1/25 FÉLIDŐBEN 2002-2004 évek eredményei Dr. Kökény Mihály 2004. május 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Kormányszóvivői tájékoztató NYUGDÍJ-INTÉZKEDÉSEK 2006.
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
Egészségvédelem Egészség, vagy használható állapot, együttélés a természettel, vagy önérdekű pusztítás? Veled Európa, de nélküled EU!
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
Semmelweis terv - Értékek, alapelvek, célok és megvalósíthatóságuk feltételei Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva tanszékvezető.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Egészségügy Betegjogok.
Európai Betegjogi Karta. Európai Betegjogi „Karta” Célja: A betegek tizennégy jogának proklamációja, alapvető jogok gyakorlati megvalósíthatóságát szolgálják.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
Megújul a Sulinet Expressz. Az SZDSZ elnöke felkérte a liberális minisztereket, hogy vizsgálják meg tárcáiknál vannak-e olyan programok, amelyek azokat.
Egészségpolitika.
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Nemzeti Egészségügyi Számlák
1,,Gazdasági kihívások az egészségiparban’’ Gyártó- és Forgalmazó Cégek Vezetőinek Országos Konferenciája Az egészségbiztosítási koordináció tények és.
EGÉSZSÉGÜGY-EGÉSZSÉGIPAR TÉNYEK ÉS TERVEK DR. RÁCZ JENŐ BUDAPEST, 2OO3.O5.29.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
. 1/12 Az egészségügy átalakításának új szakaszáról Budapest, Január 22. Dr. Kökény Mihály.
. 1/16 Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium Célok, feladatok évben Budapest, január 8. Dr. Kökény Mihály miniszter.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
A Magyar Köztársaság kormánya
Az OEP regionalizációja
Kormányszóvivői tájékoztató ELSZÁMOLÁS Biztonságosabb időskor – felzárkózó nyugdíjak.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Megbecsülést az idős embereknek! Adósságtörlesztés és méltányosság a nyugdíjemelésben 2002.
UNICEF PROJEKT: GYERMEKBARÁT ISKOLA 2011/2012
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
EURÓPAI UNIÓS POLITIKÁK
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Egészségbiztosítási rendszer
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
HATÁRON ÁTNYÚLÓ ELLÁTÁSOK NÓGRÁD MEGYÉBEN A ÉVBEN Debrecen, április 23.
Biztonság és Partnerség Társadalmi vita - Zárókonferencia szeptember 2. Budapest Az egészségügy feladatai 2010-ig Dr. Székely Tamás miniszter.
Merre tovább…? Dr. Horváth Ágnes államtitkár november 15.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Családtámogató ellátások
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Debrecen, a gondoskodó város SZIME XVII. Konferencia Debrecen, szeptember Dr. Papp László polgármester.
Nők és férfiak társadalmi egyenlőségének munkaerőpiaci és családügyi vonatkozásai december 3.
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
M UNKAÜGYI KAPCSOLATOK Dr. Fodor T. Gábor ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Az Erős Magyarország egészségügyi programja Megújulás és megőrzés az egészségügyi szektorban.
Dr.Farkas András NyugdíjGuru
Kormányszóvivői Iroda Cselekedni most és mindenkiért Adatok és tények a Medgyessy-kormány egy évéről május 24.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Az új rendeletek hatálya az uniós tagállamokra
„Út a munkához” program tapasztalatai
Megbecsülés az idős embereknek
KORMÁNYZATI CÉLOK AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
Önkormányzati Egészségügyi Napok január 18. Orosz Éva
Előadás másolata:

1/25 FÉLIDŐBEN évek eredményei Dr. Kökény Mihály május 25.

2/25 CSALÁDOKAT ERŐSÍTŐ INTÉZKEDÉSEK •A családok támogatását igazságosabbá tettük, értéküket jelentősen emeltük. •A családi pótlék egységét helyre állítottuk, 2002-ben 20%-kal emeltük és értékét megőriztük, bevezettük a 13. havi családi pótlékot •Ikergyermekek esetén a GYES kétszeres összege jár •Az apák is szabadságot vehetnek igénybe gyermek születésekor •Kiterjesztettük a nagyszülői GYES-t

