszámolási rendszer Pénzügyi szükséglet Költségcsökkentés Rugalmasság Alkalmazottak és/vagy tapasztalat felhasználása Gyors megvalósítás Kiváló minőségű szolgáltatás A vezetés idejét és a befektetéseket az alapvető folyamatokra koncentrálni Javaslat: az Egészésgügyi Közös Szolgáltató Központok a vezetést támogató, döntés-előkészítő és elemző megoldásaik révén az intézmény költség-hatékony működését képesek támogatni, biztosítani Alapkérdések: Milyenek a megosztott szolgáltatások hazai alkalmazási lehetőségei? Az egészségügy intézményrendszerének hatékony segítséget jelent-e a Közös Egészségügyi Szolgáltató Központok létrehozása és működtetése? PROBLÉMA MINŐSÉG STRATÉGIA © Andersen 2001

Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

A VIR és a fő kapcsolódó modulok Tervezés Számvitel Pénzügy Vezetői információ Kontrolling Medikális modulok © Andersen 2001

Elvárások a vezetői információs rendszerrel kapcsolatban A felső- és középvezetés számára a gyűjtött adatok lehívásának biztosítása napi, heti, havi rendszerességgel Előre definiált terv-tény összehasonlítások automatikus készítése Rugalmas egyedi lekérdezések lehetősége Egyedi speciális igényeknek megfelelő mutatószámrendszer alkalmazása (különös tekintettel a kontrolling-információkra) Az aktuális pénzügyi helyzet gyors kimutatása A kapcsolódó tevékenységek bevételeinek és költségeinek lekérdezése Költséghelyi kontrolling alapján a költséghelyek szerinti költségek alakulásának tetszőleges bontásban való kimutatása Többszintű fedezetszámítási adatok lekérdezése © Andersen 2001

Egy VIR bevezetés lépései - outsourcing keretében A jelenlegi rendszer felmérése Az új rendszerrel kapcsolatos elvárások megismerése és egységes fogalomrendszer kialakítása A jelenlegi rendszer értékelése az új rendszer általános alapelveihez viszonyítva Az új rendszerrel szembeni követelmények részletes kidolgozása és a rendszer folyamattervezése Az új rendszer bevezetése - számszaki tervezés és ellenőrzés A működési tapasztalatok elemzése, a rendszer korrekciója © Andersen 2001

Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

A kontrolling folyamata Adatgyűjtés Adatfeldolgozás Teljesítmény-elszámolás Bevétel és kiadás összevetése Elemzés: terv-tény eltérés, összehasonlító idősor szervezeti egységenként Ok-okozat vizsgálat Ellenőrzés Intézkedés Visszacsatolás Számviteli rendszer Orvosi IT rendszer Terv elfogadása Terv elfogadása Adatáramlás Szolgáltató által ellátott folyamat Intézménynél maradó döntés Intézmény által ellátott folyamat Közösen ellátott folyamat A döntések az intézménynél maradnak! Intézkedés Visszacsatolás © Andersen 2001

Kontrolling az egészségügyben – SWOT elemzés Gyengeségek Erősségek Az elemzést a helyi ismeretek segítik Több évtizedes felhalmozott tapasztalat Nincs kialakult elfogadott módszer és szemlélet Kevés a jó szakember Sokszor az informatikusokra marad a kontrolling munka Késedelmes információ A döntéshozatalkor az információk már elavultak A kontrolling nem segíti a vezetést © Andersen 2001

Kontrolling az egészségügyben – SWOT elemzés Kockázatok Lehetőségek Modern, egységes kontrolling rendszer bevezetése, mely része a vezetői információs rendszernek Benchmarking alkalmazása A kontrolling a döntések szerves részévé válik Rendszeres kontrolling jelentés készítése Helyi, sajátos információk hiánya miatt téves következtetés levonása Az egészségügy működési rendje és a kontrolling külön életet él Kontrolling adatok nem on-line frissülnek a medikális adatok időszakos bevitele miatt © Andersen 2001

Elvárások a kontrolling rendszerrel szemben Az üzleti terv készítés és a döntés-előkészítés támogatása Pénzügyi mutatók és keretek tervezése Költségek és bevételek tervezése és elemzése Költséghelyi számítások elvégzése Terv-tény kimutatások és eltérés-elemzések készítése Medikális területek elő- és utókalkulációja A folyamatok kapacitás-kihasználtság szerinti elemzése és kimutatása Kalkulált költségnemek elszámolása és elhatárolása Lépcsős fedezetszámítás (pl. intézményre, medikális területre, szervezeti egységre, folyamatra, betegre) © Andersen 2001

Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

A keretgazdálkodás, költségvetés folyamata Előző időszak elemzése Költségvetési politika Költségvetési politika Költségvetés előkészítése Tanácsadás Keretgazdálkodási elvek, keretfelosztás Keretgazdálkodók felé Keretnyilvántartás, elemzés Anyagkészlet Adatáramlás Szolgáltató által ellátott folyamat Az intézménynél maradó döntés Az intézmény által ellátott folyamat Külső folyamat Adatgyűjtés Pénzügy A döntések az intézménynél maradnak! Munkaügy, bér Időszaki zárás Mérleg Zárások, beszámolók © Andersen 2001

Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

Sajátos információigények egészségügyi intézményi környezetben Tervezés bevételtervezés a teljesítendő “pontokra” vonatkozik a tervezett bevétel a normatíva változása miatt nem állandó teljesítményelvű finanszírozás költségvetési keretek között Mérés a finanszírozási és gazdálkodási adatok mérése elkülönül a kétféle szempontrendszernek való megfelelés igénye sokszor az ad hoc megoldásokat helyezi előtérbe Beavatkozás a finanszírozási és gazdálkodási irányítás célja és mozgástere különböző a beavatkozás általában a múltbeli adatokon alapul és így elkésett Instructor Notes: Paraphrase the above three bullets in your own words. Tell the audience that the following questions will be addressed in reference to the third bullet: Where does BPO fit into the Firm’s structure? Why is BPO here? What makes BPO successful? What does BPO do? © Andersen 2001

Sajátos információigények egészségügyi intézményi környezetben Kórházi működés Költséghely - Költségviselő kapcsolatok KÖLTSÉGVISELŐK Betegségcsoportok Beavatkozások KÖLTSÉGHELYEK Gyógyító és segítő tevékenység Ápolás Háttérszolgáltatás Karbantartás Szállítás Élelmezés Raktár Épület Mosoda Energia Ápolási részleg 1 részleg 2 részleg 3 Vizsgálatszám / műtétszám / orvosi óra ... Ápolási nap Röntgen Labor Műtő o. Orvosi KH HBCS 1 Hom.Betegség- csoport HBCS 2 HBCS 3 Beavatkozás 1 2 Járóbeteg-ellátás Fekvőbeteg-ellátás …. Gyógyszertár Instructor Notes: Paraphrase the above three bullets in your own words. Tell the audience that the following questions will be addressed in reference to the third bullet: Where does BPO fit into the Firm’s structure? Why is BPO here? What makes BPO successful? What does BPO do? © Andersen 2001 Forrás: Diebold

Rendszeres jelentéscsomagok szempontjai Versenyszféra Pénzügyi jelentések Eredménykimutatás költséghelyenként Mérleg Cash flow Értékesítési jelentések Termékcsoportonként Vevőnként Üzletáganként Beruházások Beszerzés, telepítés, felújítás bekerülési költsége és tervezett értékcsökkenése Termékfedezet-kimutatás Termékenkénti fedezet Egészségügy Pénzügyi jelentések Működési eredmény kimutatása költséghe- lyenként és homogén betegségcsoportonként Cash flow (direkt) Működési bevétel kimutatása Homogén betegségcsoportokra Tevékenységekre Szolgáltatásokra Beruházások Támogatások és felújítási bevételek felhasználása Fedezeti kimutatás Homogén betegségcsoportok fedezete © Andersen 2001

Az előadás programja Bevezetés az outsourcing fogalmába Vezetői információs rendszer szerepe és kapcsolatai A kontrolling folyamata A tervezés, keretgazdálkodás folyamata Az egészségügy sajátosságai Külső szolgáltatás előnyei © Andersen 2001

Külső szolgáltatás előnyei Egységesítési lehetőségek (folyamatok, jelentések, stb.) Valós idejű szolgáltatás megvalósítása Gyorsjelentések a gyors beavatkozásokhoz Intézmények közötti összehasonlító elemzések lehetősége (benchmarking) Szolgáltatási protokollok elkészítésében segítségnyújtás Instructor Notes: Paraphrase the above three bullets in your own words. Tell the audience that the following questions will be addressed in reference to the third bullet: Where does BPO fit into the Firm’s structure? Why is BPO here? What makes BPO successful? What does BPO do? © Andersen 2001

Outsourcing tapasztalataink a VIR és kontrolling területén VIR tervezés és bevezetés Magyarország egyik legnagyobb telekommunikációs cégénél Kontrolling tevékenység (összehasonlító elemzések készítése, eltérések elemzése) Multinacionális szolgáltató cégeknél Egészségügyi területen csak egészségügyi szakemberek bevonásával lehet eredményes kontrollingot végezni! © Andersen 2001

Outsourcingban elérhető szolgáltatások Tervezés Vezetői információ Kontrolling Számvitel Pénzügy Tervezés Számvitel Pénzügy Vezetői információ Kontrolling Medikális modulok Outsourcing-szolgáltatásként is elérhető: üzleti tervezés, pénzügy, számvitel, kontrolling, vezetői információs rendszer © Andersen 2001

Köszönöm a figyelmet! ----------------------------------------------------------- Záródiára: Mit hallotunk ma? Hogyan tudunk továbblépni? Kezdjük el!!! © Andersen 2001