Az új OKJ szerinti modulrendszerű képzés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Advertisements

Pogány Frigyes Szakközépiskola
Pályaválasztás 2014/2015-ös tanév KnéKE.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
Cserháti Sándor Műszaki Szakképző Iskola és Kollégium Nagykanizsa
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
A felnőttképzés bányászatot érintő változásai az OKJ VII
Készült a leendő vizsgázóknak
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Beiskolázási tájékoztató december
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
A SZERKEZETLAKATOS SZVK ÉRTELMEZÉSE
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Elektronikai Technikus
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Alapozó tantervek Új alapozó tantervek valamennyi szakmacsoportban; informatikában is. Hozzászoktunk: Informatika tanár edzett! tanév, melyben mind a négy.
A szakmai program (helyi tanterv) készítése
BURKOLÓ OKJ szám: Készítette: Kóródi Dávid,Frankó László,Farkas Tamás,Pusztai Krisztián,Vári Gergő,Bertli Balázs.
program minden kedves résztvevőjét !
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Informatikai Szakképzési Portál
Déri Miksa Tagintézmény
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Szakmaválasztás 2010 szülői értekezlet feb.02.
Felnőttoktatási tájékoztatója
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A tanárképzés szerkezete
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Tájékoztató 10. osztályosoknak Az érettségi vizsga Kötelező tárgyak: magyar nyelv és irodalom, történelem, matematika, idegen nyelv + 1 választott tárgy.
Gépgyártástechnológiai technikus
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Hegesztő munkacsoport Szakmai nap Beszámoló április 10. TÁMOP B-12/1 „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb idejű szakképzés.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Szakiskolai fejlesztési program
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Előadás másolata:

Az új OKJ szerinti modulrendszerű képzés iskolai rendszerben Készítette: Hegedűs József műszaki tanár Pattantyús-Á. Géza Ipari Szakközépiskola és ÁMK, Győr

………. Szakképző intézmény Modulrendszer Érettségi bizonyítvány 1. Szakképző év 2. Szakképző év 1. modul 2. modul 3. modul 4. modul 5. modul 3. tananyagelem ………. 2. tananyagelem 2. tananyagelem 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység 1. tananyagelem 1. tananyagelem 1. modulvizsga 2. modulvizsga Érettségi bizonyítvány Szakképesítés

………. Szakképző intézmény Modulrendszer nálunk Érettségi bizonyítvány 1. Szakképző év 2. Szakképző év 1. modul 2. modul 3. modul 4. modul 5. modul 3. tananyagelem ………. 2. tananyagelem 2. tananyagelem 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység 1. tananyagelem 1. tananyagelem Okos magyar diák: az első év elején tanultakat sem felejti el! Összes modulvizsga Érettségi bizonyítvány Szakképesítés

A modulrendszer előnyei: (nem teljes felsorolás) Egy modul elvégzéséről igazolást kap a tanuló. Ha azt a modult egy másik szakma is tartalmazza, nem kell megismételnie. Csak akkor kaphat szakképesítést, ha valamennyi modul elvégzését igazolni tudja. A tanulmányai megszakításával nem vesznek el a teljesített moduljai. Egy későbbi időpontban folytatva a tanulást csak a hiányzó modulokat kell megszereznie. Amennyiben a megszerzett moduljaiból „összerakható” egy újabb szakképesítés, azt automatikusan megkaphatja. A modulok ……..

A modulrendszer hátrányai: (nem teljes felsorolás) Egy modul elvégzése tanfolyami jelleggel történik. Amíg a modul tart, más modul tananyagával nem ismerkedik. Iskolai rendszerben ez nem megoldható. (Nem lehet nyolc hétig csak egy tantárgyat tanítani!) A modulvizsgák nagyon sok vizsgabizottságot igényelnek  költséges a vizsgarendszere A szakképzés megszerzéséhez az érettségit követő két tanév szükséges. Csak egy tanévvel rövidebb a képzés a felsőfokú BSC képzésnél. A szakképzés megoldható a gimnáziumokkal és iskolarendszeren kívüli képzésekkel. A szakközépiskolákra nincs szükség. A modulok ……..