3/25 A NYUGDÍJASOKÉRT •A nyugdíjasok visszakapták az 1999-ben elvett 52 Mrd forintot •A nyugdíjak reálértékét növeltük, bevezettük a 13. havi nyugdíjat •Visszaállítottuk a méltányossági nyugdíjemelés lehetőségét •50%-kal felemeltük az állandó özvegyi nyugdíjat

4/25 A SZOCIÁLPOLITIKA MEGÚJÍTÁSA • A „szociális Európa” és az EU normái -A társadalmi kirekesztés és a szegénység elleni akciók • Készül az új szociális törvény -Az emberi méltóság megőrzése -Az esélyteremtés -A társadalmi szolidaritás erősítése -Sokszektorúság -Vissza a munkaerőpiacra, aktivitás megőrzése -Részvétel, önsegítés, önkéntes segítés -Szolgáltatások és intézmények modernizálása -Partnerség

5/25 A GYERMEKEK VÉDELME •Teljesebbé tettük a gyermekek védelmét szolgáló eszközöket. •Ingyenes étkezést biztosítunk valamennyi rászoruló gyermek számára. •Tankönyv támogatást vezettünk be, amelyet félmillió gyermek igényelhet.

6/25 SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOKAT KITERJESZTETTÜK •Elsősorban a - szociális szak- és alapellátásban - a hajléktalanok ellátásában

7/25 AZ EGÉSZSÉG ÉRDEKÉBEN TETTÜK •A Országgyűlés konszenzussal fogadta el az új komplex népegészségügyi programot, az Egészség Évtizedének Johan Béla programját. •Az egészségügy átalakítása egészség- központú rendszer kialakítását célozza. •Méhnyak rákszűrés bevetése

8/25 AZ EGÉSZSÉGÜGY ÉRDEKÉBEN TETTÜK I. •Két év alatt 55%-al nőttek az egészségügyi közkiadások (2002.-ben és ban évente több mint 150 milliárd Ft. többletforrás jutott az egészségügybe, •Eredményes konszolidációs programot folytattunk. •A 2003-ban elindult gép-műszerprogram 15 milliárd Ft értékű készülék beszerzését teszi lehetővé. •2004.-ben 40 milliárdos Egészségügyi Fejlesztési Hitelprogram segíti az átalakulást. •Komfortosítási program •Európa Terv

9/25 AZ EGÉSZSÉGÜGY ÉRDEKÉBEN TETTÜK II. •Az egészségügyi szolgáltatások minősége érdekében elkészítettük az új minimumfeltételekről szóló szabályozást. •Kialakítottuk a sürgősségi ellátás új rendszerének szabályozását. •Pályázat segítségével létrehoztuk a Regionális Egészségi Tanácsokat. •Elkészült a reform társadalmi vitaanyaga

10/25 AZ EGÉSZSÉGÜGYI DOLGOZÓKÉRT TETTÜK •Eddig nem látott mértékű, 50% béremelés történt az ágazatban. •Átalakítottuk a szakképzési és a rezidensi rendszert. •Az EU gyakorlatnak megfelelően rendeztük a túlmunka, az ügyelet kérdését.

11/25 MEGOSZTOTTSÁG

12/25 REGIONÁLIS KÜLÖNBSÉGEK Forrás: OEP, KSH Demográfiai Évkönyv

13/25 A STATISZTIKÁK TANULSÁGAI •A lakosság egészségi állapotának mutatói rosszak. •Nagyok a területi különbségek az ellátáshoz való hozzáférésben. •Az egészségügy forrás-elosztásának mai gyakorlata torz, mert nem a szükséglethez, hanem az intézményszerkezethez igazodik. •Egyes térségek halmozottan hátrányos helyzetűek, ami az igazságosság elvét veszélyezteti.

14/25 A REFORM LÉNYEGE •A változások célja: –csökkenjen az elveszett életévek száma, minél több évet éljenek egészségesen, –javuljon az egészségügyi szolgáltatások színvonala, –legyen emberi és kulturált az ellátás. •Ezért –új szereplővel új érdekeltségi rendszert teremtünk.

15/25 AZ EGYEZTETÉS MENETÉRŐL •Egyeztetés a fontosabb szervezetekkel: –betegszervezetek –önkormányzati szféra –ágazati érdekegyeztető szervezetek (szakszervezetek, Kórházszövetség, EGVE), –az egészségügy szakmai szervezetei (szakmai kamarák, MOTESZ, stb.) –az egészségipar szereplői •Politikai vita az EU parlamenti választások után! •Széleskörű lakossági tájékoztatás, kihasználva az Internet lehetőségeit is.

