T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, 2012. szeptember 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Családközpontú szolgáltatások bemutatása TÁMOP /
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Pályázati megbeszélés a résztvevő összes kollégának BRAVIA TEREM, JÚNIUS 18. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
prizma tárház-projekt
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Tehetségpont létrehozása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / A referencia-intézményi feltételek megteremtése a somogyjádi Illyés Gyula Általános Iskolában.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Az Új Széchenyi Terv - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében kiírt TIOP /1 kódszámú, Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
Integráló iskolák a közoktatásban
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Új Magyarország Fejlesztési Terv
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
„Együtt, eredményesen”
Előadás másolata:

T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.

P ROJEKT - ZÁRSZÁMADÁS Prizmareferencia – /TÁMOP Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése Pedagógusképzés – /TÁMOP Szervezeti tudás, intézményi implementáció, új szolgáltatások a Prizma EGYMI-ben Angyalföldi Komp – /TÁMOP Kompetencia alapú oktatás elterjesztése innovatív intézményekben Kaptár-projekt – /TÁMOP Az egységes gyógypedagógiai módszertani intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése HÍD-projekt – /HEFOP Konzorciális együttműködés a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése érdekében Messzelátó-projekt – /HEFOP A sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatása intézményi együttműködés keretében a közoktatás területén

A JELEN KIHÍVÁSAI TÁMOP A-11/1 – Sajátos nevelés igényű gyerekek integrációja – sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja – Útravaló projekt – TÁMOP /3 - Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének támogatása érdekében

P RIZMA TÁRHÁZ – SZEMÉLYRE SZABOTT SZOLGÁLTATÁS Előzmények – TÁMOP 3.1.6/08 pályázat Megvalósítás – önálló intézményi projekt Kötelező és választható tevékenységek Költségvetés Tervezett összeg: Ft Elnyert támogatás: Ft Projekt időszak Tervezett: – Módosított: –

I NDIKÁTOR ELEMEK Mutató neveTípus (Kimenet/ eredmény) Mérték- egység Célérték a projekt végén A speciális eszközök használatát támogató szolgáltatások száma Eredmény db 5 A speciális eszközök kölcsönzésére kifejlesztett protokollok száma Kimenet db 5 A speciális eszközök használatára felkészített felhasználók és szakmai közreműködők száma Eredmény fő 50 Kölcsönözhető korrektív, kompenzáló speciális eszközök száma Kimenet db 186 Kölcsönözhető hely- és helyzetváltoztatáshoz szükséges eszközök száma Kimenet db 2 Kölcsönözhető speciális fejlesztő eszközök száma Kimenet db 412 Beszerzett speciális taneszközök száma Kimenet db 1280 Kölcsönözhető speciális IKT eszközök száma Kimenet db 6 Családközpontú, kora gyermekkori intervenciós tevékenységeket támogató szolgáltatások száma Eredmény db 3 Családközpontú, kora gyermekkori intervenciós tevékenységekbe bevont és felkészített szakemberek száma Eredmény fő17

A PROJEKT FŐBB CÉLKITŰZÉSEI Szolgáltatási lehetőségek biztosítása gyerekek, tanulók, pedagógusok, szülők számára; Eszközbeszerzés, eszközkölcsönzés biztosítása; Szolgáltatások kiterjesztése a korai fejlesztés időszakára; Infokommunikációs akadálymentesítés

A PROJEKT KÖZVETETT CÉLJA a Prizma EGYMI humán erőforrás fejlesztésével és kapacitás, valamint szolgáltatás bővítésével intézményünket piac- és versenyképessé tenni arra az esetre, ha a közoktatási változtatások az EGYMI-k életét is befolyásolnák.

P ROJEKT TEVÉKENYSÉGEK 10 PONTBAN 1) Projektvezetés 2) Eszközbeszerzés 3) Eszközkölcsönző üzemeltetése 4) Eszközkölcsönzési protokollok kidolgozása 5) Eszközkölcsönzéshez és családközpontú szolgáltatásokhoz kapcsolódó szolgáltatások kidolgozása 6) Szolgáltatások megvalósítása 7) Képzések 8) Nyilvánosság 9) Intézményi innováció 10) Akadálymentesítés

ESZKÖZBESZERZÉS a) Az eszközkölcsönző berendezési tárgyainak megvásárlása b) Korrektív, kompenzáló speciális eszközök beszerzése c) Hely- és helyzetváltoztatáshoz szükséges eszközök beszerzése d) Speciális fejlesztő eszközök beszerzése e) Speciális taneszközök beszerzése f) Speciális digitális és IKT eszközök taneszközök beszerzése

E SZKÖZKÖLCSÖNZÉSI PROTOKOLL a) Súlyosan, halmozottan sérült gyerekek, tanulók számára korrektív, kompenzáló speciális eszközök protokollja b) Mozgássérült gyerekek, tanulók számára hely- és helyzetváltoztatáshoz szükséges eszközök protokollja c) Beszédsérült gyerekek, tanulók számára speciális fejlesztő eszközök protokollja d) Autista gyerekek, tanulók számára speciális fejlesztő eszközök protokollja e) Beszédsérült gyerekek, tanulók számára speciális digitális és IKT eszközök taneszközök protokollja.

E SZKÖZKÖLCSÖNZÉSHEZ ÉS CSALÁDKÖZPONTÚ SZOLGÁLTATÁSOKHOZ KAPCSOLÓDÓ SZOLGÁLTATÁSOK KIDOLGOZÁSA Eszközkölcsönzéshez kapcsolódó helyszíni tanácsadás kidolgozása Eszközkölcsönzéshez kapcsolódó egyéni szolgáltatási portfólió kidolgozása Az eszközkölcsönzésre vonatkozóan az érintettek felkészítés ének kidolgozása Az eszközök kiállítás ához kapcsolódó eszközkölcsönzési szolgáltatás kidolgozása Rendezvényhez, konferenciához kapcsolódó eszközkölcsönzési szolgáltatás kidolgozása Családközpontú szolgáltatás kidolgozása tanácsadás felkészítés eszközkölcsönzés

K ÉPZÉSEK a) Vásárolt képzések Utazótanári program elmélete és gyakorlata gyógypedagógusok számára az eltérő fejlődésű gyerekek otthoni fejlesztéséhez a Portage-modell alapján (Budapesti Korai Fejlesztő Központ) Gyógypedagógiai tanácsadás, mint a korai intervenció szerves része (Budapesti Korai Fejlesztő Központ) Autizmus ismeretek (Autizmus Kutatóintézet) b) Belső képzések Felkészítés a szolgáltatások nyújtására

I NTÉZMÉNYI INNOVÁCIÓ ÉS AKADÁLYMENTESÍTÉS a) Az eszközkölcsönzői szoftver továbbfejlesztése b) Eszközadaptáció készítése c) Honlap akadálymentesítése d) Hangosfilmek beszerzése

A MIRE SZÜKSÉGÜNK VAN … Együttműködés Kitartás Elköteleződés, elkötelezettség