Tantárgyasítás Egyszerű! 1/1/1. tananyagelem 1. tantárgy Vagy nem? Tantárgyasítás 1. tananyagegység 1/1/1. tananyagelem 1. tantárgy 1/1/2. tananyagelem 1. modul 2. tananyagegység 1/2/1. tananyagelem 1/2/2. tananyagelem 2. tantárgy 1/2/3. tananyagelem 3. tananyagegység 2/3/1. tananyagelem 3. tantárgy 4. tananyagegység 2/4/1. tananyagelem 2. modul 2/4/2. tananyagelem 5. tananyagegység 2/5/1. tananyagelem 2/5/2. tananyagelem

Tantárgyasítás néhány problémája 1. Egy tantárgyban az 1. és a 2. szakképző év anyaga? 1. tananyagegység A/1/1. tananyagelem X. tantárgy A/1/2. tananyagelem 1. Szakképző év A. modul 2. tananyagegység A/2/1. tananyagelem A/2/2. tananyagelem A/2/3. tananyagelem Példa: Villamos művek 3. tananyagegység Z/j/1. tananyagelem 2/8/1 Villamos hálózatok energia ellátása (40) k. tananyagegység Z/k/1. tananyagelem 5/19/1 Energia ellátás (40) 2. Szakképző év Z. modul Z/k/2. tananyagelem 5/20/1. Villamos hálózatok védelme (40) 5. tananyagegység Z/l/1. tananyagelem Z/l/2. tananyagelem

Tantárgyasítás néhány problémája 2. Rosszak az óraszámok? 1. tananyagegység Jelenleg: Technológia, Vill. Művek, Gyakolat 3. modul 15 óra ~ 80 óra 2. tananyagegység 3/11/1 Hálózati ismeretek 2. Szakképző év 3. tananyagegység k. tananyagegység 4. modul Villamos mérések 74 óra (16/58) 97 óra ~ 16 óra 4/15/1 Méréstechnikai ism. 5. tananyagegység

Tantárgyasítás néhány problémája 3. A t.elemek óraszáma a hetek számának többszöröse? Heti egyórás tantárgynak sok, kétórásnak kevés. Ha kétórásra tervezzük, a második félév közepén elfogy. Utána mit tanít a tanár?

Tantárgyasítás néhány problémája 4. A t.elemek tartalma kellően meghatározott? A központi program csak ajánlás. Nem kell elfogadni. Vizsgát szervezni viszont csak az SZVK szerint lehet, az pedig a modulrendszerre épül. A tananyagelemek tartalmai konkrétumokat alig adnak. Három szakember négyféle módon értelmezheti.

Tantárgyasítás néhány problémája 4. A t.elemek tartalma kellően meghatározott? A központi program csak ajánlás. Nem kell elfogadni. Vizsgát szervezni viszont csak az SZVK szerint lehet, az pedig a modulrendszerre épül. A tananyagelemek tartalma konkrétumokat alig adnak. Három szakember négyféle módon értelmezheti.

Tantárgyasítás néhány problémája 4. A t.elemek tartalma kellően meghatározott? A központi program csak ajánlás. Nem kell elfogadni. Vizsgát szervezni viszont csak az SZVK szerint lehet, az pedig a modulrendszerre épül. A tananyagelemek tartalma konkrétumokat alig adnak. Három szakember négyféle módon értelmezheti.

Tantárgyasítás néhány problémája 4. A t.elemek tartalma kellően meghatározott? A központi program csak ajánlás. Nem kell elfogadni. Vizsgát szervezni viszont csak az SZVK szerint lehet, az pedig a modulrendszerre épül. A tananyagelemek tartalma konkrétumokat alig adnak. Három szakember négyféle módon értelmezheti. Több tananyagelem meghatározása azonos, vagy közel azonos. A 8. tananyagegység és a 11/1 tananyagelem azonos címmel szerepel.

Tantárgyasítás néhány problémája 4. A t.elemek tartalma kellően meghatározott? A központi program csak ajánlás. Nem kell elfogadni. Vizsgát szervezni viszont csak az SZVK szerint lehet, az pedig a modulrendszerre épül. A tananyagelemek tartalma konkrétumokat alig adnak. Három szakember négyféle módon értelmezheti. Több tananyagelem meghatározása azonos, vagy közel azonos. A 8. tananyagegység és a 11/1 tananyagelem azonos címmel szerepel. A 7. és a 8. tananyagegységeknek csak egy tananyagelemük van, de más névvel.

Tantárgyasítás néhány problémája 5. Csoportbontás vagy sem? Az 1. tananyagegység (Informatikai alaptevékenységek) mindhárom tananyageleméhez számítógéptermet jelöl meg, de osztálykeretet. A 4. tananyagegység (Villamos áramkörök) első eleméhez (Áramkörök tervezése) ugyancsak számítógéptermet jelöl meg, és ismét osztálykeretet. Kevés iskola rendelkezik 32 fős számítógépteremmel! A 2. tananyagegység (Technológiai alapműveletek) mindkét eleme gyakorlat de osztálykeretet határoz meg. Csoportbontás kell! pl. 32 fő hegeszt a tanteremben.

6. Két szakképző év, vagy alapozás + szakképzés? Tantárgyasítás néhány problémája 6. Két szakképző év, vagy alapozás + szakképzés? Az Erősáramú elektrotechnikus szakma tantárgyai: 2/13. évfolyam

Egy lehetséges megoldás az erősáramú szakon Kattints a kívánt modulra! Vagy menj tovább! (Kattints ide!) Egy lehetséges megoldás az erősáramú szakon

(10 tantárgyra vetítve, 2-es csoportbontással) Modulrendszerben Jelenleg Szükséges tanerő (10 tantárgyra vetítve, 2-es csoportbontással) 30 % 3*2 = 6 6*2 = 12 Gyakorlat 60 % Gyakorlat Az elmélet-gyakorlat arány hatásai 70 % Elmélet 7*1 = 7 4*1 = 4 13 16 40 % Elmélet Legalább 20%-al több szaktanár! (Ezért kell az elméletigényes gyakorlat, és ezért javasolja gyakran osztálykeretben?

A vizsga moduljai tantárgyakkal lefedhetők? 0900-06 Informatikai, munkaszervezési és -tervezési, technológiai alaptevékenységek végzése Feladat Tev. perc arány 1. Internetről szakmai dokumentumok letöltése, belőle prezentáció készítése Gy 60 20 % 2. Egyszerű munkaműveletek (szöveges és rajzi) tervezése I 3. Mérések végzése mechanikus és elektromos eszközökkel, műszerekkel, a munka-, tűz- és balesetvédelmi előírások betartásával 45 30 % 4. Munkadarab vágása, megmunkálása kézi vagy gépi forgácsolással, furatok, elektromos és mechanikai kötések készítése, a munka-, tűz- és balesetvédelmi előírások betartásával 135 990/ 300

A vizsga moduljai tantárgyakkal lefedhetők? 0927-06 Áramkörök, áramköri feladatok tervezése, előkészítése, dokumentálása Feladat Tev. perc arány 1. Adott kapcsolási rajz alapján alkatrészek kiválasztása, áramkör összeállítása, az elkészült áramkör vizsgálata, mérési eredmények dokumentálása Gy 240 100 % 990/ 25 %

A vizsga moduljai tantárgyakkal lefedhetők? 0928-06 Erősáramú szerelések végzése Feladat Tev. perc arány 1. Villamos fogyasztásmérő és/vagy érintésvédelmi készülék bekötése, hálózati csatlakoztatás, működésének ellenőrzése Gy 90 50 % 2. Kisfeszültségű szabadvezetéki és/vagy kábelhálózatokon kijelölt szerelési-, kötési-, csatlakozási feladat végzése 990/ 180 15 %

A vizsga moduljai tantárgyakkal lefedhetők? 0929-06 Erősáramú mérések végzése Feladat Tev. perc arány 1. Adott feladat szerinti villamos mérések elvégzése (pl. adott áramkör be- és kimeneti jellemzőinek mérése, villamos gép üzemi jellemzőjének mérése, nemvillamos mennyiség átalakító mérése stb.), a mérési eredmények jegyzőkönyvben történő rögzítése Gy 90 100 % 990/ 15 %

A vizsga moduljai tantárgyakkal lefedhetők? 0930-06 Erősáramú berendezések üzemeltetése Feladat Tev. perc arány 1. Korszerű (számítógépes, mikroprocesszoros, mikrokontrolleres és PLC-s) irányított ipari folyamat irányítási részének adott kapcsolás alapján történő kialakítása, bekötése, működésének ellenőrzése Gy 90 50 % 2. Energetikai és/vagy villamos fűtő-, hűtő rendszer adott részének működés közbeni ellenőrzése, abban (a vizsgára létrehozott) hiba keresése, a hiba elhárítása 990/ 180 25 %