16/25 A TÁRSADALMI VITA KÉRDÉSEI I. •Amiben várjuk az együttgondolkodást: –Hogyan válhatnak egészségügyi dolgozók és az önkormányzatok ellátás-szervezővé? –Milyen garanciák szükségesek a betegek és a szolgáltatók védelmében? –Hogyan ésszerűsíthetők, szabályozhatók a betegutak az ellátás-szervezésben? –Hogyan illesztendő az ellátás-szervezési rendszer és a regionalitás? –Hogyan alakul az önkormányzatok szerepe az ellátás-szervezési rendszerben? –Hogyan biztosíthatók az átalakítás forrásai?

17/25 •Az új rendszer elnevezése •Átmenet az irányított betegellátás és az ellátásszervezés között •Tőkekövetelménnyel és/vagy nélküle? •Ki lehet ellátásszervező? •Verseny? •Területi és/vagy ágazati elv? •Adatvédelem, felügyelet társadalmasítása A TÁRSADALMI VITA KÉRDÉSEI II.

18/25 A társadalmi vita figyelemmel kísérhető a minisztérium honlapján:

19/25 ÖSSZEGZÉS •Az egészségügyi kormányzat elszánt és megingathatatlan abban, hogy érdemi változásokra van szükség, és a változások alapja csak az irányított betegellátási rendszer kiterjesztése lehet. •Az egészségügyi kormányzat az alapgondolat keretein belül nyitott minden párbeszédre. •A nem cselekvés veszélyes, mert változatlan rendszerben nincs esély többletforrásra, és tovább mélyülnek, állandósulnak a működési zavarok, igazságtalanságok.

20/25 EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSRA VALÓ JOGOSULTSÁG AZ EURÓPAI UNIÓBAN

21/25 EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDELKEZÉSEK június 1. előtt: •Turisták: Azonnal szükséges ellátás igazolása: E 111 jelű nyomtatvány •Kiküldöttek, diákok: „szükséges” ellátások igazolása: E 128 jelű nyomtatvány június 1-jétől: •Turisták, kiküldöttek, diákok: A másik államban való tartózkodás során szükségessé váló egészségügyi ellátások, tekintettel a nyújtandó ellátások jellegére és a tartózkodás tervezett időtartamára igazolása: E 111 jelű nyomtatvány

22/25 LAKÓHELYÜKET ÁTHELYEZŐK / MÁSIK TAGÁLLAMBAN LAKÓ BIZTOSÍTOTTAK Az egyik tagállamban élő (oda lakóhelyüket áthelyező), de a másik államban biztosított személyek a lakóhelyük szerint államban teljes körű egészségügyi ellátásra jogosultak Jogosultak:  Ingázó, illetve nem a munkahelyük szerinti tagállamban élő munkavállalók és családtagjaik (E 106 jelű nyomtatvány)  A biztosított másik tagállamban élő hozzátartozói (E 109 jelű nyomtatvány)  Másik tagállamban élő nyugdíjasok (E 121 jelű nyomtatvány) Lakóhely áthelyezés feltételei: megfelelő anyagi fedezet és egészségbiztosítás.

23/25 A DR.INFO TELEFONOS SZOLGÁLTATÁSAI •NEM „panasz- és tünetorientált” kérdésekre válaszol, nem „telefondoktor”! •Kora reggeltől késő estig (6:00 – 22:00) hívható, •Helyi tarifával elérhető az ország bármely pontjáról •A hívás rögzítésre kerül, összetett válasz esetén visszahívást nyújt •A hívások megválaszolására az internetes szolgáltatást veszi igénybe

24/25 A DR.INFO INTERNETES SZOLGÁLTATÁSAI Keresések az -Ellátórendszerre vonatkozóan földrajzi adatok és/vagy ellátási formák szerint -Gyógyszerekre vonatkozóan, azok előiratára, kölcsönhatására, egyenértékűségére, allergiával kapcsolatos információira vonatkozóan -Betegségekre vonatkozó információkra -Sürgősségi ellátások elérhetőségeire •Hasznos linkgyűjtemény ellenőrzött szakmai oldalak elérésére •Írásban feltett kérdésekre válaszol

25/25 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET !